zaterdag 13 augustus 2022

Ik was het vergeten

Mijn man spande twee blauwe waslijnen achter ons huis. Na 25 jaar hing ik de was weer buiten en maakte ik geen gebruik van mijn trouwe maatje 'de droger'.

Vergeten
Ik was vergeten hoe fijn ik het vroeger vond om de was op te hangen (buiten).  Als kind hielp ik mijn moeder met de was en genoot ervan. Ik was vergeten hoe mooi het is: de dansende zonnevlekken op het wasgoed. De zoete geur van in de zon gedroogde kleren. Ik was ook vergeten hoe hard de handdoeken aanvoelden. Nu weet ik het weer en verbaas me over het wonder van het gewone.

✩。:*•.─────  ❁ ❁  ─────.•*:。✩

Five Minute Friday
Doe ook mee: de Five Minute Friday link-up Zet een timer op vijf minuten en schrijf over de wekelijkse opdracht tot het belletje gaat. Deze week is het thema: vergeten.

7 opmerkingen:

  1. Love this sweet memory, and that you get to enjoy it again.
    Thank you for sharing.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Loved this little post and how you found joy and pleasure in something so mundane as hanging out the washing. I've never owned a dryer and have always hung my washing out - when it rains it goes in the shed. I've always loved this simple task. Blessings Britta - FMF #32

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik hang elke zaterdag m'n was op...., Boven, want ik heb geen zin om die zware vrachten naar beneden te sjouwen.
    Zo'n trouw maatje heb ik niet, maar mis hem ook niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi dat je er weer van kan genieten! Bovendien scheelt het ook nog eens een hoop electriciteit en/of gas, als je de was in de droger doet of binnen ophangt. Ik heb mijn droger weggeven, zodra ik nog maar twee of drie wasjes in de week had. Ik gebruikte hem nauwelijks, alleen in geval van nood. Had hem gekregen toen ik de kinderen nog in de katoenen luiers had 😆. Bij regen hang ik de was onder ons afdak. Alleen bij koud en regenachtig weer hang ik het binnen, want dan droogt het echt niet buiten. Maar meestal probeer ik het zo te plannen, dat dit niet nodig is ...😉

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb niet eens een droger, hang altijd alles buiten, en als het regent op de overloop :) Heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. In this recent weather it has been a joy to bring the washing back in only several hours later. It is lovely to remember special times by reliving aspects of them and remembering the joys. #35

    BeantwoordenVerwijderen