dinsdag 17 oktober 2023

Ik hoop dat ze morgen wel blijven plakken

Vandaag is bijna voorbij

Ik begin met de opmerking dat ik geen woorden kan vinden om mijn gevoel te beschrijven  toen ik hoorde dat er een ziekenhuis geraakt was in Gaza. De wereld ๐ŸŒ struikelde direct over Israรซl om er tenslotte achter te komen dat een afgezwaaide raket van de Islamitische Jihad [1] verantwoordelijk was voor de tragische ontploffing ๐Ÿ’ฃ


Zon en koffie
Moeilijk om dan een leuke blog te schrijven. Maar ik wil toch schrijven dat mijn dag een goede dag was. Hier geen oorlog. Geen raketten. De zon ๐ŸŒž scheen en ik dronk koffie ☕  buiten in de tuinstoel met mijn winterjas aan. 

Candyshop (en shoppen)
Ralph en ik wandelden naar het dorp en kochten hier en daar wat dingen. Ik kreeg een diamond painting van hem ๐Ÿ’Ž๐ŸŽจ en ik kocht voor hem het candyshop-kersthuisje dat ik gisteren wilde halen voor hem (en toen deed mijn pas het niet). Ik vond dit leuk omdat hij in de candyshop werkt. ๐Ÿฌ

Op de foto: Bernard van Kreelpoort. [2] Een voormalig woonhuis dat is gerestaureerd tot poort, waar je al winkelend onderdoor loopt. Alle monumentale ornamenten zijn bewaard gebleven, net als de contouren van de oorspronkelijke inrichting van het pand.



Bezig met plantjes
Verder haalde ik mijn flamingoplant naar binnen ๐ŸŒฟ. Die heeft de halve zomer buiten gestaan, maar nu wordt het de koud. Dus staat hij in de keuken te acclimatiseren. Mijn Spaanse margriet toont vol trots haar enige bloem ๐ŸŒผ. 

Ik maakte nog meer foto's maar die deel ik niet hier op de blog want dan wordt het te vol. Ik knapte er van op om met planten en bloemen bezig te zijn.



Foto's plakken lukt niet
Ik wil de blog online zetten ๐Ÿ“, maar het lukt me niet om foto's te plakken ๐Ÿ“ท. Dat is raar, wat is geen leuke blog zo zonder foto's. Ik zie dat het Lieneke wel lukt ๐Ÿ˜•๐Ÿ‘€ Ik hoop dat ze morgen wel blijven plakken.

UPDATE: ja... het lukte (zelf uitgevonden met behulp van chatGPT )

---

[1] Bron De IDF heeft een audio-opname vrijgegeven waarin twee Hamas-operatives praten over een raketlancering vanaf een begraafplaats bij het ziekenhuis. Een van hen zegt dat de raketfragmenten, dat zijn stukjes van de raket, lokaal zijn en niet van Israel. 
[2] Bernard van Kreelpoort (transformatie)

1 opmerking:

  1. Beste Aritha,
    Ja, wat een wereld waarin we leven en waarom kan het niet vredig zijn voor meer mensen...
    We hebben hier ook koelere dagen, vanmorgen onze airco van koelen naar verwarmen gezet en het voelt lekker!
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen