dinsdag 15 augustus 2023

Hanzestad Doesburg, ja leuk!

🏰😊 Ben je in Doesburg geweest? Echt, het is een prachtige oude stad! Ik denk dat ik nog nooit zoveel oude pandjes bij elkaar heb gezien: meer dan 150 monumenten telt de stad! Eh nee, ik zag ze niet allemaal. 

👉 Translate my Dutch? Use the translation gadget in the sidebar

Gave muurschildering
Een prachtige hanzemuurschildering. Mijn hand is bijna zo groot als die van de knappe meneer met zijn lange grijze haar. Deze muurschildering vond ik geweldig leuk en die wil ik natuurlijk als eerste laten zien aan jou. Kijk hoe gaaf! De kleuren...

De middeleeuwse kledij geklede man en vrouw wisselen diverse handelswaren met elkaar uit. Op de tafel zie je zeezout liggen en er staat een pot Doesburgse mosterd. En de dame drinkt Hanzebier uit een kelk. De muurschildering is aangebracht door: De Strakke Hand 👫🏰🛍️

Hanzestad Doesburg, ja leuk!
We spraken gisteravond af om deze Hanzestad te bezoeken. J dacht dat hij er al eens eerder was geweest, maar hij kon zich er niets van herinneren toen we daar liepen. Tja, dat komt natuurlijk omdat hij een jaartje ouder geworden is (zie vorige post) Grapje hoor. Hoe dan ook, ik deel wat foto's om te laten zien welke details me opvielen. 

We hebben samen echt genoten. Van het samen zijn en van de cultuur.

  1. Zoek Nijntje... 
  2. De Waag met z'n bijzondere 'korfboognissen' (1478)
  3. De mooiste fiets van Doesburg
  4. De hoogste kerktoren van de provincie Gelderland.
  5. Ik hoopte een blauw huis te zien (ik zag er 3)
  6. Het fijnste: de kruidentuin
  7. Een bord met: Wat ben je mooi vandaag 💓








Lekkere Latte, mooie steentjes
Doesburg is de moeite waard. Je kunt er leuk winkelen en het is niet super groot. Bij Koffiebar Granos hebben ze de lekkerste Latte en BIJONS kado kocht J  zilveren oorbellen met mijn lievelingssteentje erin (lapis lazuli).

Collage Doesburg: afsluiter
Ik sluit af met een collage 
Daaag!

🏰 Wat is de laatste oude stad die jij bezocht?

9 opmerkingen:

  1. Wij zijn een paar weken terug in Lille geweest, of Rijsel in het Nederlands. Heel veel mooie oude gebouwen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Aritha,
    Een gezellige, historische stad!
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  3. So very lovely! Thank you for sharing it with us. The last ancient city we visited was St. Augustine, Florida, the oldest city in the USA. It is about an hour away from where we live. Very interesting place to visit...but that was in the winter when it was much cooler. It's too hot to do much visiting outdoors right now. Thank you for taking us with you on your journey.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beautiful town! I love the elegant and cozy aspects side by side.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dear Aritha, what a beautiful place! I really like your pictures.
    The last old town I was in was the place where I live. Its name is Sopron, and it is in the north-western part of Hungary.
    I wish you all the best.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk joh, en ja het is zo'n leuk stadje, ik ben er geweest, maar wel lang geleden.
    De Hanzestadjes zijn zo leuk om te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. o en de laatste stad, die ik bezocht is òf Haarlem, of Hattem

      Verwijderen
  7. Looks like such a beautiful place! Really like the buildings and that bicycle. We were in St. Charles last summer which was the state of Missouri's first capital, a historic city but not ancient at all. I'll have to visit ancient cities vicariously through your blog, so thank you for sharing as I did love seeing it.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Love the photos of your locale that you share. I've never been overseas so would not be able to visit, but really liked visiting through your photography. Thanks for sharing at Pictorial Tuesday. Love the colorful building with the flowers and the bicycle.

    BeantwoordenVerwijderen