dinsdag 8 augustus 2023

Happy Homemaker Dinsdag! - 08-08-2023

De zon scheen en ik fietste naar het bos. J had gezegd dat hij bloeiende hei gezien had tijdens het hardlopen. Ik ben dol op bloeiende hei. En ja hoor. Ik zag het ook.

💜 De hei bloeit!

👉 Translate my Dutch? Use the translation gadget in the sidebar

💖 Vandaag doe ik gezellig mee met het dagboek van Sandra. Het is een leuk en zorgt voor een mooi moment van reflectie.


♥ Als ik naar buiten kijk ♥
Ik zie een grijze lucht boven de oranje dakpannen van de huizen. Het miezert. O en als ik heel goed kijk, zie ik allemaal zwarte vogeltjes zitten op één van de wieken van de molen. Zo'n leuk gezicht. Ik denk dat het spreeuwen zijn.

♥ Het weer ♥
Nou, morgenmiddag gaat de zon schijnen volgens het weerbericht. Ze schijnt natuurlijk altijd wel achter de wolken... maar morgen gaan we haar weer echt zien. Ik zie er nu al naar uit.


♥ Wat ik draag ♥
Vanmorgen tijdens mijn boswandeling een lange spijkerbroek. Vanmiddag een spijkerrokje met een warme legging. En een vest want het is frisjes

♥ Op dit moment ♥
In de oude stoel. En die stoel is niet goed voor me. Het zorgt voor een verkeerde houding. Ik verhuis zo naar de grote eettafel.

♥ Ik denk na over ♥
Over dat het 21:37 is en al donker wordt.

♥ Wat is een recent nieuwsbericht dat wat met je doet ♥
De bosbrand die sinds zaterdag woedt in Portugal, dat die zich heeft uitgebreid en dat er zo veel mensen geëvacueerd zijn. Dat onze aarde zo lijdt onder de klimaat verandering. Dat doet me wat. Heb jij wel eens medelijden met de schepping? Paulus zegt in de Bijbel: “Want wij weten dat heel de schepping gezamenlijk zucht en gezamenlijk in barensnood verkeert tot nu toe."

De schepping is oud geworden en wacht op het verlossende woord van God: “Zie, Ik maak alle dingen nieuw.”

♥ Wat was het hoogtepunt van vorige week ♥
Vorige week was ik in het huis van mijn zus en vond er rust. Daarna was het thuiskomen ook heel fijn. Je kunt er HIER meer over lezen. O en ik kreeg een pakje over de post. Ik was blij met de inhoud, maar nog meer met de bijgevoegde kaart. De lieve woorden bewaar ik in mijn hart.


😀 J zei: dat ben jij op de kaart!

Hoe heb je jezelf beloond voor je prestaties (kleine stapjes of wat dan ook voor prestaties)
Met mildheid naar mezelf toe.

♥ Ik luister naar ♥
Regendruppels die op het raam tikken en naar deze muziek, die niet zolang geleden vond via Mandy's blog: Zoete Genade


Dit lied betekent heel veel voor me. Toen ik vorige week alleen was, was dit het begin van een stukje rust vanbinnen. Ik zong het mee als mijn gebed.


♥ Welke chillmethode ga ik gebruiken om goed voor mezelf te zorgen ♥
Magazines lezen en leuke zinnen onderstrepen. Zo fijn dat ik langer kan lezen en er nog wat aan heb ook. Ik ben nog steeds van plan om een collage te maken.


♥ Op het menu ♥
Vandaag maakte ik risotto voor de mannen. De pan is helemaal leeg gegaan. Morgen wraps. Donderdag iets met bonen.

♥ Welke nieuwe apps of sociale media-accounts heb ik ontdekt ♥
Geen apps; wel een nieuw platform waar je blogs kunt schrijven: Substack

♥ Op mijn leesstapel ♥
Minder dan vorige week. Morgen ga ik naar zolder om wat boeken van vroeger op te zoeken, waar ik als kind van genoot.

♥ Op mijn takenlijst voor de week ♥
Allerlei dingen. Twee dingen die moeten. Omdat ik hier wat vaker blog kom je daar vanzelf achter.

♥ In mijn knutselmand ♥
Natuurlijk, diamondpainten


♥ Deze blog heb ik gelezen en is blijven hangen ♥
Ik vind de blog van mijn zus zo leuk. Neem een kijkje op: Gewoon lekker thuis

♥ Hoe voel ik me ♥
Zoveel beter, fijner, blijer 😊

♥ Heeft iets kleins of alledaags je dag opgefleurd? ♥
Samen eten met J en mijn verhaal-van-de-dag vertellen en zijn verhaal-van-de-dag aanhoren. En op elkaar reageren. Zo heerlijk om weer samen te zijn.

♥ Mijn simpele genoegens ♥
Vandaag zag ik een paddenstoel met zweetdruppels. Vorige keer (twee weken geleden) zweette hij ook al en nu nog steeds. Sjonge, hij houdt het vol. Mijn simpele genoegen is om er dan foto's van te maken.


Wat is jouw simpele genoegen?

♥ Heb je tijd doorgebracht in de natuur? Hoe heeft dit je humeur beïnvloed? ♥
Ja vandaag. Het was heel bijzonder omdat mijn God iemand op mijn pad bracht met wie ik meer dan een half uur praatte. Zoveel herkenning, troost, mooie lessen. Dank u Heer! Er was iets dat zij zei, dat me de weg wees in een moeilijke situatie waar ik over tobde.

Ik heb even lopen zingen op de terugweg in het bos. Niemand hoorde het. O en ik zag deze enorme paddenstoel aan het einde van mijn wandeling. Ik knielde neer om een foto te maken.



♥ Vensterbankgeluk en tuinlessen ♥
Toen ik thuiskwam van mijn weekje weg zagen mijn plantjes er nog steeds heel gelukkig uit. Plus: ik kreeg twee nieuwe planten als welkomsgeschenk van J.

💝


♥ Van welke muziek geniet je de laatste tijd ♥

♥ Van de camera ♥
De heide bloeit dus! Dit is nog een foto van mijn wandeling. Ik vind die wolken zo grappig!


♥ Welke Bijbelverzen of passages hebben je deze week geïnspireerd of bemoedigd? ♥
De Geest van de Heere HEERE is op Mij, omdat de HEERE Mij gezalfd heeft om een blijde boodschap te brengen aan de zachtmoedigen. Hij heeft Mij gezonden om te verbinden de gebrokenen van hart, om voor de gevangenen vrijlating uit te roepen en voor wie gebonden zaten, opening van de gevangenis;’
‭‭Jesaja‬ ‭61‬:‭1‬ ‭

De waarheid is dat we allemaal gebrokenheid in ons leven hebben. Vaak vergelijken we onze lijst met fouten met iemand anders zijn hoogtepuntenlijst. De waarheid is dat niemand een perfect leven heeft. Net zoals met dat gebroken krijt, is God altijd in staat om onze gebrokenheid te gebruiken om iets moois te maken. Een meesterwerk. Vaak zijn de dingen die we zien als onze grootste fouten en mislukkingen, juist de dingen die God het meest gebruikt. De vijand in onze gedachten vertelt ons echter vaak dat we waardeloos zijn en niet langer nuttig zijn voor Gods koninkrijk. We beseffen niet dat God onze gebrokenheid gebruikt om iets nog mooiers te maken dan we ooit konden bedenken. Uit: BROKEN CRAYOND still color (bijbelleesplan).

♥ Als ik terugkijk op de afgelopen week, zou ik mezelf dit advies geven ♥
Wie Jezus heeft, die heeft genoeg.

♥ Citaat ♥
Knorretje merkte dat hoewel hij een erg klein hart had, het veel dankbaarheid koesterde.

6 opmerkingen:

  1. As always, enjoyed reading your blog post so much. And seeing the nature photos. I have going for a walk somewhere on my list for this week, used to do it a lot more and have somehow stopped. Need to get back to that. Hope you have a wonderful week!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie post weer, dank voor het noemen van m'n blog 😉. het lied wat je aangaf is ook één van mijn favorieten.
    Ik ben benieuwd welk boek je van zolder haalt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb er twee boeken van zolder gehaald: baboesjka blijft in Ivanovka en Geheim Verzet. Ik vond ze vroeger mooi en ben benieuwd of ik er nog van geniet. En ik ga Panokko nog halen zometeen.

      Verwijderen
  3. Ik vind de blog van je zus ook zo leuk! Ik wist niet dat het je zus is:))
    En ik zou ook zo zeggen dat jij dat bent op die kaart!
    Mijn jongste pleegdochter zei pas tegen iemand: 'Moet ik jou koésteren?!!' Ze dacht dat het 'koest houden' betekende!

    BeantwoordenVerwijderen