maandag 14 augustus 2023

Happy Homemaker Maandag! - 14-08-2023

Hiep, hiep, hoera. J is jarig en hij werd 56. Nu is hij voor drie maanden de oudste van ons tweetjes. We zijn allebei van 1967 

👉 Translate my Dutch? Use the translation gadget in the sidebar

💖 Vandaag doe ik  weer gezellig mee met het dagboek van Sandra. Het is een leuk en zorgt voor een mooi moment van reflectie. Doe jij ook mee?

♥ Het weer ♥
Het is zonnig en warm en wat voor weer het voor de rest de week is, dat zie ik vanzelf wel. 

♥ Wat ik draag ♥
Kort grijs broekje een delftsblauw shirtje (zo noem ik het). 

♥ Als ik naar buiten kijk ♥
Zon en wolken en iemand doet een "goed werk" in zijn vakantie 👏🏼

Hieronder:
  • Delftsblauw shirtje
  • J die goed werk doet (dakgoot schoonmaken)



♥ Op dit moment ♥
Zit ik aan de tafel en werk ik aan deze blog.

♥ Ik denk na over ♥
Dat de kwarktaart die ik maakte al voor de helft op is.

♥ Wat was het hoogtepunt van vorige week ♥
Er waren heel veel fijne momenten. Geen speciaal hoogtepunt denk ik. Voor mij zijn de meest ontsapnnen momenten, het fijnst. Zoals samen koffie drinken met J, een goed gesprek, een aha moment tijdens een coach sessie.

♥ Ik luister naar ♥
Ik luister nu nergens naar, ik focus me op mijn toetsbord en wat ik wil schrijven. Mijn zoon zit ook aan de grote tafel. Hij heeft last van een vlieg en zegt: vervelend rotvlieg. Nu hoor ik de vlieg ook.

♥ Welke chillmethode ga ik gebruiken om goed voor mezelf te zorgen ♥
Lezen. Ik merk dat ik minder tijd neem om te lezen dan toen ik een weekje weg was.


♥ Heeft iets kleins of alledaags mijn dag opgefleurd? 
Ja, dat mijn bestelde boeken aankwamen. Ik bestel elke maand een boek, of een paar boeken als dat binnen de prijs valt die ik eraan wil besteden. Ik word blij van het uitpakken van pakjes.

♥ Op het menu ♥
Vandaag patat met mayonaise van de snackbar. Ik hoef niet te koken

♥ Welke nieuwe apps of sociale media-accounts heb ik ontdekt ♥
Nee, niks.

♥ Op mijn leesstapel ♥



♥ Op mijn takenlijst voor de week ♥
J heeft een week vakantie en ik ook. Voor vandaag stond er dit op het lijstje:
  1. kwarktaart maken
  2. stoffen en zuigen
  3. de wc's
  4. de was
  5. koelkast schoonmaken
  6. slaapkamer opruimen
  7. verjaardag vieren / cadeautjes geven
  8. samen koffiedrinken (niet afstrepen)
  9. kletsen (niet afstrepen)
De andere dagen, de andere taken... ik zie wel. 
Huishoudelijke klusjes zullen altijd blijven.
 
♥ In mijn knutselmand ♥
Hij is af (en in het donker geven de groene steentjes licht). J vind hem niet zo mooi, ik wel. Hij houd meer van dingen die meer echt zijn. Een ster met perfecte punten, een perfect rondje. Deze vormen kloppen niet volgens hem hij. Haha... Sja, ik denk dat ik deze juist zo leuk vind omdat het zo speels is en niet perfect qua vorm.


Ik ga nu verder met de grote diamondpainting. En tussendoor doe ik een kleintje om de moed erin te houden.  😐 Ik houd niet van werkjes die lang duren.

Hieronder het grote mozaiek.


♥ Mijn simpele genoegens 
Bakje chips.

♥ Deze blog heb ik gelezen en is blijven hangen ♥
😍The well that never runs dry

♥ Hoe voel ik me ♥
Blij omdat J jarig is. Blij met hem. Blij dat hij even een weekje rust neemt. Dat dat ook kan. Kijk op de foto hieronder. De taart is op maar het gouden kaarsje brandt nog...


♥ Wat is een recent nieuwsbericht dat wat met je doet? 
Dat er vanochtend twee Nederlandse F-16's zijnopgestegen om Russische bommenwerpers te onderscheppen. De twee Russische vliegtuigen vlogen richting het Nederlandse luchtruim waarop het ministerie van Defensie besloot de Nederlandse toestellen de lucht in te sturen. De Deense luchtmacht heeft de vliegtuigen op tijd onderschept. Daardoor was de Nederlandse inzet uiteindelijk niet nodig. Dit soort berichten herinneren me aan de koude oorlog, toen ik een kind was. 

Met de ‘Koude Oorlog’ wordt een strijd bedoeld, waarbij de wapens koud blijven en er vooral verbaal – via radio, tv, propaganda – en militair – door een wapenwedloop – geprobeerd wordt om de tegenstander te intimideren. Bron: De term Koude Oorlog


♥ Vensterbankgeluk en tuinlessen ♥
 De zonnebloem is zo mooi van dichtbij! De bladeren niet want die zijn aangevreten door slakken, de laatste dagen. Ik heb nu wat biologische spul rondom de stelen gestrooid en hoop dat de rest van de bladeren niet opgevreten wordt.

🌻 Ik bedacht dat we nog steeds kan stralen, ook al wordt worden we soms behoorlijk aangevreten door allerlei dingen. Kijk maar naar mijn zonnebloem. 




Hoe heb je jezelf beloond?
Niet zo over nagedacht. Het is gewoon goed zoals het is.

♥ Rondkijken in huis ♥
Nou, kijk maar naar foto 1. Ik hoefde niet persé slingers op te hangen, zei hij. Maar ik hing toch een vlaggentjeslijn op in de kamer. Het is vrolijk. En ik vier echt dat J geboren is ooit op maandag 14 augustus 1967 

Het weer van 14-8-1967: Niet zo zonnige en fris-warme (max 17,0°C) dag met 1 uur zon. De lucht was zwaar bewolkt, er was een matige wind (3 Bft) met krachtige windstoten, tot 46 km/u (6 Bft).

♥ Als ik terugkijk op de afgelopen week, zou ik mezelf dit advies geven 
Meer rust tussen activiteiten. En dat ook blije dingen energie kosten. Let erop dat er rust tussen zit.

♥ Van de camera ♥
Vorige week was de stekker perongeluk uit de diepvries gegaan. Met als gevolg dat alle spullen half ontdooid waren. J en ik hebben alle vriezers (we hebben er 2) schoongemaakt en ontdooid. Dat was een hele klus, Eigenlijk stond dat voor deze week op het lijstje maar nu is het al lekker klaar.


♥ Deze blog heb ik gelezen en is blijven hangen 
Vul ik later in.

♥ Welke kleine veranderingen in je dagelijkse routine ga je deze week aanbrengen om wat meer plezier en variatie toe te voegen? 
  • Meer rust na postitieve en minder positieve inspanning. Ook een blog schrijven (= leuk) neemt een stukje energie af.
  • Niet alles hoeft dezelfde dag af

♥ Bijbelvers ♥
Mattheüs 11:28 Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast zijn, en Ik zal u rust geven. Neem Mijn juk op u, en leer van Mij dat Ik zachtmoedig ben en nederig van hart; en u zult rust vinden voor uw ziel; want Mijn juk is zacht en Mijn last is licht.


♥ Uit boek 
Ik ben over deze bijbeltekst aan het lezen in een boek van dr. Martyn Lloyd Jones. 

"Stop er eens mee, Nicodemus! Je begint bij de verkeerde weg, je komt als een onderzoeker, Je moet als een kind komen, Je moet komen om te ontvangen en te luisteren. Neem Mijn juk op je."Is de moeilijkheid van velen van ons niet, dat wij met onze kritiek de Bijbel en Jezus benaderen? Wij zijn de onderzoekers. We zijn niet van plan om aan Zijn voeten te gaan zitten, Hem aan te kijken en naar Hem te luisteren. Liever komen wij vol van eigen theorieën en ideeën. Wij zeggen, 'nee, dit begrijpen we niet helemaal. Daarvan willen we graag uitleg.' Zo maken wij van Christus een soort leerling, Die door ons wordt geexamineerd. Wij zijn de gezagsdragers en Hij wordt, als het ware, op de proef gesteld. Maar dat is niet de betekenis van het komen tot Hem en het opnemen van Zijn juk...." Uit: The Heart of the Gospel (in Nederland uitverkocht)

♥ Citaat ♥
De dingen die mij anders maken zijn de dingen die mij maken tot wie ik ben. - Knorretje 🌟


💗 Deel ook een leuk citaat.

... en doe mee met Nicoles Linkparty

10 opmerkingen:

  1. Beste Aritha,
    Allebei nog gefeliciteerd met de verjaardag van je man!
    Ja, het hebben van een eigen huis brengt altijd werk en er zijn altijd wel klussen te klaren—geplande en onverwáchte.
    Wat een 'dappere' zonnebloem!
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd met de verjaardag van je man, Aritha!
    Leuk die slingers ☺
    Fijne week samen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hartelijk gefeliciteerd! Gezellig toch, die slingers.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Happy birthday to your husgand. Enjoy your week together.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hi Aritha! Happy birthday to J! That cheesecake looks amazing!! I love your beautiful sunflower pic. So bright and cheerful. I love your bible verse too. Blessings on your week ahead. 😊 xo

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Van harte gefeliciteerd met J!

    Mooi citaat van dr. Martyn Lloyd Jones. en ook helpend voor mij. Sommige dingen in de Bijbel en het leven vind ik moeilijk te begrijpen. Goed om dan dichtbij Jezus te blijven en naar Hem te luisteren in plaats van een kruisverhoor af te vuren. Had me juist van de week voorgenomen in ieder geval met mijn verstand dingen te aanvaarden omdat het zo in de Bijbel staat. Geloven als een kind.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Your mosaic is just beautiful! You must have much patience in order to work on it.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Happy Birthday to J! That cheesecake looks delicious, wouldn't last around here or maybe it would because my strange husband dislikes cheesecake, more for me ;) Gorgeous sunflower! Love the thoughts on rest you mention, things I need to hear as well. Sorry to hear about the freezer, never fun when things like that happen. Hope you have a wonderful week and enjoy the rest of your vacation with your husband!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Happy birthday J! Your craft work is SOOOO beautiful! Sorry to be so late, but am hoping to get back into routine this week.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik dacht dat ik het al gedaan had, daarom een beetje laat: Van harte gefeliciteerd met de verjaardag van J! Ik heb genoten van jouw blog. Het is goed om te doen en bewustmakend, ervaar ook ik. Om mijn gedachten en belevenissen op te schrijven. Dank je wel, dat ik ook weer met je mee mocht lezen en genieten!

    BeantwoordenVerwijderen