maandag 19 juni 2023

Yes, Homemaker Maandag! - 19-06-2023

👋 Hé, welkom hier! 🌞 Vandaag doe ik weer gezellig mee met het dagboek van Sandra. Het is een mijn manier om na te denken over mijn eigen leven en de komende week. 

👉 Translate my Dutch? Use the translation gadget in the sidebar


♥ Het weer ♥
Het is bewolkt! En toen ik gisteren van de samenkomt naar huis fietste voelde ik spettertjes van de regen. Morgen komen er meer buien en dan met onweer. Ik zie uit naar regen. Het land schreeuwt om water.

♥ Wat ik draag ♥
Een witte rok, een groen shirtje met en eenoudroze keukenschort eroverheen.

♥ Als ik naar buiten kijk ♥
Zie ik een bewolkte hemel boven de oranje daken van de huizenrij. De molen daarachter steekt donker af tegen de lucht.

♥ Op dit moment ♥
Op dit moment neem ik een adempauze. Ik heb al wat huishoudelijke klusjes gedaan. Mijn man zag me rennen met emmer en doek en zei: Je hoeft geen 100 per uur te gaan: 80 is prachtig (in het Nederlands rijmt dit). Hij had gelijk. Hij ziet het altijd aan mijn ogen dat ik mezelf voorbij loop. Ik doe altijd veel tegelijk: terwijl ik een emmer vul, plant ik een stekje in een bloempot etc. Daar word je moe van: van verschillende dingen tegelijk doen (zie  foto: yes en dan ook nog een foto maken). 


Dus zit ik nu even met de laptop op schoot en verdeel wat ik wil doen opnieuw in stukjes.

♥ Ik denk na over ♥
Mijn planning

♥ Wat was het hoogtepunt van vorige week ♥
Dat mijn vriendin aan belde, terug van haar boodschap ritje en vroeg of ik bij haar koffie kwam drinken. Dat ik het deed en dat het geweldig was. We zaten in haar tuin, de zon scheen fel, we hoorden musjes en alles was groen en haar bloemen bloeiden in allerlei potjes aan de schutting en de muur van de schuur en we kletsen honderduit. 30 jaar vriendin = met elkaar meegroeien door elkaar seizoenen.


♥ Ik luister naar ♥
De container auto. Wat een lawaai. Ik hoor dat mijn zoon zijn raam dicht doet boven. Hij wil nog even slapen tot 10 uur. Of dat lukt met dit lawaai. Ik hoor mijn andere zoon hoesten. De pollen spelen hem parten, hoewel de lucht in zijn kamer gezuiverd wordt door een machientje.

♥ Welke chillmethode ga ik gebruiken om goed voor mezelf te zorgen ♥
In de tuinstoel zitten en af en toe opkijken naar de eik, de lucht erachter en opstaan om bloemetjes en planten te fotograferen. Of andere dingen die opeens zie vanaf mijn stoel.


♥ Op het menu ♥
Dat ga ik zo meteen plannen. In iedergeval de vegetarische salade niçoise en die maak ik voor de eerste keer. Ik vind het leuk om iedere week één nieuw recept uit te proberen.

♥ Welke nieuwe apps, of sociale media-accounts heb ik ontdekt ♥
Mijn man heeft de afgelopen tijd een paar keer gezegd dat ik: de taalstaat zo leuk zou vinden. Ik heb eindelijk de moeite genomen om het op te zoeken. Volgens www is het een vrolijk en informatief programma dat wil vertellen hoe het met onze Nederlandse taal staat. 

Kijk, Obama kan ook Nederlands. Hij zegt: dankuwel


♥ Op mijn leesstapel ♥
Veel boeken (geen leesboeken). Ik noem SMARTPHOTOS van Janou Zoet. Als je dit boek leest leer je hoe je je dagelijkse smartphonekiekjes kunt veranderen in mooie foto's

♥ Op mijn takenlijst voor de week ♥
Weetje: Ik heb op de achtergrond een gedetailleerd weekplan maar geef mezelf iedere keer volledig toestemming om er van af te wijken! #SpontaneActies #FlexibelLeven

Maandag: Ochtend: Huishoudelijke klusjes
Middag: Schrijftijd (3 uur)

Dinsdag: Ochtend: wandeling van uur, kapper, huishouden
Middag: Schrijftijd (3 uur)

Woensdag:Ochtend: Huishouden, email bijwerken, tuin
Middag: Ik krijg bezoek

Donderdag:Ochtend: Schrijftijd (3 uur)
Middag: Huishoudelijke klusjes, blog afschrijven, dingen in plannen

Vrijdag:Ochtend: Wandeling van uur, huishoudelijke klusjes
Middag: Schrijftijd (3 uur)

♥ In mijn knutselmand ♥
Niet veel. Mijn diamondpainting. Als ik vol speed huishouden doe, heb ik last van overprikkeling. Als ik dat voel in mijn hoofd (oorsuizingen) ga ik even zitten en diamondpainten.

♥ Deze blog heb ik gelezen en is blijven hangen ♥
... vul ik later nog in

♥ Hoe voel ik me ♥
Vrij goed. Ik ben gewend aan 2 histamine-blockers per dag en heb zoveel minder last van de bijwerkingen. Ik kan niet zo hard als een ander maar kom er wel.


♥ Mijn simpele genoegens ♥
Aan mijn plantjes prutsen. Ik ontdekte zonet luis in een verplant en ik vind het leuk om aan de slag te gaan daarmee. Het zijn mijn groene vriendjes.

♥ Vensterbankgeluk en tuinlessen ♥
Ik schreef een blog over mijn plant maar die is nog niet af. Zo gauw ik hen afgerond heb plaats ik hier een linkje. Het over deze plant: oxalis


♥ Rondkijken in huis ♥
Als ik rondkijk zie ik vooral veel boeken liggen. Ik denk dat ik die zou stapelen als ik wist dat ik hoog bezoek kreeg maar zo gewoon vind ik het erg gezellig. Boeken zijn ook al vriendjes toch. Die zweven bij mij door heel het huis.

♥ Van de camera ♥
Mijn blauwe bloem! Ik ben er dol op. 's-Morgen vroeg geef ik de plant water en als de zon er dan op schijnt sprankelt alles en voel ik me helemaal blij worden van de prachtige kleur. Ik hou van blauw.


♥ Bijbelvers ♥
Geef ons vandaag ons dagelijks 🍞 brood.

♥ Scheurkalender ♥
Beoordeel me niet naar mijn succes, maar naar het aantal keer dat ik ben gevallen en opnieuw ben opgestaan. Nelson Mandela

Doe je mee?
Heb je zin om mee te doen met deze gezellige vraag- en antwoordsessie? Dat kan! Klik dan HIER en je kunt de vragen kopiëren en plakken naar je eigen blog. Veel plezier gewenst! 😄🔗

Weetje: ik schrijf deze blogberichten vaak in 3 etappes. Ik begin er zondag vaak al aan. 

10 opmerkingen:

  1. Hoera, jij bent me voor, ik moet nog beginnen.
    Leuk joh, al die vriendjes!
    Dat kopiëren deed ik de 1e keer, maar toen paste het niet in m'n "frame" ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar bestaat een foefje voor. Zal het je wel een keertje uitleggen.

      Verwijderen
  2. Wat fijn dat het weer wat beter gaat, Aritha, en je minder last hebt van bijwerkingen.
    Leuk weetje, dat je deze blog vaak schrijft in drie etappes.
    En prachtig, dat citaat van Nelson Mandela!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh de "taalstaat" is iets voor mij hihi... Ik zal even kijken. Bedankt voor de tip!
    Fijn om te horen dat jij je goed voelt ☻

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben nu nieuwsgierig naar je outfit: de witte rok met het oudroze schort! Het klinkt erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen