vrijdag 2 september 2022

Lucky, Purple en Trian zoeken een nieuw plekje

Soms lijkt iets mislukt maar ontstaat er later toch iets moois. Dan gaat het opnieuw wortelen. Dat geeft me hoop! Waar ik het over heb? Dat lees je in mijn nieuwe bericht.

Five Minute Friday

Doe ook mee: de Five Minute Friday link-up Zet een timer op vijf minuten en schrijf over de wekelijkse opdracht tot het belletje gaat. Deze week is het thema: wortel (root)


For those who translate my blog with the translate button: the word "root" is probably translated with carrot. But I use the word root and not carrot 🥕 😊

Plantjes ruilen (of weggeven)
Ik ben lid van een leuke Facebookgroep. Je kunt er plantjes ruilen, of weggeven. Ik bood Oxalis Purpurea aan. Dat is een trendy plantje in Nederland.

Mini worteltjes
Vorig jaar had ik een paar verschrompelde knolletjes achtergelaten in een bloempot. Tot mijn verrassing kwamen er nieuwe plantjes omhoog. Heel voorzichtig groef ik er een paar uit. Ze hadden zelfs mini wortels aan hun knolletjes zitten!


Lucky, Purple en Trian
Ik schreef in de groep:

Lucky, Purple en Trian zoeken een nieuw plekje. Het zijn overblijvertjes van een de dode mamaplant (te veel water gegeven, mijn fout)*. Ze hebben buiten in de zon gestaan, daarom hebben ze hier en daar een verbrand plekje. De blaadjes gaan overdag open sluiten in de avond. Ophalen in...  

*dat had ik er niet bij gezet 😳

Dit geeft mijn hoop
Soms lijkt iets mislukt te zijn maar ontstaat er later toch iets moois. Nieuwe wortels en op den duur zelfs bloemen. Dat geeft mij hoop voor al mijn mislukte zaken. 


De groei kan nu verborgen zijn. Het is misschien moeilijk om enige vooruitgang te zien. Troost je met de wetenschap dat God in het donker kan zien en dat het donker Zijn licht niet kan overwinnen. Sarah Frazer: even in the dark

In een appartement
Op de foto hieronder laat ik de wortels aan het knolletje zien. Een aardige mevrouw haalde deze plantjes op. Nu staan ze in haar appartement en ik hoop dat zij haar blij maken.




4 opmerkingen:

  1. There were times that I did see
    the greatest truth I've ever found,
    that to bring out the best in me,
    the roots of hope grow underground,
    beneath the frost and winter chill,
    beneath the drifting snow,
    always growing with a will
    that it will upward grow
    in its dark and heavy toil
    to break the ground in spring
    as the wild winds dance and roil
    and in exuberance bring
    the sunlight breaking through the storm
    for which day this hope was born.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I very much enjoyed reading this post and the quote by Sarah Frazer. Hope Lucky, Purple, and Trian do well in their new home and make their new owner happy.

    BeantwoordenVerwijderen