maandag 27 maart 2023

Homemaker Maandag - 26-03-2023

Ik doe vandaag weer gezellig mee met Sandra's dagboek van een thuisblijfmoeder . Dat is een leuke manier om over mezelf en de week na te denken.

πŸ‘‰ Translate my Dutch? Use the translation gadget in the sidebar


♥ Het weer 
Deze week blijft het regenachtig en wisselvallig, maar niet getreurd! Als je de regenlaarzen en paraplu's paraat houdt, komt alles goed. ☂️πŸ‘’ Geniet van de momentjes waarop de zon doorbreekt! 

♥ Wat ik draag ♥
De regen ging door mijn jas heen. Fietsen in die stortbui is geen pretje. Ik kleedde me om: zachte broek, geitenharen sokken, een basic zwarte sweater. En een omslagdoek  van alpaca wol om mijn schouders (allerlei tinten rood). Niet de meest fancy outfit maar lekker warm.

♥ Als ik naar buiten kijk 
Grijs, grijzer, grijst. 

♥ Op dit moment 
Ik heb ik het weer lekker warm. Mijn koffie was heerlijk. Ik wil nog een bakje. 
Jij ook?


♥ Ik denk na over 
Ik piekerde afgelopen week te veel. Deze week mag ik van mezelf maar 20 minuten piekeren per dag. Dan schrijf ik al mijn piekergedachten op in een schrift. Ik gebruik mijn timer om mezelf eraan te herinneren dat er na die 20 minuten genoeg gepiekerd is. Wie doet er mee? πŸ’­

♥ Op mijn nachtkastje 
Wat ligt er op mijn nachtkastje liggen? Hmm, geen zin om naar boven te lopen..." πŸ“š In ieder geval een stapeltje boeken, medicijnen en een glas water.

♥ Ik luister naar 
Deze week heb ik een paar keer naar een podcast geluisterd over de natuur. Dat vond ik leuk en ontspannend.


♥ Op het menu 
Maandag: Risotto met venkel en verse worst
Dinsdag: Snijbonen stamppot met gehaktballetjes
Woensdag: Iets Hollands, weet nog niet wat
Donderdag: Kan even niet op de naam komen: kip met saus en rijst.
Vrijdag: Waarschijnlijk restjes
Zaterdag Patat met mayo


♥ Op mijn leesstapel 
Ik lees wat boeken over vrouw-zijn maar heb ook wat luisterboeken besteld. Die heb ik zaterdag via de post ontvangen:
  1. De macht van het wonderwoud, Elizabeth Visser
  2. De chocolaterie van mijn dromen, Valerie Lane
  3. Er was eens een kleerkast, Patti Callahan Henry


Een goed boek is als een gesprek met een beste vriend - Theo Thijssen, geciteerd in "Kees de jongen"

♥ Op mijn takenlijst voor de week 
  • Schrijven aan boek, 2 dagdelen
  • Blogberichten schrijven
  • Wandelen
  • Koken
  • Trap, halletjes en gang
  • Keuken
  • Badkamer
  • Routinematige klussen in het huishouden
  • Een afspraak van mijn internist/immunoloog verzetten

♥ In mijn knutselmand 
Een super schattig schilderij van een Bambi in het bos. De boswachters hebben ons oproepen tot rust en respect als we de natuur ingaan. Uit zorg voor de broedende dieren. Het schilderij van de liggende Bambi herinnert me daaraan. Ik hoop echt dat er veel Bambi's geboren worden in het bos waar ik wandel.

Kijk, hoe lief 🌸


♥ Hoe voel ik me 
Op dit moment voel ik me goed, maar ik heb een wisselvallige week achter de rug qua gevoelens. πŸ’­πŸ’” Hopelijk kan ik deze week bijtanken. πŸ™

♥ Mijn simpele genoegens 
Tulpen! Ze staan te wiegen in de wind. Als de zon schijnt gaan ze zo wijd open dat het sterretjes lijken. Het is een vrolijk gezicht. Op een grijze dag houden ze hun bloemblaadjes dicht.


Tulpen-tip van Aritha: De tulipa turkestanica is zo'n leukerd. Hij wordt ongeveer 20 cm hoog en krijgt meerdere stervormige bloemetjes op zijn steel. Die zijn roomwit met een geel hart. Ze ruiken lekker. Eind maart - april kan je al van ze genieten. Dus als je je tuin een beetje wilt opfleuren, gooi dan een paar van deze lieve tulpjes erin! Je kunt ze ook in een pot planten: how to plant tulips in a pot 

Beleef de lente!
Nog een simpel genoegen: beleef de lente. Kijk ik zag 2 uiltjes, 2 kikkers en een beestje met grote oren. Zie je ze? 

Ik kijk vooral even als ik naar bed ga. 
Of als ik niet slapen kan.




♥ Rondkijken in huis 
πŸ“šπŸ“šπŸ“š Hoewel ik pas alles opruimde, liggen er alweer stapeltjes boeken in mijn huis. Ik kan het niet laten! #boekenwurm 

♥ Van de camera 
Dit nestkastje hang al heel veel jaren (hoog) aan de muur van ons huis. Mijn vriendin stuurde me deze foto. Er zit een vogeltje in. Het broedseizoen is echt begonnen πŸ¦

Het broedseizoen is de meest kwetsbare periode voor vogels. Broedende vogels zijn extra gevoelig voor verstoring en hebben onze bescherming nodig. - Vogelbescherming Nederland


♥ Bijbelvers 
πŸ™πŸΌ Psalm 27:10 - Al verlaten mijn vader en moeder me, de HEER neemt mij liefdevol aan." Deze tekst herinnert mij eraan dat zelfs als mensen ons verlaten (of wegvallen) we nog steeds een liefhebbende en zorgzame God hebben die voor ons zorgt en ons nooit zal verlaten. πŸ•Š️ 

♥ Citaat  
Niet het vele is goed, maar het goede is veel  

4 opmerkingen:

  1. Enjoyed reading your post very much, such fun graphics and pretty photos. Puts me even more in the mood to enjoy this spring season. I don't think I've seen that variety of tulip before, going to keep an eye out for it now. Our tulips are probably another month away for blooming though I can see the green starts. Great plan for less worrying. Hope you have a wonderful week!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks for your awesome comment, Jean. Glad you enjoyed the post and the graphics. Each tulip has its own season, and we should enjoy the moment. Which tulip variety are you referring to? I'm excited to check it out! Have a great week ahead! 🌷🌸🌼

      Verwijderen
  2. Dear Aritha, when I look at your tulip, I feel spring. I don't have a garden, I don't usually plant flowers, but I enjoy other people's gardens and the flowers in the parks.
    This morning it was 2 degrees, it snowed a little in the morning and there was a strong wind. I took out my warm jacket that I had already put away.
    I looked at your schedule for this week. You planned a lot.
    Today I was at the doctor, I cleaned the apartment, and in the afternoon I will read. I enjoy the warmth inside. I will only iron tomorrow! :)
    I looked at your black and white pictures. I see all the animals on them.
    Glad to have you on your blog.
    Enjoy the rest of the week! Hugs, Eva

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijke post weer Aritha! Mooi vogelhuisje en tulpen. Een verstandig en slim plan. Een kookwekker zetten voor het piekeren. Heb het al wel vaker gehoord. Ik doe het meestal als ik in bed lig. Voor het slapen gaan. Maar dat is niet altijd even handig en verstandig... ;)

    BeantwoordenVerwijderen