maandag 12 september 2022

Happy Homemaker Maandag - 12-09-2022



♥ Het weer ♥
Het was zo mooi buiten vanmorgen. De dag begon met mist. Het was prachtig in het bos. Ik deel er een foto van hieronder: stukje weiland en de bosrand en nevel boven het gras.

De komende dagen neemt de kans op regen toe. De temperatuur daalt tot 15 °C overdag en 8 °C 's nachts. Prima nazomer weer.

Prattenburgse Bos

♥ Als ik uit mijn raam kijk ♥
Het is al avond. Mijn tweede was van vandaag is nog niet droog en hangt nog buiten aan de lijn. Ik laat het niet hangen. Straks haal ik de badlakens van de waslijn af.

♥ Waar ik op dit moment ben ♥
Ik ben net weer beneden en zit achter mijn bureau. Het is stil in de kamer. Ik hoor alleen het tikken van de klok aan de muur en het zachte gezoem van mijn laptop.

♥ Hoe ik me voel ♥
Ik voel me tevreden met vandaag. Toch ging de dag anders dan ik dacht. Zoon werd ziek. Hij heeft diarree en hij spuugt. Hij houdt de hele dag geen voedsel binnen. Ik voel me daar bezorgd over. Ik denk dat het een stapeling is van te veel melk producten (daar kan hij niet tegen). Hij leeft op ijsklontjes. Ik hoop dat het morgen beter gaat.


♥ Wat heb ik vandaag aan ♥ 
Oh, ik heb mijn schort nog aan, over mijn kleren. Die heb ik vergeten uit te doen. Het is een erg leuk schort vind ikzelf. Met twee zakken. Eén zak voor mijn telefoon. De andere voor grotere dingen.

♥ Op mijn leesstapel ♥
Ik ga de Genesis trilogie van Kacy Barnett-Gramckow opnieuw lezen. Voor de vijfde keer. Het zijn mijn lievelingsboeken.

♥ Favoriete blogpost van vorige week ♥
Mijn blogpost over Porcellio werd interessant gevonden. Ik kreeg grappige reacties. Iedereen houdt nu van pissebedden. Hieronder: on zijn cupcake.

Pissebed op paddenstoel

♥ Ik luister naar ♥ 
 Omdat ik nu alleen ben: beautiful Instrumental Hymns, Tim Janis

♥ In mijn vensterbank ♥
Op de brede vensterbank van mijn zijraam staan vetplanten. Vandaag heb ik dat raam gezeemd. Dus sjouwde ik de planten naar de grote tafel. Het raam en het houtwerk knapten zo op van de wasbeurt. Ik vind het verrassend dat ik na COVID een soort van nieuwe liefde voor mijn huis (en het huishouden) heb gekregen. Ik ben blij met alles wat lukt.

Kamerplanten

♥ Iets leuks om te delen ♥
Mijn citroengeranium stekje maakt nieuwe blaadjes in zijn bloempot! Ik ga hem weggeven als hij groter is, maar ik weet nog niet aan wie.

♥ Bloghoppen (nieuw ontdekte blog) ♥
Ik houd van de natuur en ontdekte een prachtige Nederlandse blog met foto's van allerlei wild: koetze.net

♥ Op het menu voor deze week ♥
  • Maandag: boontje kippenpoten en minikrieltjes
  • Dinsdag: pitabroodjes met falafel en feta, tzatziki, komkommer en tomaat
  • Woensdag: Indiase Kip Tandoori met kip, cashewnoten, spekjes en champignons
  • Donderdag:  Hartige groentetaart met pastinaak
  • Vrijdag: broodje hamburger voor zoon, nasi voor manlief
  • Zaterdag: patatdag (met frikandel)
Inmiddels heb ik de woensdag met de maandag geruild omdat zoon ziek is. We aten kip tandoori. Dat lust hij niet en omdat hij niet meeat kwam dit beter uit.

♥ Ik hoop ♥
... dat de anderen niet ziek worden hier in huis

♥ Op mijn to do-lijstje ♥
Huishoudelijk werkjes, de hele week door. En ja, ik geniet er nog steeds van dat ik het kan doen. Vooral nu ik er meer aandacht voor heb. Vertaalwerk (ik vertaal één van Gails berichten voor Dutch Bible Love Notes). Ik wil ook graag een blog schrijven voor mijn eigen blog Kostbaar.

♥ Rondkijken in mijn huis ♥
Ik heb 2 fauteuils gekocht (tweedehands). Ik wilde graag een fijne stoel voor mijn schrijfkamer, zodat ik van stoel kan wisselen als ik wil lezen of studeren  (letterlijk weg bij de laptop op mijn bureau). Eén stoel staat nu in mijn schrijfkamer en de andere beneden. Ik maakte een foto van de stoel die beneden staat. Hij zit zo fijn, dat je uren wilt blijven zitten.

Rode stoel

♥ In de knutselmand ♥
Ik heb mijn breiwerk opgezocht. De sjaal moet af voordat het winter is.

♥ Waar ik naar uitzie ♥ 
Ik zie uit naar nog meer paddenstoelen in het bos om foto's van te maken. Ik vind paddenstoelen echt heel gaaf! 

♥ Van de camera ♥
Een foto van mijn wandeling van vanmorgen. Ik zag eindelijk een rode eekhoorn. Er is een ziekte geweest onder de eekhoorntjes en daarom vond ik het zo speciaal om er weer eentje te zien. Goed kijken, hij is maar klein. 

Eekhoorntje in bos

♥ Ik ben dankbaar voor ♥
Voor het iets koelere weer, voor mijn wasmiddel dat naar vanille & katoen ruikt. Voor ijsklontjes en voor zoveel andere kleine dingen die toch groots zijn.

♥ Bijbelvers, devotional, citaat ♥
If your faith and salvation depended on you, they would never be secure, and you would always be anxious. But it depends on Him, “with whom there is no variation of shadow due to change” (James 1:17). You did not ask to be born; He willed it. Therefore you can be sure that you are His child—now, tomorrow, each day, and forever. Alistair Begg

Scheurkalender: Een vriend is één van de mooiste dingen die je kunt hebben en één van de mooiste dingen die je kunt zijn.

Doe ook mee met de Linkparty van Huisvlijt

8 opmerkingen:

  1. Hope your son feels better. Will look up that book series. I LOVE reading your posts

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Such a nice post! Thanks for sharing a glimpse into your world and I surely hope your son feels well soon! Have a wonderful week!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I hope your son feels better soon! Have a great week!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat naar dat je zoon zo moet overgeven. Ik snap wel dat je daar een beetje zorgen over hebt. Maar fijn dat de dag verder goed voelt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hope your son feels better soon. I have a hard time with dairy too. Beautiful pictures.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Your pictures are very beautiful. Hope your son is feeling much better today. Have a wonderful week!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hi Aritha! Prayers for your son to feel better. It's always scary when our Littles our ill. I love your succulents! They are such cool plants. I love the cozy of home and decorating it up too. And that chair is so pretty! I hope you have a wonderful week ahead. xo

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie foto van je ochtend. Hopelijk voelt de zoon zich al veel beter. Je weekmenu klinkt heel lekker. Toffe rubriek!

    BeantwoordenVerwijderen