maandag 5 juni 2023

Homemaker Maandag - 04-6-2023

๐Ÿ‘‹ Hรฉ, welkom hier! ๐ŸŒž Ik doe vandaag weer gezellig mee met Sandra's dagboek van een thuisblijfmoeder. Dat is een leuke manier om over mezelf en de week na te denken.

๐Ÿ‘‰ Translate my Dutch? Use the translation gadget in the sidebar


♥ Het weer ♥
Aritha's weerbericht: Stralende Zon, Speelse Stapelwolken en Stijgende Temperaturen ☀️๐ŸŒค️

♥ Wat ik draag ♥
Witte doorknoprok, blauw shirtje van merino wol, ketting van blauwe steentje, armband van blauwe steentjes en oorbellen met blauwe erin. Ik zei toch dat ik van blauw hou.

♥ Als ik naar buiten kijk ♥
Ik zie de zon en denk: zo heerlijk om haar te zien.

♥ Op dit moment ♥
Ik geniet van mijn kopje koffie terwijl ik deze blog nakijk op fouten. ☕️


♥ Ik denk na over ♥
Dat ik het zielig vind dat mijn zoons zo'n last van hooikoorts hebben. Vooral voor R. Hij heeft examens en moet naar het station fietsen, langs de weilanden. Hatsjoe, hatsjie!

♥ Wat was het hoogtepunt van vorige week ♥
Hmm, ik kan niet kiezen. Misschien gewoon de kleine dingen waar ik blij van werd, zoals koffie drinken in de tuin met mijn man, een leuk gesprekje met mijn zoon en videobellen met mijn dochters. ❤️

♥ Ik luister naar ♥
Rome: Total War, vanuit de kamer van mijn zoon

♥ Welke chillmethode ga ik gebruiken om goed voor mezelf te zorgen ♥
Nog meer chillen? Ik twijfel nog. Misschien na negenen de social media even laten voor wat het is? Klinkt als goed zelfzorgplan. ๐Ÿ˜‰


♥ Op het menu ♥
Van kip tandoori tot wraps en lekkere Hollandse kost. Smullen maar! ๐Ÿฝ️

♥ Welke nieuwe apps of sociale media-accounts heb ik ontdekt ♥
ChatGPT voor iPhone

♥ Op mijn leesstapel ♥
Iets van Lynn Austin, denk ik. Ik lees mijn oude boeken opnieuw. Daarnaast heb ik zaterdag het boekje van Gail gekregen. Echt heel leuk. Gail schrijft Bible Love Notes die ik naar het Nederlands vertaal: Dutch Bible Love Notes en ze heeft nu een gedeelte van haar blogs uitgegeven. Het is een heel mooi boekje geworden. 



♥ Op mijn takenlijst voor de week ♥
  1. Huishoudelijke klusjes: Ik maak er het beste van en creeรซr gelijk een beetje me-time: koptelefoon op en gaan!
  2. Vertaalwerk: Gewoon beginnen en concentratie erbij houden. Wat een geluk dat ik vrij mag vertalen en de tekst mag aanpassen aan de Nederlandse cultuur (informeel en minder belerend).
  3. Tuin: Onkruid weghalen tussen de rozenstuiken. Rustig in de tuin rommelen en genieten van het groen om me heen. Maar... alleen vroeg in de morgen als de pollen nog niet door de lucht zweven.
  4. Schrijfopdrachten: Tijd om een stukje aan mijn boek te schrijven.
  5. Bloggen: leuk, leuk; zonder te veel druk erop. 
  6. Bijbelstudie: de tijd nemen om mijn geloof te voeden, mezelf rust te gunnen en te reflecteren. 
  7. Cursus: ik doe een christelijke cursus over vrouw-zijn maar ik vind het saai en merk dat ik er door heen jaag om gauw klaar te zijn.
  8. Natuursnuiven: Een wandeling in de natuur brengt me echt tot rust. Weg van alle drukte en gewoon genieten van de omgeving.
  9. Aandacht geven: Er zijn. Een klein gebaar kan een groot verschil maken.
  10. Huiskringavond (gebed): met elkaar de tijd nemen om te bidden. 
  11. Een belangrijke mail sturen: Ik moet even mijn gedachten ordenen en een heldere en doelgerichte mail schrijven. Ik kan dit toch wel.
  12. Afspraken maken: Okรฉ dan. Ik neem de controle over mijn tijd en ga de afspraakjes plannen: mevrouw Terdege komt foto's van me maken, afspraak tandarts voor gesprek, etc.
  13. Misschien videoconsult allergoloog: hij zei: over 4 weken. De 4 weken zijn nu om.

♥ In mijn knutselmand ♥
Breien, breien en nog eens breien! Ik ben helemaal in mijn nopjes met mijn breiprojecten. ๐Ÿงถ


♥ Deze blog heb ik gelezen en is blijven hangen ♥
Die van Anne: medeleven

♥ Hoe voel ik me ♥
Ken je dat gevoel wanneer je 's avonds naar bed gaat en denkt: "Ha, fijn! Morgen weer een nieuwe dag, zin in!" Precies zo voel ik me de laatste dagen. En jij?

♥ Rondkijken in huis ♥
Eh... doe maar niet. Ik doe soms domme dingen als er iemand kijkt


♥ Mijn simpele genoegens ♥
Een boek bestellen en reikhalzend uitkijken naar de levering ๐Ÿ“š

♥ Vensterbankgeluk en tuinlessen ♥
Ik heb mijn reusachtige citroenplant gesnoeid. Wil je een stekkie? 


♥ Van welke muziek geniet je de laatste tijd ♥
Ik koos voor rust en brown noise. Ik houd wel van muziek maar denk er vaak niet aan om naar muziek te luisteren. behalve als het heel laat is, in bed. Maar als ik dan naar muziek ga luisteren houdt het me uit de slaap.

♥ Van de camera ♥
Ik keek omhoog naar de boom waar ik vaak koffie drink en zag ineens de letters in de stam. Zie jij ze ook? Zo vaak hier gezeten, maar nooit eerder opgemerkt. Wie zou dat ooit hebben gedaan?
๐ŸŒณ Sssst, even tussen ons: stop met "God loves you" in bomen kerven! God houdt wel van je, maar bomen hebben ook gevoelens, weet je. Laten we ze met rust laten en gewoon genieten van hun groene schoonheid. Deal? ๐ŸŒฟ❤️ #lovegod #lovetrees 


♥ Citaat ♥
Ik ben dol op het maken tweets maken (met emoji's) naar aanleiding van de preek op zondag. deze hieronder is precies kort genoeg voor een tweet.

Reflect on God's mercies:
๐Ÿ’” Justification
๐Ÿ‘ช Adoption
✝️ Placed under grace
๐Ÿ”ฅ Indwelling Holy Spirit
๐Ÿค Promise of help in affliction
๐ŸŒŸ Assurance in God's election
๐ŸŒˆ Confidence of coming glory
๐Ÿ’ž Unbreakable love of God
๐Ÿ™ Trust in God's faithfulness

♥ Van mijn scheurkalender 
Deze heb ik vandaag gelezen:
Wordt nooit boos op iemand die geweest is wie hij is altijd is geweest. Wees boos op jezelf omdat je er niet eerder mee in het reine bent gekomen.
Aandachtspuntjes bij scheurkalender quote:
  1. Zeggen dat je nooit boos moet zijn op iemand die altijd is geweest wie hij is, vind ik zwart-wit. Soms kan iemands gedrag echt onacceptabel zijn, hoe lang ze het ook al doen.
  2. Waarom jezelf de schuld geven dat je er niet eerder mee in het reine bent gekomen? Het kost tijd om dingen te verwerken en te begrijpen. Wees niet zo hard voor jezelf.


Wat vind jij van dit citaat? Ik ben benieuwd naar jouw mening! Laat het me weten in de reacties. Bedankt dat je weer meelas met mijn dagboek. Tot de volgende keer! 

๐Ÿ™‹ Doe jij ook een keertje mee met de Link Party van HUISVLIJT?

6 opmerkingen:

  1. ja ik wil een stekkie en wat een lijst zeg, met taken...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze lijken heel wat, doordat ik er wat achter zette. Ik hoef maar weinig mijn huis uit toch?

      Verwijderen
  2. That coffee cup is gorgeous! And the sun shining behind it just makes your photo. Enjoyed reading you post today. Hope you have a wonderful week.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Om eerlijk te zijn, Aritha, vind ik het een vreemd citaat en kan me helemaal vinden in jouw vragen erbij.
    Pleit dit citaat een ander, - en in wezen daarmee ook onszelf, niet vrij van het dienen te veranderen van de dingen in ons leven die niet goed zijn?
    Komt op mij over als: blijf maar die je bent, het is het probleem van de ander.
    Of is dit te kort door de bocht?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ps. Het was weer fijn en leuk om mee te lezen ๐Ÿฅฐ

      Verwijderen
  4. love the knitting and your to-do list is a good one. Have a great week

    BeantwoordenVerwijderen