zaterdag 14 oktober 2023

Happy Homemaker Zaterdag (eh Maandag)

Wat denk jij?  Is het OK om dankbaar te zijn voor huis, gezin, veiligheid als je weet dat anderen dat geluk niet hebben? Ik denk van wel maar het lukte niet om afgelopen een maandag een blog te schrijven. Daarom vandaag pas een Happy Homemaker berichtje op deze blog.

👉 Translate my Dutch? Use the translation gadget in the sidebar


♥ Het weer ♥
Vandaag: regen en zon. Na maandag kunnen we genieten van een paar droge, zonnige dagen met gemiddelde temperaturen rond de 14 graden. De nachten worden iets kouder, maar blijven boven het vriespunt. Vanaf woensdag wordt het wat onzekerder met meer kans op regen en wind, maar mildere nachten. 🌦️🍂🌧️

♥ Wat ik draag ♥
Ik draag een blauwe spijkerjurk met een centuur om mijn middel. Lange mouwen want het is wat frisjes vandaag. En een legging plus wollen sokken. Ja, koukleum.

♥ Als ik naar buiten kijk ♥
Als ik naar buiten kijk zie ik het huis van de over. Ik zie hun buren Israëlische vlag wapperen als steunbetuiging. Ik zie ook mijn zonnebloemen en heel veel bijtjes. Ik loop even naar buiten om een foto te nemen. Yes, ik heb een bij gevangen!


♥ Op dit moment ♥
Zit ik in een bruinleren stoel. Het is zaterdag de 14e en de zon breek door na een fell hagelbui.

♥ Ik denk na over ♥
Op dit moment denk ik na over maar één ding: deze blog schrijven. En dat het geen maandagse blog is en dat dat OK is. 

♥ Wat was het hoogtepunt van jouw week denk je ♥
Hoogtepunten: kletsen met mijn man, een videogesprek met mijn zoon in Macedonië. Daar aat de zon iets eerder onder dan in Nederland: om 18:00. Dankbaar dat hij in Skopje op vakantie is en niet in Tel Aviv, zoals hij eerst wilde.


♥ Ik luister naar ♥
De wasmachine, want de badkamerdeur staat open. 

♥ Welke chillmethode ga ik gebruiken om goed voor mezelf te zorgen ♥
Minder "Het Nieuws" checken.

♥ Op het menu ♥
Vandaag macoroni voor mijn man en stoomaardappeltjes met witte kool voor mezelf

♥ Welke kleine veranderingen in je dagelijkse routine ga je deze week aanbrengen om wat meer plezier en variatie toe te voegen? 
Misschien toch eens wat bloemen fotograferen

♥ Op mijn leesstapel ♥
Connilyn Cosette: Een licht op de berg


♥ Op mijn takenlijst week ♥
Nog steeds een mooie mix van huishouden, studie, bloggen, bezoekjes en me-time 😀 En de tuin. Er staan twee eiken naast ons huis en die laten heel veel eikels vallen. Ik wil ze opvegen want het is moeilijk lopen op de stoep.

♥ Heeft iets kleins of alledaags mijn dag opgefleurd? ♥
Toch wel de zonnebloemen. Ze bloeien zo mooi en elke dag vouwen nieuw bloemen hun blaadjes open. Ik heb ze vrij laat in de tuin gezet, nadat ik ze zelf opkweekte. Op een sombere dag heb ik dus veel vrolijke zonnetjes in mijn tuin.

“Who knows what may lie around the next corner? There may be a window somewhere ahead. It may look out on a field of sunflowers.”

♥ In mijn knutselmand ♥
Afgelopen week heb ik wat kleine dingen afgemaakt: een pauw en een vlinder. Ik ben nu met een uil bezig. O en ik breide een paar naalden aan een sjaal voor de winter.



♥ Deze blog heb ik gelezen en is blijven hangen ♥
Ik vertaalde deze week wat berichten uit Israël. Deze bleef hangen:

♥ Als ik terugkijk op de afgelopen week, zou ik mezelf dit advies geven 
Hou je aan je schema. Al heb je geen zin, doe het want daarna voel je je toch een beetje positiever naar je zelf toe

♥ Hoe voel ik me ♥
Ik heb er geen woorden voor om te zeggen hoe ik me voel. Israel, Oekraïne, de aardbeving in Afganistan. Ik word er verdrietig van. Maar neem nu ook bewust de tijd om te kijken naar het Wonder van het Gewone. Hoe dubbel dat ook voelt.

Kijk, ik zag een mooie rups in het bos


♥ Mijn simpele genoegens ♥
Vanmorgen zat ik buiten op een tuinstoel. Ik hoorde de stemmen van spelende kinderen op straat, voelde de zon op de huid van mijn gezicht en rook de geur van de was, die aan de lijn wapperde. 

♥ Vensterbankgeluk en tuinlessen ♥
  • Als je de planten geen water geeft verpieteren ze. Je moet ze goed verzorgen en af en toe checken hoe het gaat. Net als bij jezelf. 
  • De overbuurvrouw gaf me wat stekjes door de brievenbus Ik wil haar vandaag nog bedanken.

♥ Heb je tijdens de afgelopen week iets nieuws geleerd? 
Mijn zoon heeft mij zo ver gekregen om een VR spel te spelen en ik vond het zo leuk dat ik het twee keer deed.

Ik denk dat ik er zo uit zag, als de man hieronder (met dat ding op mijn hoofd)


♥ Van welke muziek geniet je de laatste tijd ♥
Ik heb weinig muziek gedraaid maar heb me voorgenomen om elke morgen een hymn (gezang) op te zoeken en te beluisteren.

♥ Rondkijken in huis ♥
Gisteren in de vensterbank


♥ Wat is een recent nieuwsbericht dat wat met je deed? ♥
Zoveel. Geen woorden voor

♥ Hoe heb je jezelf beloond?♥
Niet eigenlijk.

♥ Gebed ♥ 
Ik deel een gebed 
Nizar Francis zingt dit gebed met zijn zoon “Rawad” in het Hebreeuws en Arabisch. Bid je wel eens? Bid danvoor Gods familie (degenen die in Hem geloven) in de hele wereld, en voor alle naties dat ze ontdekken mogen dat echte vrede alleen komt door Jezus Christus, onze Heer! Jezus is de Vredevorst. Halleluja.


♥ Citaat ♥
Je hoeft niet perfect te zijn om anderen te inspireren. Inspireer anderen juist door te laten zien hoe je met je imperecties omgaat.

Volgende week is het herfstvakantie in midden Nederland. Zal het me lukken om elke werkdag een berichtje te schrijven? Ik ga het proberen... al vier ik geen vakantie.

10 opmerkingen:

  1. Fijn dit blogje, dankjewel! Gezellig om weer samen te bloggen!!:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Great shot of that bee! Your crafts you have been working on are beautiful! Yes, everything in the news has been so heavy on my heart this past week. I'm so thankful your son is safe. I have done a lot of praying this week. It's all so unbelievable and sad.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi citaat Aritha. Ik wens je alvast een hele fijne vakantie ☻

    Ps.|: ik heb je genoemd in mijn artikel van 1 jaar Seizoenen blog. Ik hoop dat jij het leuk vindt ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Elsa, dank je wel. Wat lief. Heel veel geluk met het nieuwe blogjaar! Ik volg het YouTube account nu ook. Gezellig.

      Verwijderen
  4. When times are like this all we can do is pray. Wishing you a peaceful week.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. How I love reading your blog, alsway so nice and positive even with all the goings-on in the world

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Thank you for this uplifting post. I love the thoughts and pictures contained within. Praying for Israel and all that are being affected adversely by this sad state of affairs. Thankful for you and your son that he did not go to Tel Aviv! Wow! God surely must have led him! What kind of autumn holidays are you having in the Netherlands? We don't have anymore holidays until Thanksgiving, which is on November 23rd this year...then begins the season of Advent and preparing for Christmas. It's coming up rapidly. I am trying to slow down and enjoy October first! Take care my friend. Thank you for your posts.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Your plants are beautiful. I have been collecting more as I love them. The peacock is my favorite of the ones you showed. So pretty and colorful. You are right, there is so much to pray for in the world. My heart is breaking so often. We shall enjoy the small things! The bee photograph is amazing!! Great catch!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Enjoyed your post. Came through on Saturday for me and I was confused for a moment as I was just looking at your beautiful photos (need to figure out why google won't translate on my phone, just the desktop). Thank you for sharing the link about the Israel messages. And I'm very thankful your son is safe. We had a very dear friend who was supposed to be there as well but her trip was postponed. Hope you have a wonderful week photographing those flowers! P.S. Loved the busy bee in your photo up there.

    BeantwoordenVerwijderen