maandag 23 januari 2023

Homemaker Maandag - 23-01-2023

Daar ben ik weer. Ik doe mee met Sandra's dagboek van een thuisblijfmoeder. Dat is voor mij een leuke manier om over mezelf en de komende week na te denken.

👉 Translate my Dutch? Use the translation gadget in the sidebar


Het weer
Deze week zal het een beetje wisselvallig zijn met tijd tot tijd een beetje regen, maar ook droge perioden waarin de zon doorbreekt. 

Op dit moment ben/zit ik
In mijn bed. Het is vroeg

Ik denk aan
Mijn gedachten zijn nog een beetje vaag. Mijn koffie werkt nog niet. De zonen zijn vandaag allebei thuis. De maandag is een dag om rustig de werkweek in te groeien met huishoudelijke klussen. 

Maar eerst koffie.


Wat ik leerde van vorige week
Dat ik eerder moet stoppen 's-avonds maar dat heel moeilijk is.

Wat ik draag
Ik zit nog in bed. Pyjama dus. 

Als ik naar buiten kijk...
Is het nog een beetje donker.

Op mijn leesstapel
Ik las "Engelenbrood" van Tessa Asfhar vorige week. Deze week wil ik "Het Eiland" lezen, van Victoria Hislop. 


Iets leuks om te delen
Dat mijn zus komt diamondpainten en kletsen.
Mijn plantjes. Hieronder eentje die ik van een vriendin kreeg. Hij is zo mooi en de bladeren voelen zacht aan. Ken jij deze?


Op het menu voor deze week
Vandaagboerenkool met zoete aardappel en gehaktballetjes
Dinsdag: iets Italiaans
Woensdag: wraps
Donderdag: boontjes, vlees, aardappels
Vrijdag: we zien nog wel

Op mijn to do-lijstje
Huishoudelijke klussen, schrijfwerk, elke dag een ommetje - en nu echt, mijn zus, bezoekje aan mijn dochter

In de knutselmand
Nog steeds dat ene diamond-schilderijtje. Hij wordt steeds mooier. Ik heb hem bijna klaar en ik beleefde er veel plezierige momenten aan. Daarna is de poes aan de beurt. 

🐈 Houd er iemand van poezen? Dan maak ik hem voor jou.



✔ klik op de plaatjes dan worden ze groter.

Ik zie uit naar
Mijn 30 minuten ommetje.

Rondkijken in huis
Mijn nieuwe (Ikea Forsa) werklamp van de kringloop in mijn favoriete kleur voor mij bureau beneden. Ik heb twee werkplekken. Eentje beneden en een schrijfplek boven.


Van de camera
Sneeuw! Vorige week hebben we sneeuw gehad. Ik ga er nog een leuk bericht over schrijven op Frozen Moments, mijn fotoblog. Maar hieronder een collage, die ik even maakte voor mijn Homemaker Maandag blog.


Ik luister naar

Bijbelvers, Devotional
1 Petrus 5:7 U kunt het hele gewicht van je zorgen op Hem werpen, want je bent Zijn persoonlijke zorg. 

I must tell Jesus all of my trials

I must tell Jesus all of my trials;
I cannot bear these burdens alone;
In my distress He kindly will help me;
He ever loves and cares for His own.


Scheurkalender:  Als je je voortdurend aanpast om iemand niet kwijt te raken, raak je uiteindelijk jezelf kwijt.


Linked to de Huisvlijt Linkparty 

9 opmerkingen:

  1. The winter pictures are soooo beautiful! I wish my sister would live nearer so we could get together for chats. Beautiful diamond art.
    Have a great week

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zijn jouw kinderen ook nog zoveel thuis? Sinds corona heb ik mijn jongste zoon en en jongste dochter ook vrijwel altijd thuis.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weer een fijn weekverslag! Ik ken wel iemand die van poesen houdt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Enjoyed reading your post so much this morning! Is that a lamb's ear plant? I had one for the summer but didn't bring it inside, now kind of wish I had. Supposed to come back in the spring so we'll see if it does. Diamond painting looks fun, need to check into that. Hope you have a wonderful week!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I am also vague, until my coffee kicks in. I do love cats, but I am very allergic. Your snowy pictures are beautiful :) I love being able to translate this blog.
    Julieann 🤍

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hello dear Friend! I love cats and I'm allergic to many - but thankfully not to my boyfriends. I love your cozy pics! That collage is beautiful. I hope you have a blessed rest of your week. xoox

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuke foto's.. Wauw, ik ben echt jaloers dat bij jullie gesneeuwd heeft. Hier bij ons in België helemaal niet.

    BeantwoordenVerwijderen