maandag 4 september 2023

Happy Homemaker Maandag! - 4-9-2023

Als je in september wil nazomeren, welk land zou je dan kiezen?
  1. Griekenland - Gemiddeld 24-28°C
  2. Italië - Gemiddeld 22-28°C
  3. Turkije - Gemiddeld 25-30°C
  4. Portugal - Gemiddeld 22-28°C
  5. Nederland - Gemiddeld 22-30°C 
Ik kies voor Nederland 😀🌴

👉 Translate my Dutch? Use the translation gadget in the sidebar


Vandaag doe ik weer gezellig mee met het dagboek van Sandra. Ik zie het als een mooi moment van reflectie. Doe je ook mee? Je vind de vragen HIER

♥ Het weer ♥
Daarom begin ik mijn blog zoals ik hem begon. We verwachten warm weer. Het kan zelfs tropisch warm worden. Hieronder een oud Hollandse weerspreuk:

Warm in september,
koud in december.

♥ Wat ik draag ♥
Een witte doorknooprok en een shirtje: allerlei tinten blauw.

♥ Als ik naar buiten kijk ♥
... dan zie ik mijn mini zonnebloem voor het raam. Nog een paar bloemblaadjes en dan is hij helemaal open.

If roses tried to be sunflowers, they would lose their beauty; and if sunflowers tried to be roses, they would lose their strength. – Matshona Dhliwayo



♥ Op dit moment ♥
heb ik net een gesprekje met zoon R gehad en zit ik nu met de laptop op schoot te bloggen

♥ Ik denk na over ♥
Of mijn bakje chips wel stabiel staat op de armleuning van de stoel 👀

♥ Wat was het hoogtepunt van vorige week ♥
Bezoekje van iemand uit mijn kerk

♥ Ik luister naar ♥
Een laag zoemgeluid: de koffiemachine. Tik-tik-tik: de klok aan de uur

♥ Welke chillmethode ga ik gebruiken om goed voor mezelf te zorgen ♥
Even geen scherm


♥ Heeft iets kleins of alledaags mijn dag opgefleurd? 
Teveel om op te noemen. Dat J koffie maakte toen ik moe thuis kwam gisteren.

♥ Op het menu ♥
  • Kip tandoori en wij hebben echt de allerlekkerste kip . 
  • Snelle orzotto met gerookte zalm 
  • de rest weet ik nog niet

♥ Op mijn leesstapel ♥
Een boek uit mijn jeugd (van zolder). Dit las ik als kind en het maakte toen veel indruk op mij. Nog wel. Het is nog te koop: HIER

Als de ouders van Andrei vanwege hun geloof worden verbannen naar een strafkamp in Siberië komen hij en zijn zusje bij hun grootmoeder in huis. Zij beleven een nare en onzekere tijd totdat het hele gezin gedwongen wordt naar het buitenland te vertrekken.


♥ Op mijn takenlijstje voor deze week ♥
Een mooie mix van huishouden, studie, bloggen, bezoekjes en me-time 😀

♥ In mijn knutselmand ♥
Diamondpainting natuurlijk. Ik kreeg een kaart om mooi te maken.


♥ Mijn simpele genoegens 
Bakje chips. Ik moet wat kilo's aankomen en wie weet helpt een bakje chips.Heb jij nog tips om aan te komen? 


♥ Deze blog heb ik gelezen en is blijven hangen ♥
😍 Remembering van Donna

♥ Hoe voel ik me ♥
Ik voel me goed.

♥ Wat is een recent nieuwsbericht dat wat met je doet? 
Leuk nieuws: Kat Ozzy na twee jaar rondzwerven terugevonden. Dit doet me denken aan de kat van mijn dochter die nog steeds niet terecht is.

♥ Vensterbankgeluk en tuinlessen ♥
Vandaag bracht de overbuurvrouwmij een leuk vetplantje. En ook een tas vol stekjes van een hangplant: zie foto hieronder. Ik vond het zo leuk van haar en spontaan.


Hoe heb je jezelf beloond?
Niet. Het is al een beloning dat mijn nieuwe ritme werkt.

♥ Rondkijken in huis ♥
Wat zou je willen zien?  Oké, Pamela zegt: je schrijfkamer 😍 Daarom maakt ik vanmorgen een collage zodat je een leuk beeld krijg van de oude kamer van dochter M. Het is nu mijn schrijfkamer.

Je ziet er van alles. Vlaggetjes, gehaakt door Connie Lentink tot kaartjes aan de muur, mijn grijze gymbal, snuizerijtjes: stipwerk door MadebyMaree  en het heide-schilderijtje, waar ik HIER over schreef. Het kleine bureau is het belangrijkst en eigenlijk zie je het niet goed. 

💙💚💜💛

♥ Als ik terugkijk op de afgelopen week, zou ik mezelf dit advies geven 
Heb wat meer vertrouwen in je hemelse Vader. Hij zorgt voor je.

♥ Van de camera ♥
Vanmorgen in het bos zag ik dit spinnenweb vol druppeltjes.


♥ Welke kleine veranderingen in je dagelijkse routine ga je deze week aanbrengen om wat meer plezier en variatie toe te voegen? 
Niet zo nodig nu. Met mijn nieuwe schema heb ik heel veel variatie aangebracht.

♥ Bijbelvers ♥
Zie, de Bewaarder Israels zal niet sluimeren nog slapen. Psalm 121:4.

Wanneer ik weerloos neerlig, zal de HEERE zelf mijn hoofd bedekken. Laat ik mijn ziel in Zijn dierbare handen stellen. Hij vergeet me nooit. Hij houdt nooit op werkelijk voor me te zorgen. Hij is nooit onmachtig om me te helpen. C.H. Spurgeon

♥ Citaat van mijn scheurkalender ♥
Bias van Priëne: "Begin langzaam, maar hou vol waarmee je begonnen bent."

... doe je ook mee met Nicoles Linkparty?

13 opmerkingen:

  1. Oh, this was so good! I really enjoyed spending this time with you. What would I like to see in your house? Maybe your kitchen and where you sit to drink coffee (or tea?). maybe where you sit to write your blogs. I love the verse Psalm 121:4. We actually studied that Psalm in our Sunday School class on Sunday. We are blessed to belong to "the Keeper of Israel." Have a lovely week.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. IK kies ook voor Nederland.
    Die hangplant, bij mij zat-ie in een bloem-plantstuk is zo'n dankbare, ik heb er meer dan 20 jaar plezier van gehad (net onkruid 😉)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoop zo dat het me lukt. Misschien heb ik ze te lang in het zakje gelaten....

      Verwijderen
  3. Love the sunflower and succulent pictures. I love Fall here temperatures in september are around 20 to 25C. Hahah thinking about the bowl of chips being stable. Have a great week

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 🌡️ In recent days, we've had temperatures around 30 degrees, which has never happened in September in our country. But the coming days will be a bit cooler, as you mentioned. 🍂 I ran out of chips. 😔 I miss it, but I didn't feel like going to the store. 🛒🤷‍♀️ - I'm going to check soon if you've written a new post. I do it twice a month because I also write on another blog.

      Verwijderen
  4. I LOVE the cat phot and the quote about sunflowers :) Beautiful! Hope you have a lovely week!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. I haven't made much progress with the diamond painting - the cat. Every time I pass by, he looks at me with those sad eyes. Like: please, sit down, take care of me.

      Greetings and thank you for your comment Sracy

      Verwijderen
  5. Such a beautiful sunflower plus that quote is wonderful. And I really like the cat diamond painting. Great idea to show an actual room in your home. Might have to steal that idea for next week. Great spiderweb picture. Hope you have a fantastic week!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Aritha, I love how our daily rhythms are so similar even though we live so far apart. What a lovely post filled with thoughts of home.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. So far apart, yes, Linda. But who knows, maybe we have a bit of the same character, and that's why we seek the same thing. Greetings from the Netherlands. I hope to write another post here next Monday.

      Verwijderen