maandag 6 februari 2023

Homemaker Maandag - 06-02-2023

Ik doe vandaag weer mee met Sandra's dagboek van een thuisblijfmoeder. Dat is voor mij een prima manier om over mezelf en de komende week na te denken.

👉 Translate my Dutch? Use the translation gadget in the sidebar


Het weer
O wat voel ik me blij met het weer. Geen regen, met in de nacht en vroege ochtend kans op mist. Dat belooft veel mooie momenten.

Hoe ik me voel
Blij met zon.

Ik denk aan
Ik liet het fotolijstje van mijn moeder vallen en nu is het glas kapot. Ik laat het zo omdat het typerend is voor onze relatie die we hadden. There is a crack in everything. Maar de scherpe randjes doen geen pijn meer (6 jaar geleden alweer).

🌵 Ik schreef over haar: Stekelplant


Op dit moment ben/zit ik
Ik heb zonet alle boodschappen opgeruimd en zit in de stoel om te lunchen. De zon schijnt naar binnen. 

Wat ik draag
Iets warms. Iets blauws.

Ik luister naar
Ik heb opvallend weinig naar muziek geluisterd in de afgelopen week. Behalve één keer op een avond toen ik alleen was. Toen heb ik wat nieuwe dingen toegevoegd aan mijn "troostlijst" op Spotify. 

🖤 onder ander die van Anni Gräb.



Op mijn leesstapel
Ik heb een boek besteld. Het heet: Ruby’s safari. Ik wil ontdekken hoe de auteur dit boekje geschreven heeft omdat ik in de toekomst ook zo'n soort boek wil schrijven.

Het vrolijke meisje Ruby Vos op zoek naar de vijf mooiste vogels van de stad. Onderweg ontdekt ze nog veel meer mooie vogels en dat is haar bijvangst. Bron: Bart Vos Fotografie (de papa van Ruby)

 

 ðŸ’¡ Linda schreef een recensie over Ruby's safari


Favoriete blogpost van vorige week (de mijne of andere)
Voor mijn natuur-liefhebbende volgers schreef ik ðŸŒ¸ Please, red de Pontische Rododendron ðŸŒ¸

Iets leuks om te delen
  1. de sneeuwklokjes bloeien weer,
  2. de merels hebben lentekriebels

Bloghoppen (nieuw ontdekte blog)
👉 StoerLeesVoer

Op het menu voor deze week
Vandaag: boontjes, aardappels en vlees
Dinsdag: Nasi goreng met satésaus
Woensdag: wraps, sla, gehakt, etc
Donderdag
Vrijdag: we zien nog wel

Waar ik van geniet
De zon op mijn mega plant



Op mijn to do-lijstje
Ik heb verschillende dingen op mijn lijstje staan voor deze week. In ieder geval ga ik mijn dagelijkse routine weer oppakken (tip van psycholoog voor mijn man)

In de knutselmand
Ik ben bezig met een klein schilderijtje. Hier heb ik echt mijn LED lamp voor nodig want de cijfers zijn klein. Op de foto ligt mijn werkstuk op de lamp.


Vrolijke Vlinder
De vrolijke vlinder heb ik gisteren afgemaakt. Ik vind het leuk dat de witte steentjes licht geven in het donker. 


Voorlopig mag de vlinder op mijn bureau staan tot ik iemand tegenkom die iets met vlinders heeft 

🦋 Jij?


Wat ik leerde van vorige week
De kostbaarheid van elke dag. En hoe iedereen op verschillende manieren kan reageren op verlies en rouw. 

Rondkijken in huis
Nee 😀

Van de camera


Collage van wat ik vorige week zag
  1. Blaadje tijdens wandeling 1;
  2. Amaryllis komt opnieuw;
  3. Knoppen in orchidee;
  4. Nieuw boek;
  5. Veertje tijdens wandeling 2
  6. Hobby
  7. Eerste sneeuwklokje
  8. Slapende lieveheersbeestjes
  9. Stukje blauwe hemel
Bijbelvers, Devotional
Psalm 138:7 Als ik midden in de benauwdheid verkeer, maakt U mij levend. 

Scheurkalender: Januari was een oefenmaand. Ik begin dit jaar in februari


Linked to de Huisvlijt Linkparty

5 opmerkingen:

  1. Ha, I was just thinking that March was a much more reasonable time to start the year for a few things! Those snowdrops are so pretty. Yes, write a book, that looks like a fun style. Hope you have a wonderful week!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. That butterfly is beautiful! I love the way you can see your relationship with your mom clearly. I always enjoy your blog, it is precious. Have a great week

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het worden inderdaad een paar prachtige zonnige dagen. Echt van die mooie winterdagen. Hier heb ik inmiddels ook krokussen en sneeuwklokjes gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je plant ziet er prachtig uit!
    Bedankt voor die links over rouw. Heel interessant en herkenbaar.

    BeantwoordenVerwijderen