woensdag 18 oktober 2023

Ik voel me een gezegend mens

πŸŽ‚πŸ₯³ De dag is bijna voorbij. Hiep, hiep hoera voor mijn oudste zoon G. πŸŽ‰ Hij werd 29 jaar! 

Vandaag hing ik de was op en genoot van de frisse geur. Ik hoorden ganzen boven mijn hoofd. Wat hou ik van dat geluid. Ik keek omhoog maar zag ze niet. Brrr... blij met mijn winterjas. De wind voelde zo koud aan. πŸ’¨ Grappig hΓ¨, die roze trui van mijn zoon tussen de handdoeken. πŸ‘š Toen ik jong was droegen mannen geen roze. 

In de 18e eeuw was het gebruikelijk dat jonge mannen roze kleding met geborduurde bloemen droegen. De roze kleur was afgeleid van het mannelijke rood, dat geassocieerd werd met passie en strijdlust. Pas rond 1940 ging men roze als een meisjeskleur beschouwen. [1]


Kantoor schoonmaken
Omdat Jaap weg was kon ik het kantoor schoonmaken: een hele klus. Kijk, aan de muur hangen foto's van zijn bouwwerken. Drie keer raden wat zijn eigenlijke beroep is. Sja en als ik dan eenmaal aan het schoonmaken ben, heb ik geen rem en kan ik bijna niet stoppen πŸ˜…

Dus maakte ik ook de woonkamer netjes tot ik er beverig van werd. Tijd om te eten. R. ging vanmiddag weer werken en toen was ik weer alleen thuis.



Vertalen en pasta koken
's-Middags vertaalde ik twee blogs. EΓ©n staat er al online: Bijbelteksten om te bidden voor de gijzelaars. De andere heb ik alleen qua tekst af en morgen wil ik daar nog plaatjes bij maken.

Ik kookte vandaag iets Italiaans (pasta) met ham en kaas en voor zoon R. maakte ik hamburgerbroodjes klaar. πŸ” Die miste in MacedoniΓ«. Zoon H houdt van pasta en er bleef genoeg over om iemand anders blij mee te maken morgen.

Movie en uil
Zonet keek ik een ontspannen movie. 🎬 Daarna maakte ik een beginnetje aan mijn uil πŸ¦‰, terwijl R. en ik gezellig kletsten aan de grote tafel. 😊 Dat was pas fijn. Ik voel me een gezegend mens. πŸ™


Alle Psalmen gelezen
Ik heb eindelijk alle 150 psalmen gelezen en geluisterd. πŸ“–πŸŽ§ Ik deed er meer dan een jaar over omdat ik ook wel eens voor een ander Bijbelgedeelte koos. Ik luisterde naar de uiltleg van de Psalm van David Guzik en nu begin ik gewoon opnieuw.

Ik kies nu voor de uitleg van Gene Getz. πŸ“šπŸ˜Œ Mooi, niet te lang en eenvoudig. Ik kwam nog geen Psalm-serie in het Nederlands tegen. De Psalmen intrigeren me en hoewel ik ze dus niet zing, tijdens mijn ochtend-studie gebruik ik ze wel in mijn eigen gebeden. πŸ™ Maar het zijn eigenlijk songs.

The psalmist is brutally honest about the explosive joy that he’s feeling and the deep sorrow or confusion, and it’s that that sets the Psalms apart for me. And I often think, well, why isn’t church music more like that? Bono


Tot morgen
En nu is het tijd om te gaan slapen. 😴 De regen tikt tegen het raam en de wasmachine is eindelijk klaar (nachtstroom). Tot morgen!

8 opmerkingen:

  1. I love the Psalms. I probably spend more time reading them than any other part of the Bible. Yes, they are prayers and praises that speak to my heart beautifully. I should listen to your video by Dr. Gene Getz. I will try to do so later. Someone must be either an engineer, architect, or builder? Pink is not a color that I have ever liked for me. I was born a redhead and pink seemed to clash with my hair so I've never really liked it for me. Nowadays men can wear anything they want. So can women, for that matter. Times have changed in so many areas of life. Not always for the good, but I guess wearing pink is the least of the concerns in life. Have a blessed and wonderful week.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Pamela, thank you for your response! My husband is a civil engineer. So, in his office, there are about six photos of structures he has calculated. Oh, I understand why you don't wear pink. My favorite colors are earth tones. 🧑🌍

      Verwijderen
  2. Ik lees voor het eerst je boeiende blog. Je schrijft over de psalmen. Mag ik vragen waarom je geen psalmen zingt.? Dit vraag ik uit interesse, ik vind het namelijk verrijkend als ik een andere mening hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Anoniem. Ik zing ze niet omdat ik er maar flarden van ken. Ik niet mijn best om ze te leren op de christelijke school. Ik had er een hekel aan. Toen ik tot geloof kwam, richtte ik me meer op de Bijbel dan op de psalmen uit mijn psalmboekje. Ik houd van sommige Psalmen en ken er flarden van. Ze roepen veel herinneringen op: ook goede. Maar het liefst hoor ik een psalm die dicht bij de oorspronkelijke tekst blijft. πŸ™πŸ“– Denk bijvoorbeeld aan Psalm 19 van Sounds Like Reign. Jij?

      Verwijderen
  3. it sounds like you've had a productive day, getting a lot done, and making it interesting!

    BeantwoordenVerwijderen