maandag 16 oktober 2023

Gouden beer is terug

Het is weer de tijd van de kaarsjes en deze haalde ik vorige week uit de kast. Van Jaap kreeg ik aan het begin van de maand waxinelichtjes, die 8 uur lang kunnen branden. Dat maakt het plezier groter. Ik houd van kaarsjes branden

Paddenstoelen en nevel in het bos
Vandaag wandelde ik op mijn gemakje door het bos. Ik probeer dat elke maandagmorgen te doen, voordat ik aan de gang ga met huishouden en schrijven. Zoveel paddenstoelen. Waar ik  het meest van geniet is de nevel, die de herfst met zich mee brengt. Ik weet een paar boslanen te vinden waar ik meestal geluk heb en zonneharpen zie. 

Feestje in het bos vanmorgen!


Lieveheersbeestjes gaan slapen
Wat me opviel is dat veel lieveheersbeestjes al een plekje opzoeken om te overwinteren. Vorige week zag ik het voor het eerst. Vandaag zag ik er nog meer dan toen. Hoe houden ze het vol, zo'n lange winterslaap. Ik wil ook een winterslaap. Dan sla je gewoon de grauwe winter over. 

De bovenste beestjes zitten meestal met hun kopje naar beneden. 
Slaap lekker, heersbeestjes.


Terug uit Macedonië
Vandaag vond ik het een blije dag want zoon R, kwam thuis van zijn vakantie in Skopje. Wat heerlijk om hem weer te zien, met hem te praten. We keken foto's, ik kreeg een ketting met glaskralen en hij was blij dat hij weer Hollandse kaas kon eten.

Het voelt goed dat hij weer in Nederland is, gewoon thuis onder ons dak.



Pasje verlopen
Vanmiddag wilde ik een welkomscadeautje kopen maar helaas lukte. Achteraf komt dat omdat mijn bankpas verlopen is. Duh, ik wist het! Komt goed.

Gouden beer
De gouden beer is trouwens weer in ons winkelcentrum. Hij is enorm en blijft keurig zitten waar hij zit. Elk najaar komt hij terug. Ik vind hem schattig.


Wist je dat ik mijn elektrische deken tevoorschijn gehaald heb? 
En dat ik nu nog een poosje ga lezen? 

2 opmerkingen:

  1. Hallo Aritha, Ook dit blog even bezocht want ja je hebt er zovele, maar door de link van je op een ander blog kwam ik nu hier en wat een prachtige beer staat er bij jullie. Die ontvangt vast veel bekijks. De foto van het bos was echt supermooi. En je zoon zal vast veel verhalen hebben voor je. Dit blog is ook verder heel mooi want heb al wat gelezen. Gr, Tine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk en fijn dat Ralph weer thuis is. oh ik zag gisteren wel de ingang, maar de beer heb ik nog niet gezien 😉

    BeantwoordenVerwijderen