maandag 5 september 2022

Happy Homemaker maandag - 05-09-2022

  Ik doe mee met: Dagboek van een thuisblijfmoeder


♥ Het weer ♥
Deze week wordt er eindelijk regen verwacht. Later vandaag, in de middag en vanavond is er kans op onweersbuien. De temperatuur week daalt deze week naar 20 tot 22 graden. Ik hoop echt dat er veel regen zal vallen.

♥ Als ik uit mijn raam kijk ♥
Als ik naar (niet uit) mijn raam kijk, zie ik daarin de reflectie van de blauwe lucht, ons kantoor, de airco, zelfs de trui aan de waslijn. Wacht, ik maak er een foto van.

♥ Waar ik op dit moment ben ♥
In de tuinstoel, buiten. Kijk op de foto hieronder. Je ziet nog net mijn hand en mijn mobiel in de rechterhoek van de foto. 


♥ Hoe ik me voel ♥
Ik voel me tevreden met wat ik gedaan heb vanmorgen. Om half 8 stond ik in het bos en wandelde een kilometer of 4 km. Thuisgekomen nam ik een korte pauze en ging daarna aan de slag in het huishouden. De laatste tijd geniet ik ervan. Vooral nu ik er meer de tijd voor neem. Dat niet alles om 12:00 af moet zijn maar dan ik er ruim de tijd voor kan nemen. Daardoor voel ik me blij met alles wat lukt.
Op de foto: Een eikenblad, de rijzende zon tussen de drielingboom, een mooie berkenzwam (genomen tijdens mijn ochtendwandeling)

♥ Wat heb ik vandaag aan 
Een denim midirok met steekzakken en knoopsluiting aan de voorkant, roze bloemetjes shirt. Ik hou van bloemen. Zoveel mogelijk bloemen (mille fleurs) en een vleugje eenvoud.

♥ Waar ik aan denk 
Dat op de maandagen "mijn 3 mannen" thuis werken en dat ik het heerlijk vind om dan de dag te beginnen zoals vandaag: met een boswandeling. Ik denk ook aan mijn planning en dat ik net als vorige week mijn menuplanning op maandag al klaar wil hebben. Dat beviel ons allemaal prima.

♥ Op mijn leesstapel 

♥ Film kijken 
Nog geen idee. Er is een kinderfilm: Raafje met de rode sok. Deze wil ik graag zien. Ik houd van kinderfilms. Ik krijg er als auteur leuke ideeën van. Het inspireert me.


♥ Favoriete blogpost van vorige week 
De blogpost van Tine: Een virus in mijn laptop. Ze vraagt aan het eind van haar bericht: 'Heb jij ook weleens een virus gehad op computer of laptop en kon je het ook zelf verhelpen?' Als je het leuk vindt kun je het haar zelf vertellen in een reactie onder haar blog.

♥ Iets leuks om te delen 
Lynda (linkje naar haar blog) en ik kennen elkaar van Instagram. Toen ik stopte met Instagram, wilde ik graag contact met haar houden. Daarom sturen we elkaar volgeschreven kaarten. Zij heeft mijn eerste kaart al ontvangen. Ik die van haar. Ze schrijft dat het daar bijna lente is. Terwijl wij in Nederland naar de herfst toeleven. En daarna de winter.

😀 Hieronder haar ansichtkaart op mijn bureau


♥ Bloghoppen (nieuw ontdekte blog) 

♥ Op het menu voor deze week 
Maandag: peultjes, sla, kipdijfiletspiesen, minikrieltjes
Dinsdag: wraps met gehakt etc. Voor mij glutenvrije pizza
Woensdag: zomerse stamppot met rauwe andijvie, rode ui, champignons en magere spekjes en zelfgemaakte gehaktballetjes
Donderdag: risotto met kip 
Vrijdag: hamburgerbroodjes en wat er over is van andere dagen

🐔 De mannen in huis eten tegenwoordig graag kip 

♥ Op mijn to do-lijstje 
Veel huishoudelijk dingen. Maar ook wat andere zaken zoals emails nakijken, schrijven, en rustmomentjes. Rustmomentjes mag ik niet vergeten. Die staan ook op mijn to do-lijstje.

♥ In de knutselmand ♥
Ik ben bezig met een nieuw kaart. Wie houdt er van paarden? In de zeventiger jaren had ik een vriendinnetje, haar naam was Anneke. Zij was gek was op paarden. Elke middag na schooltijd liepen we een heel eind door de weilanden naar de paarden. We moesten er zelfs een beek voor oversteken. Ja, ik was een plattelandsmeisje, hoewel mijn ouders uit de stad kwamen.


♥ Waar ik naar uitzie 
Eh... deze week? Ik wil graag een uurtje schrijven. Of twee uurtjes, of drie. Daar zie ik naar uit.

♥ Van de camera 
Een foto van de iPhone van mijn zoon. Hij reed op de brug over de Rijn en zag deze prachtige lucht na zonsondergang. De toren is de toren van de Cunerakerk, iets meer dan 81 meter hoog. En heel erg oud.


♥ Bijbelvers, devotional, citaat ♥
Mattheüs 14:27 Maar meteen sprak Jezus hen aan en zei: Heb goede moed, Ik ben het; wees niet bevreesd.

Scheurkalender: In de dauw van kleine dingen wordt het hart wakker en raakt het verkwikt. 

Doe ook mee met de Linkparty van Huisvlijt

14 opmerkingen:

  1. Zo leuk om deze posts te lezen, Aritha!
    En ook grappig, jij zegt dat je het fijn vind om niet persé om 12.00 uur klaar te moeten zijn met het huishouden en ik blog net dat vandaag tot 11.00 uur de tijd had!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja precies, dat las ik net op jouw blog. Ik vind dat juist zo leuk, iedereen is zo verschillend hierin. Had je niet meer tijd voor de klusjes dan?

      Verwijderen
  2. Ik moet Google Translate gebruiken om je bericht te lezen en deze reactie achter te laten, dus ik hoop dat het logisch is. Hahaha! Je ochtendwandeling klinkt echt heerlijk. Ik weet zeker dat Nederland een prachtige plek is!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I use google translate too. I do love reading your posts, so calming and charming. You have a great menu this week. Have a great week

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. I love that you come here to read and comment. It takes a little more effort (translation, etc.). Therefore: thank you

      Verwijderen
  4. Wat een leuk lijstje zeg! Dat geeft een goede indruk van jou en je dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hi Arieth :) I am so happy that you are participating in my Happy Homemaker Monday, I love reading what is happening in other people's homes.

    Love your pictures, they are always so pretty. I hope you have a wonderful week.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hello Friend! Sorry I'm so late this week. I love that you are an author -and I still get excited over children's books too. Even just for craft inspiration. I keep saving so many, in the hopes I'll have grandchildren some day. I love the postcard from your friend in Tasmania. It always fascinates me how we're on the whole other side of the world - so they are in opposite seasons to us.
    Blessings on your week. xo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks for taking the time to visit and pass a comment! Dank je wel!

      Verwijderen
  7. Wat heerlijk om te lezen Aritha!
    Zo herkenbaar ook die rust nemen en jezelf vertellen dat je de tijd mag nemen voor de huishouding. En rustmomenten staan ook veel op mijn to-dolijstje. Wat een prachtige foto van je zoon! Echt geweldig! Ik word helemaal blij van je blog. Dankjewel! Fijne dag vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen