woensdag 9 augustus 2023

Van Spontaan Uitje tot Koffie bij Bloem

Yes! We hadden het rijk alleen: zoons waren naar hun werk en J was vrij. We besloten we naar de Ginkelse hei te gaan. 

πŸš— 17 minuten met de auto

πŸ‘‰ Translate my Dutch? Use the translation gadget in the sidebar

πŸ’œ Ben jij daar ooit geweest? 

De Ginkelse Heide is een prachtig natuurgebied gelegen bij Ede. Hier kun je het hele jaar door dwalen over de uitgestrekte heide en door het weelderige bos. Of je nu wilt wandelen 🚢‍♂️, fietsen 🚴‍♀️, mountainbiken 🚡‍♂️, vliegeren πŸͺ, paardrijden 🐎 of op zoek wilt gaan naar wilde dieren, de Ginkelse Heide biedt het allemaal! Bron: Natuurgebied Ginkelse Hei

Samen koffie drinken
Of we genoten hebben? Echt wel. Daarna dronken we koffie in het restaurantje Bloem aan de rand van de heide. De koffie was heerlijk en J nam er appelgebak bij.
  • Ik zag een mooie zwam die ik nooit in het bos ontdekte
  • Wat een gave vlinder, zie je hem? 
  • Ik zag bloemen waar ik de naam niet van kende
  • We liepen over smalle paadjes (lang leven Pocket Earth)
  • We aten een koek uit onze rugzak, bij de schaapskooi want daar staat een bankje
  • We waren SAMEN!!!


Dit uitje was een spontane actie. We hadden het niet gepland.

---

☕️ Wat is jouw favoriete manier om een dagje in de natuur af te sluiten? Ga je liever voor een heerlijke kop koffie met gebak, zoals bij Bloem, of liever iets anders?
πŸ—“️ Welke niet-geplande uitjes hebben jou de meest bijzondere ervaringen opgeleverd? 

5 opmerkingen:

  1. Beste Aritha,
    Wat een prachtige beschrijving van je spontane uitje in zo'n mooie omgeving!
    Natuur is balsem voor onze ziel en ook voor onze relatie—samen de natuur in werkt verbindend.
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gezellig joh.
    Onze favoriete manier om een spontaan uitje af te sluiten is een lekkere kop koffie thuis 😊 ('k heb te weinig geduld om lang te zitten, wil dan gelijk weer verder)
    Spontane uitjes : "oh, wat mooi, of leuk en zo dicht bij huis..."

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke blog Aritha! Ik ben een aantal keren op de Ginkelse Hei geweest toen onze dochter in Ede studeerde. Erg mooi daar en interessant om e e a te zien van het oord voor Belgische vluchtelingen tijdens de eerste Wereldoorlog. En ook het monument van Market Garden van de tweede Wereldoorlog.

    Persoonlijk vind ik zo'n kopje koffie in een restaurantje altijd erg leuk, het heeft iets feestelijks vind ik. Bij ons komen niet geplande uitjes niet voor door het eigen bedrijf van mijn man. Maar dat geeft niet, want een gepland uitje is ook fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi plekje al ben ik daar nooit geweest. Is dit een nieuw blog van jou ?? geloof dat ik het niet helemaal snap. Afsluiten doen wij het liefst thuis. Koffie met wat lekkers of lekker krentenbrood

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Spontaneous outings are always fun and that looks like a beautiful place! Ending my day in nature fully depends on the weather, cold, then yes pie and coffee (or tea) but hot like it's been here lately, then just something to drink like maybe ice cold lemonade.

    BeantwoordenVerwijderen