donderdag 19 oktober 2023

Op zoek naar kleine wonderen

Deze dag is bijna voorbij en ik heb niet veel tijd meer om hem samen te vatten want het is al bijna middernacht. Gelukkig heb ik mijn foto's als geheugensteun. Ze helpen me bij het bloggen.

Lievelingschips
Jaap haalde in zijn pauze 6 zakken van mijn lievelingschips. 😋 Ik kan er weer tegen. Hij vertelde dat iemand in de winkel tegen hem zei dat je chips best als maaltijd kunt gebruiken omdat het van aardappelen is gemaakt. 🥔🍟 Grapje.

Flashbacks
De dag begon goed. Maar doordat ik later iets las wat ik niet fijn vond, kreeg ik last van flashbacks. Ik haat politieke discussie. Gelukkig was ik binnen een half uur weer terug waar ik zijn wilde (met mijn brein) en kon ik het loslaten. De Picnic bracht onze boodschappen en ik zette de spullen in de kast. Ik deed nog wat andere huishouelijke klusje terwijl ik luisterde naar een podcast over Substack.

Schrobben en Studeren
Na de lunch 🍽️ schrobde ik de badkamervloer en daarna kroop ik achter mijn bureau 📚 om weer een stukje verder te werken aan een theologiestudie die ik volg. Hieronder een foto van mijn bureau en de gehaakte vlaggetjes 🏳️🧶.


Vertalen is een Zegen
Israël spookte vandaag weer door mijn hoofd. Ik vertaalde twee berichten van One For Israel. De laatste komt morgen online en is een update over de situatie van (geheime) christelijke gelovigen in Gaza. Het artikel raakte me. Het was een zegen om het te vertalen omdat ik tegelijk zag dat God mijn gebeden verhoort verhoort.

We zagen allebei de regenboog
O en ik zag een regenboog 🌈 terwijl ik aan het koken was. R. zag hem ook. Hieronder mijn foto 📸 en een foto die R. stuurde op de terugweg van zijn werk

Ontvoerd in Israël
Iemand van mijn kerkelijke gemeente stopte bij iedereen van onze huiskring een pamflet 📜 in onze brievenbus van een ontvoerde Israëlier. Zijn vraag was of we deze persoon mee zouden willen nemen in ons meeleven en gebed. 🙏 Ik dacht: prima, maar toen ik het papier 📄 in handen had kwam het opeens heel dichtbij. 😔 

Carmel Gat
Degene waar ik voor mag bidden heet Carmel Gat. Ik googelde op haar naam en ontdekte een filmpje waarin ze weggevoerd werd. 

Carmel, ik bid voor je. 


Weltrusten
Vandaag las ik een citaat van Katherine May. Ze zegt: "Ga op zoek naar kleine wonderen in onrustige tijden." Dat is wat ik deze week  probeer te doen met mijn blog. 

Tijd om te gaan slapen nu. Morgen wordt een kletsnatte dag in Nederland. 
Tot morgen.

7 opmerkingen:

  1. Both of you seeing the rainbow at the same time in different places is a small miracle, I think! That gives me hope for your friend that you are praying for who has been kidnapped. May God protect her and return her home safely. That's a lot of potato chips! Enjoy!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow wat goed dat flyeren, en ik neem haar mee in gebed🙏😪

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een fijne wijsheid van Katherine May. Die ga ik ook toepassen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beautiful pictures of the rainbows. I especially like the bottom one where you can even see a reflection of it on the wet street.
    Loved “ Look for small miracles in troubled times .”

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Perhaps not a full meal but I do think chips absolutely count as a vegetable side! :) Your photos and words are so beautiful. Took a moment to pray for Carmel.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat bijzonder dat je een studie theologie volgt. Welke studie is dat precies?

    BeantwoordenVerwijderen