zaterdag 27 augustus 2022

4 dingen delen (augustus 2022)

Augustus loopt ten einde en de maand september komt eraan. Ik doe mee met de challenge om 4 dingen te delen, volgens het concept van Heather Gerwing's Share Four Somethings.

Deel 4 dingen (uit de achterliggende maand)
  1. Iets waar je van hield
  2. Iets dat je oppikte
  3. Iets opgeslagen (je mag ook kiezen voor: iets moedigs)
  4. Iets dat je bereikte


Iets waar we van hielden
Er was één hoogtepunt in augustus en dat was ons uitje naar de Leemkuil. Mijn man had 3 weken vakantie maar ik had door mijn moeheid niet genoeg energie voor leuke uitjes. Maar in de laatste week van onze vakantie gingen we naar Leemkuil gaan in het bos bij Rhenen. Niet ver weg. Maar het was wel leuke wandeling. ik wil er zeker nog een keer heen! We zagen heel grote libelles.



De Leemkuil werd vroeger gebruikt voor het afgraven van leem. Nu is het een prachtig natuurgebied met een wandelroute van 3 km, door een heuvelachtig bosgebied met verschillende loof- en naaldbomen. We gingen ook even bij de rivier kijken op onze terugweg. Zo zie je maar dat iets kleins ook heel leuk zijn.

Hieronder een korte video, die mijn smartphone maakte als herinnering.


Iets dat ik oppikte
Ik las een quote: "Niet het vele is goed maar het goede is veel." Tijdens mijn herstel van Covid denk ik er daar regelmatig aan en dan fluit ik mezelf terug. Ik omarm een ander levensritme.

Soms willen we onze dagen helemaal vullen met veel verschillende dingen. We zijn blij als we ’s avonds kunnen zeggen dat we veel gedaan hebben. Dan zijn we goed bezig, denken we. Tot ons brein ons terugfluit met hoofdpijn, misselijkheid en andere ‘leuke’ symptomen… En dan slaat de twijfel toe: ‘Is hiermee wel een leven mogelijk? Ja! Maar we moeten leren de juiste dingen doen. Stel jezelf eens de vraag: ‘Wanneer is een dag/week/maand goed geweest?’ Wat heb ik dan gedaan, gedacht, niet gedaan en hoe heeft de tijd kwaliteit gekregen? Bron: dit is mijn hoofd niet meer

Iets opgeslagen
Deze week ontmoette ik een vrouw in het bos. Vorig jaar ontmoette ik haar ook, precies op dezelfde plek Ik schreef een blogpost over die ontmoeting: mag het winteren? Bestaat er toeval? Zittend op een houten bankje onder de beuk praatten we over het achterliggende jaar. Zij kende een mooi lied. Ik kende het niet, dus schreef ik het op onder notities op mijn smartphone. Het lied heet het het Engels: "The goodness of God". Het is ook vertaald naar het Nederlands. Dankzij mijn opgeslagen notitie kon ik het thuis luisteren.

Wil je het lied horen in het Nederlands? 
Hieronder een linkje.


Iets bereikt
Ik heb mijn kaart afgemaakt. Het is een klein werkje tussendoor. Hieronder een mooi citaat over mijn hobby.

Diamond painting is the remedy against stress and anxiety. Not only is it a fun way to be creative, it also allows you to wind down and relax completely. While doing so, you’re creating a beautiful painting that is gorgeous and sparkly. Source: Happy Painting

Diamond Painting is ook een geweldige activiteit voor kinderen. Het verhoogt de fijne motoriek en gaat angst en onzekerheid tegen. Iets bereikt? Ja, ik maakte in augustus 4 van zulke kaarten maar deze vind ik de mooiste. 



😊 Ik ben benieuwd naar jouw 4 dingen van de maand augustus.

8 opmerkingen:

  1. Ik vond het leuk om op vakantie te gaan.
    Ik trotseerde de hitte.
    Ik kwam er tijdens de vakantie achter dat alles waarvoor ik in therapie was gegaan te maken heeft met de overgang. Ik stopte alle therapieën.
    Ik sloot me aan op een pagina op Facebook over de overgang. Eindelijk vrouwen die me begrepen.
    Ondanks benauwdheid (hyperventilatie) met 30 graden liep ik een kwartier naar de auto en stapte ik in de auto. Ik vocht de hele dag met m’n ademhaling en nog steeds probeer ik te overwinnen. Het is vermoeiend, maar lukt uiteindelijk steeds. Ik laat me niet opsluiten in huis. Ik ga er toch op uit en autorijden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. The Leemkuil looks like an amazing place! Thank you for sharing your pictures and video with us. I'm so glad you are feeling better, Aritha. Lovely song about the goodness of God. What a beautiful painting!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aritha, what a beautiful month, and such interesting shares. The Leemkuil looks like such a peaceful retreat, and lovely place to encounter God! I love the quote you shared, and your practice of finding what's good right now, as you continue to battle fatigue. How amazing you met the same woman in the same place one year later-no I don't believe in coincidences! Especially since she shared that beautiful song with you. Thank you for sharing that with us in Dutch! And your diamond painting is fascinating as well as beautiful. I would love to know more about that.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lovely pictures!! I love your diamond painting, it is wonderful! Sounds like a great month.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik stond van mezelf verbaasd. In de maand augustus hield ik van het schilderen van onze garage. Nooit gedacht dat ik dat fatsoenlijk kon...
    Wat ik deze maand oppikte was meer en meer op Gods Woord vertrouwen. Niet te veel te vertrouwen op de mensen om mij heen of op mijn eigewn kennis of kunde. Een valkuil waar ik telkens weer in trap. Want daardoor voel ik me regelmatig waardeloos en niet gezien. Het blijft een les die ik elke dag weer moet leren. Zo ervaar ik het wel...
    Ik vond mezelf moedig toen ik mijn boek "Vregio" liet lezen aan een vriendin die taaltechnisch goed onderlegd is en het dus zeer serieus heeft gelezen. Ik vond het heel spannend toen zij met een aantal A4'tjes aan kwam zetten om het te bespreken met mij. Voordat ik naar haar toe ging, had ik gebeden, dat ik goed om zou gaan met haar opbouwende kritiek en mezelf niet gekwetst zou voelen. En inderdaad. Zij heeft me geholpen op een hele positieve manier en dingen aangereikt waar ik wat mee kan. Heel blij mee en dankbaar voor het feit dat ik de moed had, om dit gesprek aan te gaan. Nu er weer fijn mee aan het werk om het boek definitief af te ronden.
    Voor mijn beleving heb ik niet zoveel bereikt afgelopen maand. Ja misschien toch wel. Geleerd om iets meer onze oudste zoon los te laten en zijn eigen weg te laten gaan, terwijl ik hem in Gods handen leg. Wat ik in de komende maand wil leren is mijn boek, maar ook mijn schrijfsels meer los te laten. Wie het leest en hoeveel mensen het wellicht gaan lezen, of het boek uitgegeven gaat worden? Geen idee. Ik probeer het los te laten en in Gods handen te leggen. Het was en is mijn proces en dat is goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Your diamond painting is amazing! You are very talented. Thanks for sharing....and I hope that you will get more and more of your strength back in the days ahead.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. So interesting that you met that woman again at the same place and had another lovely conversation. Thanks for sharing that song in Dutch - I love hearing songs I know sung in languages I don't know, especially when they are songs about Jesus. The diamond painting is beautiful!

    BeantwoordenVerwijderen