maandag 29 augustus 2022

Happy Homemaker maandag - 29-08-2022

 Ik doe mee met: Dagboek van een thuisblijfmoeder

♥ Het weer ♥
De herfst begint deze week (meteorologisch gezien). Deze week blijft het droog en er zullen flinke perioden met zon zijn. Pas in het weekend minder zon en toenemende kans op enkele buien. Gelukkig geen extreme hitte meer. 

♥ Als ik uit mijn raam kijk ♥
Ik zit met mijn rug naar het raam toe. Ik draai ik me om. Ik zie mijn planten in de vensterbank. Daarachter de huizen van de overburen en mijn kleine, dappere zonnebloem.

🌞 Ik mis de zon op mijn foto. Het is (nog) bewolkt.


♥ Waar ik op dit moment ben ♥
Achter mijn bureau.

♥ Hoe ik me voel 
Het is de eerste dag na de vakantie. Hoewel ik me voorbereidde op wat ik gedaan wil krijgen de week voel ik me onzeker. Ik heb een schema gekozen dat past bij de hoeveelheid energie die ik nu heb (weinig). Ik heb last van keuzestress. Wanneer wil ik schrijven aan mijn boek? Wanneer wandelen? Wanneer huishouden? Wat kan ik. Wat (nog) niet?

♥ Op mijn ontbijtbord 
Havermout en koffie 


♥ Wat heb ik vandaag aan 
Een zachte, zwarte legging met wijde pijpen, een soldatengroen tuniekje. Bijpassende oorbellen. Mijn man vindt het heel leuk staan, zei hij.

Waar ik aan denk 
Ik denk na over het normale leven (na de vakantie). Ik denk aan mijn dochter die vannacht appte dat ze zo'n kiespijn heeft. Ik denk aan hoofd leeg maken en evenwicht bewaren

♥ Op mijn leesstapel 

♥ Op mijn tv, film kijken 
De notitieboekjes. Het gaat over Preston Walker die tijdens een ongeval zijn korte termijn geheugen verliest. In plaats van bij de pakken neer te zitten verzint hij een plan. Alles wat hij doet schrijft hij vanaf nu op in notitieboeken. De film kijk ik op New Fath Network.


♥ Favoriete blogpost van vorige week (de mijne of andere) 
De persoonlijke blogberichten van Nicole, over het overlijden van haar dochter. Favoriet is dan geen goed woord. Ik vind het erg.

♥ Iets leuks om te delen 
Bij het opruimen van de schuur vond ik een papieren zak met zakjes bloemenzaad erin! Ik kocht het in 2019 bij kasteel Cannenburgh. Ik ga opzoeken wanneer deze zaadjes in de grond moeten. Zouden ze het nog doen? Wie weet heb ik dan volgend jaar mooie bloemen in mijn potten. Kasteeltuinbloemen.



♥ Bloghoppen (nieuw ontdekte blog) 
  1. Kijken in verwondering
  2. Vier vandaag
  3. Even delen
  4. Zoete genade
♥ Op het menu voor deze week 
Maandag: wraps
Dinsdag: sperziebonen, jägerburger en aardappels
Woensdag: nasi met gebakken ei
Donderdag: overvolle pasta, met groente, kip en met spekjes
Vrijdag: broodje hamburger voor zoon, glutenvrije pizza voor mij, man eet restjes 😀

Ik eet niet altijd hetzelfde als de anderen. Vaak maak ik een variant op wat we eten omdat ik geen gluten en fructose mag.

♥ Op mijn to do-lijstje 
Mijn to-do lijstje staat op de site van Slim Huishouden

♥ In de knutselmand 
Ik ben mijn gedroogde bloemen aan het inplakken. Volgende keer leg ik ook een briefje in het boek bij de bloem die ik droog, met de datum van mijn wandeling erop. Dan weet ik wat ik er bij kan schijven. Nu verzin ik gewoon wat of gebruik een citaat dat me raakt.


Waar ik naar uitzie 
Naar mijn volgende boswandeling in de vroege morgen.

♥ Rondkijken in huis 
Mijn man is weer aan het werk in het kantoor, dat aan ons huis vast zit. Twee zoons hebben nog vakantie. Het is een beetje rommelig in huis. Ik wil orde op zaken stellen en heel veel dingen weggooien. Daar ben ik heel goed in: in dingen weggooien. Jij? 

♥ Van de camera 
Dit zijn zonnebloemhoofden uit een groot boeket, dat mijn man kreeg. Ik laat ze drogen. Het is voer voor de vogels in de winter. Ieder jaar neem ik een zonnebloem hoofd mee op vakantie (in de herfst) en leg die dan op de tuintafel van ons huisje (zie foto eronder).



♥ Op mijn gebedslijst 
Mijn dochter met haar kiespijn en veel andere dingen die ik hier niet allemaal noem. 

♥ Bijbelvers, devotional, citaat 
Sing, believer, for it will cheer your own heart and the hearts of others who are desolate. Sing on, for although you are presently ashamed of being barren, you will be fruitful soon; now that God makes you hate to be without fruit He will soon cover you with clusters. The experience of our barrenness is painful, but the Lord’s visits are delightful. A sense of our own poverty drives us to Christ, and that is where we need to be, for in Him our fruit is found. Source: Truth for Live
Scheurkalender: Als je op een wegversperring stuit, neem je een andere route 

22 opmerkingen:

  1. Beautiful sunflowers. The little bird looks happy to have that sunflower head. Drying flowers sounds fun. Might look into that for some of my garden flowers. Hope you have a wonderful week!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk en interessant blogbericht om te lezen! Prachtige foto's en mooie, inspirerende teksten, dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Reacties
    1. Grappig hè. Ik kan je de vragen wel geven hoor.

      Verwijderen
    2. ja graag, ik heb een mapje waarin ik allerlei blog-ideeën bewaar

      Verwijderen
  4. Arieth, I loved your post. Those are gorgeous sunflowers, especially the one on the table with the bird. How pretty!

    Your menu looks yummy, is that a jagermeister burger? Cause I love jager and if that is what is in the burger, I'm going to have to try that hahahah

    Have a wonderful week,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sandra, thanks! The Dutch Jägerburger is a lightly spiced burger, covered crosswise with slices of bacon and decorated with chives and onion.

      Verwijderen
  5. Wat leuk zo'n dagboek. En wat een prachtige foto's. Ik ben gek op planten en kamerplanten. Ik vind je kamerplanten echt geweldig. Ik hoop dat je dochter geen kiespijn meer heeft. Het plakboek met gedroogde bloemen is echt iets leuk om te doen, goede tip. Fijn dat je mijn blog ontdekt heb, ik blog nog niet zo lang dus dit geeft wel een heel goed gevoel.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Pasting dried flowers sound like fun!! I love the sunflowers!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. I LOVE the idea of putting out the sunflower for the birds on your vacation table - so fun to watch them appreciate your effort. And I love the idea of the Castle flowers for next year! It's always nice to see fresh faces at Happy Homemaker Monday - thanks for visiting. I hope you have a wonderful week.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het leuke is dat zaadjes 'dood' zijn en soms voor lange tijd, maar als je ze in goede grond stopt en water geeft, dragen ze altijd vrucht!
    Groetjes, Paulien

    BeantwoordenVerwijderen
  9. I just discovered your blog and it's beautiful. I love the sunflower and bird photos. We're a gluten free household too. Have a great week!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Yes, I read about gluten free muffins? Thank you so much for your comment.

      Verwijderen
  10. Hello my Friend! I love your gorgeous photos. I'm with you about keeping your head clear and balanced with so much busy life. That book sounds so interesting. What a scary thing to happen and way to live though. I hope you have a blessed week ahead. xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  11. I loved reading your post! it all sounds so nice and cozy. Love the birds with the sunflower seeds on the table. Don't understand all your menu but will look it up . Have a great week

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh wat leuk dat je mijn blog hebt genoemd, bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen