dinsdag 13 juni 2023

Homemaker Maandag - 13-06-2023 (eh dinsdag)

 πŸ‘‹ HΓ©, welkom hier! 🌞 Ik doe vandaag weer gezellig mee met Sandra's dagboek van een thuisblijfmoeder. Dat is een leuke manier om over mezelf en de week na te denken.

πŸ‘‰ Translate my Dutch? Use the translation gadget in the sidebar


♥ Het weer ♥
Vandaag: zon, zon, zon. Voorlopig blijft het droog en zonnig! Volgende week kunnen we misschien wel een paar verfrissende buitjes verwachten. En oh ja, vanmiddag was het zo heet dat ik me afvroeg hoe mensen in de tropen met dit soort temperaturen dealen

♥ Wat ik draag ♥
Een kantoenen shirtje, roze met broderie. Een korte broek

♥ Als ik naar buiten kijk ♥
Ik heb de gordijnen dicht om de warmte zo lang mogelijk buitenshuis te houden dus kan ik niet naar buiten kijken op dit moment. Maar ik zal mijn best doen. 

Kijk, zo zag het er vanmorgen uit πŸ‘‡


♥ Op dit moment ♥
Op dit moment ik geen tijd om te bloggen want het is tijd om te koken. Ik heb nog 3 minuetn dus waarschijnlijk maak ik deze blog later af.

♥ Ben benieuwd naar deze week 
Ik weet niet of ik dat heb, dat ik benieuwd ben naar deze week. Ik ben blij met de weersvooruitzichten: zonnig weer doet me goed en ik ben in omstandigheden dat ik me aan kan passen. Vandaag was er iets waar ik niet op gerekend had, wat ik niet plande. Mijn vriendin kwam om het hoekje vragen of ik koffie wilde. Dus dronken we koffie in haar thuis (en schoof ik mijn schrijfwerk aan de kant). Gouden vriendinnen-moment. De foto van de konijn maakte ik bij haar, voordat ik weer naar huis ging.

♥ Ik denk na over ♥
😱 Ik denk aan de gigantische muggenbulten op mijn been 😭 Het lijkt erop dat er tussen de bomen een stel muggenmonsters leeft 🦟 Geen korte broeken meer voor mij in het bos! En voordat ik de natuur in ga, spuit ik mezelf helemaal onder met anti-muggenspul. Ik weet niet wat voor exotische muggen daar ronddwalen, maar hun beten zijn zeker anders dan die van onze gewone tuinmugjes. 


♥ Wat was het hoogtepunt van de vorige week ♥
Ik kreeg een cadeautje via de post van een lieve (blog)vriendin met bijna dezelfde naam als ik.

♥ Ik luister naar ♥
De klok. Minecraft geluiden. Weet je hoeveel geluiden er in huis zijn. Dat viel me vanmorgen op toen de elektriciteit uitviel. Het was heel erg stil. Ik hoorde alleen het getik van de klok.

♥ Welke chillmethode ga ik gebruiken om goed voor mezelf te zorgen ♥
Een ontspannende wandeling maken: in de natuur. Vroeg in de morgen. Adem de frisse lucht in en laat je gedachten tot rust komen. Dat! 🚢‍♀️🌳

♥ Op het menu ♥
Vandaag wraps. 
Gisteren aspergers (recept van Picnic
morgen misschien  kip tandoori. 


♥ Welke nieuwe apps of sociale media-accounts heb ik ontdekt ♥
Nee, niks

♥ Op mijn leesstapel ♥
Er liggen overal boeken om me heen maar ik ben niet echt in iets bezig. Morgen langs een minibieb rijden. Ik heb twee nieuwe ontdekt.

♥ Op mijn takenlijst voor de week ♥
  • Woonkamer bijhouden
  • Badkamer netjes houden
  • Slaapkamers opgeruimd houden
  • WC's schoonmaken
  • Koken
  • Koelkast schoonmaken
  • De prullenbakken
  • Twee keer wandelen
  • Schrijven
  • Vertalen
  • Bloggen
  • Etc

♥ In mijn knutselmand ♥
Mijn diamondpainting. Ik merk dat ik er minder aan werk en daar ga ik verandering in brengen. Morgen. Overmorgen. Als ik eenmaal de gang heb, dan ben ik niet meer te stoppen.

♥ Deze blog heb ik gelezen en is blijven hangen ♥
Ik lees de blog van Albèrtje zo graag. Nu over het mini hondje. Lees zelf maar: dankbare dinsdag

♥ Hoe voel ik me ♥
De 3 minuten zijn voorbij. Ik ga mijn keukenschort pakken. Tijd om te koken.

♥ Mijn simpele genoegens ♥
Van powwow tot papoose. Rara, wat doe ik graag? Ik kijk naar afbeeldingen van... πŸ€”πŸ’­ Ooit schreef ik er een verhaal over voor een wedstrijd. Het blijft trekken, dat zie je op mijn schrijfblog.  Net als de geschiedenis van ons eigen land overigens.


♥ Vensterbankgeluk en tuinlessen ♥
Wat zal ik zeggen? Ik ontdekte dat ik maar weinig afweet van bepaalde plantjes. Ik schreef op mijn plantaccount op Instagram: 

🌱🌞 Heb jij ook een #echeveria? Ik dacht dat hij extreem van zon hield ☀️ maar dat is niet echt zo. Sterk zomerzonlicht kan de bladeren en stengels zelfs verbranden πŸ”₯. Dus: ik zet hem NU op een andere plek. πŸŒΏπŸ’‘


♥ Van welke muziek geniet je de laatste tijd ♥
Geen muziek. Rust.

♥ Rondkijken in huis ♥
  • De gordijnvideo hierboven
  • Plantje hierboven

♥ Van de camera ♥


♥ Bijbelvers ♥
Efeze 1 πŸ™ Gezegend is de God en Vader van onze Jezus Christus, die ons met zoveel geestelijke zegeningen heeft overladen in Christus. 🌟✨ Hij heeft ons uitgekozen vΓ³Γ³r de wereld werd gemaakt, zodat we in Zijn liefde heilig en vlekkeloos zouden zijn. ❤️ Als Zijn geliefde kinderen zijn we voorbestemd om aangenomen te worden door Jezus Christus, volgens Zijn wil en genade. πŸ™Œ Laten we Hem prijzen en de glorie van Zijn genade verkondigen, waarmee Hij ons heeft gezegend. πŸ™πŸŒˆ  #GezegendinChristus

♥ Citaat ♥
Kleine dingen goed doen is een stap om grote dingen beter te doen. ― Vincent van Gogh

6 opmerkingen:

  1. That bunny picture, so fun! Sorry to hear about the mosquitos...no fun at all. I keep my plants that I know repel them on the porch but I'm sure they'll be bad around here soon as well. You know your plants so well...I barely know the names of the house plants I have inside. Hope you are having a wonderful week so far.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha the giant mosquito made me laugh. Have a great week

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijk blog om te lezen. Ik word er gewoon relaxed van. Welke chillmethode gebruik je om goed voor jezelf te zorgen.. dat sprak me aan. Ik ben momenteel wat gespannen. Het motiveert me om daar ook weer naar op zoek te gaan.. hoe doe ik dat?

    Prachtig bijbelgedeelte sluit je mee af. Dankjewel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het Bijbel gedeelte is een beetje vrij maar omvat wel precies wat er staat toch? Ik vind het geweldig dat je t leuk vond om mijn bericht te lezen. Ik kom ook gauw bij jou langs.

      Verwijderen
  4. Weer heerlijk om te lezen, Aritha, ik geniet daar echt iedere keer van.
    Citaat vind ik een heel mooie, deed me denken aan wat de Bijbel zegt over het trouw zijn in weinig/minste, zo ook in veel/groot.
    (heb het even opgezocht 🧐 Luc. 16:10)
    Je benen alweer wat opgeknapt na de aanval?

    BeantwoordenVerwijderen