vrijdag 11 augustus 2023

Een (top)dag in augustus

Vandaag was vandaag. Het was een fijne dag. Hoewel ik vannacht kuitkramp had lukte het me toch om te wandelen. Ik dacht: ik wandel de pijn eruit. Dat lukte niet. Maar het was fijn om zo vroeg in het bos te staan.

👉 Translate my Dutch? Use the translation gadget in the sidebar

Dit is augustus!
Ik laat wat plaatjes zien die bewijzen dat het echt al augustus is. Ik ben benieuwd of je naam van de zwam weet op foto 2.
  



Online coachgesprek (gewonnen)
Rond het middaguur had ik een online coachgesprek. Ik had er eentje gewonnen bij Het spoorzoeken toen ik meedeed met een Give Away via Instagram.

Froukje van "Het Spoorzoeken" helpt mensen bij het omgaan met tegenslagen en het verlies van gezondheid. In een gesprek staat ze stil bij levensvragen en bij concrete doelen of problemen. Wie ben je? Wat wil en kan je? Ze neemt tijd om kernwaarden, kwaliteiten, valkuilen en motivatie te onderzoeken. En geeft goede tips. 

Mijn thema (hulpvraag)
Van te voren vulde ik een formulier in met wat informatie over mezelf: dingetjes waardoor zo'n gesprek beter kon verlopen. Ook de thematiek die ik wilde bespreken. Ik koos ervoor om het over mijn werk als auteur te hebben, omdat het al zo lang stilligt.


Meer compassie
🌱 Vruchtbaar, mooi, eerlijk, opbouwend en ook verrassend. Zo omschrijf ik het gesprek dat we hadden. Ik merkte gaandeweg dat ik op een andere manier naar mezelf en mijn schrijfwerk begon te kijken. Met meer compassie. 

Coaching is geen therapie of een vervanging daarvan; coaching is oplossings- en toekomstgericht. Bij therapie ligt de focus vaker op problemen en het verleden. Coaching biedt geen Quick Fix! Bron: Froukje van Het Spoorzoeken

Froukjes expertise gebieden: chronisch ziek zijn, rouw, stress, burn-out, laag zelfbeeld, eenzaamheid, grenzen stellen en autonomie, studie/loopbaan. 

👉 Check: Het spoorzoeken en Froukje is ook op Instagram 


💑 34 jaar geleden kregen we verkering
Weet je wat vandaag tot een topdag maakt? Nou, vandaag, precies 34 jaar geleden, zagen J en ik elkaar voor het eerst en sloeg de vonk over: we kregen verkering! Dus haalden we vandaag veel herinneringen op. Ik voel me blij met ons. Blij met hem en ik ben ook blij dat ik niet meer het meisje van toen ben... maar de vrouw van nu. 

Gedurende de jaren zul je seizoenen doorgaan waarin je moet leren houden van iemand die je niet hebt getrouwd, die enigszins een vreemde is. Je zult veranderingen moeten maken die je eigenlijk niet wilt maken, en dat geldt ook voor je partner. De reis kan uiteindelijk leiden tot een sterk, teder en vreugdevol huwelijk. Maar dat komt niet omdat je met de perfect geschikte persoon getrouwd bent. Die persoon bestaat niet. Bron: Tim Keller



❓ Hoe was jouw week?

5 opmerkingen:

  1. Beste Aritha,
    Een leuke en ook inhoudelijke post!
    Ja, het spoorzoeken van mensen komt voornamelijk doordat ze de balans verloren hebben tussen lichaam en geest. Geloof is voor het merendeel gewoon van tafel geveegd en dan loop je vast... Een coach kan dat niet 'vervangen'.
    Mooie foto's en jullie relatie is wel gebaseerd op 'mutual' interest zoals het de natuur intrekken en tot rust komen!
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. That fungi is a kind of puff ball I think. I enjoyed your beautiful photos. The spider web is so perfect. I love those. Congratulations on your 34 years of "dating anniversary"! That is something worth remembering. We will celebrate our 54 years of marriage next week, and I think our 55 years of dating anniversary will actually bein October. I am certain that we are not the same two people we were when we met 55 years ago. We were so young then, and we've travelled some difficult roads throughout the years, which have helped us to grow and mature into the people we are today. Still not perfect, but hopefully much wiser. I wish you well in your writing pursuits. That is an area of frustration for me that I have pretty much resigned myself to be satisfied with what writing I do here in blogland. It doesn't cost me anything and it's free to the readers. Maybe someday I will still write that book I've wanted to write, but I'm not getting any younger. I keep thinking my story isn't over yet, so how can I write it? LOL. God bless you dear friend. I wish you well.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jaa dat is een topdag! Ik gun jullie er nog heeeeel veel!
    Ik ben niet zo van de coach en therapie, maar wel van een paar goede, stevige gesprekken. Het is iig belangrijk dat we niet alles zelf proberen uit te vechten en op te lossen!
    Ben al benieuwd naar je volgende blog, maar nu eerst naar m'n werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt voor je waardevolle blogs en je mooie foto's. Misschien begrijp je Gods weg niet altijd maar ik denk dat je door je openhartigheid in je blogs al velen tot bemoediging bent geweest.
    Sterkte met alles, Hanna

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Enjoyed reading your post, I can't figure out how to get the translate to work on my phone so it's actually the second time seeing the beautiful pictures but the first time reading the words along with them. That first photo, so stunning! And so much wisdom coming through in your post, your words help me think of things a bit differently. Also, happy belated anniversary! How fun that you can remember and celebrate the date of your first meeting.

    BeantwoordenVerwijderen