dinsdag 31 januari 2023

Homemaker Maandag - 31-01-2023

Daar ben ik weer. Ik doe mee met Sandra's dagboek van een thuisblijfmoeder. Dat is voor mij een leuke manier om over mezelf en de komende week na te denken.

👉 Translate my Dutch? Use the translation gadget in the sidebar


Het weer
Wisselvallig. Een beetje zon, een beetje wind, een beetje regen. 

Op dit moment ben/zit ik
Ik hang in een stoel

Ik denk aan
Dat ik eigenlijk op moet staan om koffie te pakken. Dat ga ik nu doen.


Wat ik leerde van vorige week
Dat het leven zo onvoorspelbaar is

Wat ik draag
Blauw spijkerrokje, groene trui. 
Snelle selfie in het raam van de achterdeur.


Als ik naar buiten kijk...
Zie ik de molen voor ons huis, wolken die voorbij drijven. De zon probeert door te komen. Ze wint het niet van de wolken vandaag.

Op mijn leesstapel
Ik lees af en toe een stukje uit "Het Eiland" van Victoria Hislop. 

Iets "leuks" om te delen
Een wandeling naar het dorp met mijn zoon om een jas voor mij te kopen. Mijn zoon wilde even de dierenwinkel in (net als vroeger toen hij klein was). Ik filmde de oranje vissen. 



Op het menu voor deze week
Maandag: Mie met ketjapballetjes
Dinsdag: Kip Tandoori
Woensdag
Donderdag
Vrijdag: we zien nog wel

Op mijn to do-lijstje
Mijn schoonvader is zaterdag overleden. Mijn to-dolijstjes is in de war. Er staan nu dingen op mijn to-do lijstje die ik er niet op had willen hebben.

In de knutselmand
Ik maakte wat diamond-dingen af vorige week en begin vandaag met een vrolijk knutselwerkje




✔ klik op de plaatjes dan worden ze groter.

Ik zie uit naar
Een nachtje goed slapen

Rondkijken in huis
Nette kleren verzamelen voor de begrafenis van schoonvader


Van de camera
Ik maakte een collage met foto's van vorige week. Kijk hieronder. Ik deel de samenvatting van wat is zag en wat ik deed. 
  1. mos challenge
  2. ik zag een kastje met gratis etenswaren
  3. mijn plant in het zonnetje
  4. mijn nieuwe lamp op nachtkastje
  5. de eerste crocussen  
  6. bloemen van de toverhazelaar
  7. koffie drinken met dochter 
  8. een quote: probeer te leven als een vogel; die zingt ook als het regent
  9. poes met gouden ogen (diamondpainting)
  10. afscheid nemen van schoonvader in hospice op zaterdag 28 januari


Bijbelvers, Devotional
Joël 2:25 Ik zal u de jaren vergoeden die de veldsprinkhaan, de jonge sprinkhaan, de zwermsprinkhaan en de treksprinkhaan hebben opgegeten.


Scheurkalender:  Het woord 'crisis wordt in het Chinees met twee karakters geschreven. Het ene staat voor gevaar, het andere voor mogelijkheden. John F. Kennedy

Linked to de Huisvlijt Linkparty 

11 opmerkingen:

  1. Wat mooie kunstwerkjes... Veel sterkte met het verlies van je schoonvader.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi dat visfilmpje, lang geleden dat ik daar kwam!
    Als jouw nieuwe jas op de foto staat: ik heb er ook zo een, maar die is nu te groot, ik ben gekrompen, denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Serieus dezelfde? Laat zien. We zijn toch wel echte zussen dan ♥♥♥♥

      Verwijderen
  3. Heel veel sterkte met het verlies en gemis van jouw schoonvader. Ik hoop dat jullie hem wel in vrede met de Heere los mochten laten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. I'm again very sorry for your loss. You've inspired me to try the diamond painting, I picked up a small kit at a local craft store. Wish me luck, crafts and I don't always get along well.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gecondoleerd met het verlies van je schoonvader en sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Sterkte voor jullie de komende tijd!

    BeantwoordenVerwijderen