dinsdag 19 september 2023

Happy Homemaker Dinsdag! - 19-9-2023

Maakt het uit dat deze blogpost die eigenlijk voor maandag bedoeld was, pas op dinsdag verschijnt? Volgens mij niet. Shh, niet verklappen, maar eigenlijk is dit gewoon een slimme zet is om de maandagblues te vermijden. 

Oh, en wist je dat er ook nog een kabouter-bericht in de wacht staat voor mijn blog Moments Frozen in Time? 🍄

👉 Translate my Dutch? Use the translation gadget in the sidebar


Vandaag sluit ik me weer gezellig aan bij het dagboek van Sandra. Het is voor mij een leuk moment om even stil te staan en te reflecteren. Doe jij ook mee? Je kunt de vragen HIER vinden. 📖✨

---

♥ Het weer ♥
Wat is het stormachtig vandaag! Raar maar waar: ik geniet ervan.

♥ Wat ik draag ♥
Een oude roze joggingsbroek met zakken en een zwart shirt met lange mouwen

♥ Als ik naar buiten kijk ♥
Moet ik me helemaal omdraaien om naar buiten te kijken? Nee hoor, dat doe ik niet. Daar krijg ik een zeker nek van. Ik weet één ding: de zon schijnt niet en het waait hard.


♥ Op dit moment ♥
Zit ik in mijn schrijfkamer (zie de collage HIER) en werk ik aan deze blog.

♥ Ik denk na over ♥
Twee dingen: hoe laat zet ik de oven aan en wat voor foto's deel ik in deze blog

♥ Wat was het hoogtepunt van vorige week ♥
Met Jaap, koffiedrinken bij de intratuin. En dat zomaar midden in de werkweek.


♥ Ik luister naar ♥
Ik heb de balkondeur net dicht gedaan omdat de wind steeds aan de deur trok, dat maakte een rammelend geluid. Nu is het rustiger maar ik hoor de wind nog wel.

♥ Welke chillmethode ga ik gebruiken om goed voor mezelf te zorgen ♥
Pauzes tussendoor. Ik heb moeite met pauzes.

♥ Heeft iets kleins of alledaags mijn dag opgefleurd? 
Zoveel dingen die me opfleuren. Soms de spreuk op mijn scheurkalender. Vandaag ook weer; ik vond hem best goed (zie verderop in dit bericht)

♥ Op het menu ♥
Maandag: Kipkluifjes met bonen en gebakken aardappelen (in de schil)
Dinsdag: Kruidige ovenschotel met merguezworstjes


Woensdag: Caesarsalade met kipschnitzel en ei
Donderdag: Past met spekjes en doperwten
Vrijdag: Doe-maar-makkelijk-dag
Zaterdag: Patatdag
Zondag: Chinese tomatensoep voor de liefhebber, veel kipfilet 

♥ Op mijn leesstapel ♥
Juweel van de Nijl, een boek van mijn lievelingsschrijfster Tessa Afshar. Op 7 november komt er ee nieuw boek van haar uit. Moet ik echt wachten tot het vertaald is naar het Nederlands of zal ik het in het Engels lezen?

Maar eerst: Juweel van de Nijl 👇


♥ Op mijn takenlijstje voor deze week ♥
Nog steeds een mooie mix van huishouden, studie, bloggen, bezoekjes en me-time 😀

♥ In mijn knutselmand ♥
Diamondpainting natuurlijk. Ik heb met spoed mijn kat afgemaakt. Waarom met spoed? Ik kreeg een nieuw kaart van Jaap en die vind ik zo veel leuker! Het is langwerpig en dat heb ik niet eerder gedaan.



🐱 Wie wil mij poezenkaart? 

♥ Mijn simpele genoegens 
Koffie, bloggen, eikeltjes rapen, de was ophangen (ja echt)

♥ Deze blog heb ik gelezen en is blijven hangen ♥
🐍 Marja's post over slangen en duiven

♥ Hoe voel ik me ♥
Over het algemeen voel ik me vrij goed 

♥ Wat is een recent nieuwsbericht dat wat met je doet? 

♥ Vensterbankgeluk en tuinlessen ♥
Ik geniet van de zonnebloemen aan de andere kant van het raam. En kijk, mijn matroesjka's genieten er ook van.


Hoe heb je jezelf beloond?
Niet. Het is al een beloning dat mijn nieuwe ritme werkt.

♥ Rondkijken in huis ♥.
Jaap kocht nieuwe energiezuinig lampjes, die zoveel beter zijn dan de energievreters die ik had. Geweldig. Hij heeft ze al opgehangen en ik speel er iedere avond mee. Ik kan de kleuren aanpassen. Hoe leuk is dat. Ja, ik ben een liefhebber van kleine lampjes aan een snoer. 


♥ Als ik terugkijk op de afgelopen week, zou ik mezelf dit advies geven 
Stapje terug als je merkt dat je je emoionele tank bijna leeg is 's-avonds. Lekker nisen is ook goed af en toe.

♥ Van de camera ♥
Ik zag zonneharpen in het bos en maakte er veel foto's van.

Zonneharpen zijn bundels zonlicht die door de boomkruinen heen het bos in schijnen en door de ochtendnevel zichtbaar worden. Ze geven een heerlijke sprookjesachtige sfeer. Bron: Natuurfotografie


♥ Welke kleine veranderingen in je dagelijkse routine ga je deze week aanbrengen om wat meer plezier en variatie toe te voegen? 
Het is goed zoals het is. Misschien chips kopen? Mijn chips is op.

♥ Bijbelvers ♥
Ik ben bezig met Maria en Martha, twee zussen uit de Bijbel. Ik vertaalde een blogpost en denk er steeds aan. [1] Dus heb ik het boek van Lois Tververg weer voor de dag gehaald: Zittend aan de voeten van Rabbi Jezus.[2]

"Maria nam een kruikje kostbare, zuivere nardus olie, zalfde de voeten van Jezus en droogde ze af met haar haren. De geur van de olie trok door het hele huis"

Als je de culturele achtergrond niet kent dan mis je allicht de volledige betekenis van het gebaar van Maria. Door Hem te zalven met dure geuren gaf Maria een getuigenis van haar geloof dat Jezus de Messias was: de Gezalfde. Lois Tverberg

♥ Citaat van mijn scheurkalender ♥
Soms, als je in een diep dal zit, heb je het gevoel dat je begraven bent. Terwijl je eigenlijk juist geplant bent.

--- 

🍄 Zo, ik heb deze blog af. Nu ontstaat er ruimte in mijn hoofd om de kabouter-blog te schrijven. Wist je dat er kabouters op de Utrechts Heuvelrug wonen? Ik heb ze echt gezien.


[2] Zittend aan de voeten van Rabbi Jezus, Lois Tverberg (mijn oude blogbericht met citaten)

11 opmerkingen:

  1. I love visiting with you here. You are like a sweet sister on the other side of the world, seeing things and writing things that remind me of things I like to see and do and write. I don't have any gnomes around me that I KNOW of, however. Maybe I'm not looking for them...perhaps I should? I love the woods/sun beams picture. You saw the one that I have of "The Angel of the Woods". That was such a gift to me. I can see that you cherish those moments as well. I hope you have a blessed and beautiful rest of your week.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Yes, Pamela, don't forget to keep an eye out for gnomes along your journey. Just teasing, of course! It's really special to think about how we've been following each other's blogs for such a long time. I'll definitely swing by your doll blog again soon. Wishing you a blessed week ahead!

      Verwijderen
  2. Your pictures are so great! And I love a rainy day! It makes me so much more productive inside. I wondered about something. Have you ever posted about how you got your start writing? Do you ever feel the "imposter syndrome" when writing, or nervous about what other people think of it? I struggle greatly with that. I'd just love to hear more about your process! Your writing room is very cute!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you! I am so happy with my writing room.

      And Mandy, I'm so grateful that you're asking this question. I've briefly written about it before, but I want to write a new, more candid blog about it. So, thank you very much. I wish you a lot of strength during the time you're going through. I'm praying for you, and after reading your last blog, you've been on my mind constantly.

      Verwijderen
  3. Enjoyed reading your blog so much this afternoon! And I had no idea that there was an actual name for the light coming through the forest. Sun harps, I love the sound of the words. Cute little gnomes as well. Great wisdom on that tear off calendar. Hope you have a wonderful rest of your Thursday (if it's still Thursday there, figuring out time changes, not one of my great skill sets) and a beautiful weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Is de roze joggingbroek een bewuste keuze, of heb je gewoon niet zoveel puf vandaag?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. You are so right, Arieth. Monday, Tuesday, it doesn't matter what day we hit the PUBLISH button. We're at our best and most productive when we write when we have something to say, when we can't not write, when it sparks joy inside, when the Spirit moves us.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. I so dearly loved hearing about your week. I felt like I was sitting with you at your kitchen table having coffee and talking.
    Thanks so much for sharing this with Sweet Tea & Friends this month.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jij maakt zo'n mooie kaarten van Diamondpainting! Echt mooi!
    Ik vind de zonneharpen ook helemaal geweldig! ☻

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat fijn om te lezen.
    Zo leuk die kabouters.

    BeantwoordenVerwijderen