donderdag 10 augustus 2023

Snoepjeswinkel, psycholoog en diamond-poes

Kijk, ik ging naar de snoepwinkel, waar mijn zoon werkt. Wat een lekker dingen! Ik had weken geleden beloofd om een keertje langs te komen en vandaag deed ik het.

Wat kies jij?
Wat zou jij voor chocolaatjes kiezen?




Tweede bloei van Spaanse Margriet
Mijn Spaanse margrietjes bloeien weer ik en ik maakte er vanavond een foto van. Toen ging de zon pas schijnen en in het avondlicht is deze bloem zo mooi. Deze plant kreeg ik cadeau in onze vakantieweek, toen we naar Drenthe gingen. We hadden toen een tussenstop en winkelden in Hattem. Ik schreef er HIER over de kleine stad.

Kijk hoe lief! De Spaanse margriet is eigenlijk een vaste plant. De plant kan in goede omstandigheden 1 meter hoog worden, maar hier blijft  hij vaak veel lager.

Wasje buiten hangen
Omdat de zon opeens ging schijnen, draaide ik vanavond toch nog even een (sport)wasje. Die nu nog in het donker buiten hangt. Ik ga hem gauw binnen halen. Zouden al mijn spullen droog zijn? Ik hoop het maar als het niet zo is, hang ik ze morgen vroeg weer op. 

Yep, alles is droog op de zwem-handdoeken na. En ik zag de sterren aan de hemel schitteren. Wat is het helder! Heerlijk: geen regen meer.


Gesprek bij psycholoog
Vandaag had ik mijn eerste gesprek bij de psycholoog om een scheiding te verwerken. Nee, niet met mijn man (gelukkig niet) maar... onze kerkelijk gemeente is uit elkaar gevallen en ik had wat adviezen nodig.  

Steuntje in de rug
Bij het uiteenvallen van een christelijke gemeente kan je ook door de 5 fases van rouw heengaan. Het gesprek heeft me geholpen. In oktober nog een keer, als steuntje in de rug. Ik zag dit boekje liggen in de koffiekamer/wachtruimte en maakte er een foto van. Het gaat over vriendschap.


Geen snoep maar...
En nu kom ik aan het einde van mijn donderdagse blogje. Wacht ik vergeet helemaal te melden wat ik in de winkel van mijn zoon gekocht heb. Geen snoep maar een hobby-ding. Kijk maar.

Diamondpainting... 
Dat is leuker dan snoep.


Ik wens jullie een goedenacht!

12 opmerkingen:

  1. Oh, I love the "candy" (not candy) you purchased! Much healthier and so much more fun! I am sorry about your church community coming apart. Praying for you to find a new place to worship with other believers. May God lead you and guide you. Love clothes hung out on the line to dry. They always smell so much fresher that way. I don't currently have a clothesline, but I may have to get one as I miss hanging out my sheets to dry. I hope you have a pleasant weekend. God bless you dear friend.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Pam,thank you for your kind response to my blog. Yes, the laundry smells so wonderful when dried outside. I hadn't really done that before because we have a home office and didn't want the clients to walk through the laundry. But now, due to high energy costs, I opted to air dry the laundry outside.

      Verwijderen
  2. De chocolaatjes met advocaat lijken me erg lekker. Maar als ik die winkel in ga koop ik altijd fudge en dan de donkerste en die met rozijnen er in.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wauw, wat een boel lekkers! Ik kan meteen niet goed meer kiezen. Alles ziet er zo lekker uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bij jullie ook al 😥
    Hadden wij net bij ons in de buurt een gemeente gevonden waar we ons een beetje thuis gingen voelen, gebeurde hier ook zoiets, en het is niet de eerste keer dat we dit meemaken.
    Zoveel mensen weer weg; voel me zo ontheemd ...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beste Aritha,
    Leuke onderwerpen en nog lekker ook!
    Donkere, pure chocolade was altijd mijn voorkeur en net als mijn Moeke, nougat...
    Scheidingen kunnen in allerlei vormen voorkomen—ook vriendschappen.
    Je Spaanse Margriet is een beauty en ook mooi gefotografeerd.
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Any of the dark chocolates, I wouldn't have been able to resist! Though the nougat reminds me of a candy my dad used to bring home from the grocery store, seldom see it around here now. Beautiful flower and the diamond painting looks like a fun one! Sorry to hear that your church community fell apart, praying you find peace over it soon.

    BeantwoordenVerwijderen