woensdag 16 augustus 2023

Een rustige tuinstoel-dag

Vandaag werd zoon H een jaartje ouder. Ja, twee verjaardagen in één week. Ik weet nog dat ik bang was dat hij geboren zou worden op de verjaardag van mijn man. Gelukkig niet. Omdat hij naar zijn werk ging, gaven we pas bij het avond eten cadeautjes en hij wilde zijn verjaardag verder niet vieren (met visite).

👉 Translate my Dutch? Use the translation gadget in the sidebar

Alweer patat
Ik vroeg wat hij wilde eten op zijn verjaardag en hij koos voor patat. Dus aten we voor de tweede keer patat deze week. Patat hoort bij feest. 


Naar de heide
Ik werd 6:30 wakker vandaag en verwachtte zon. Maar toen ik om het hoekje van het gordijn keek was het helemal bewolkt en kroop ik nog even terug in bed om wat te lezen. Daardoor stond ik pas om 9:00 in het bos. Toen scheen de zon wel. 

🐦Waar zijn al die zingende vogels in augustus? Antwoord: het broedseizoen is voorbij en daarnaast zijn ze bezig met het vervangen van hun veren, dus ze nemen een soort rustpauze van hun muzikale optredens.  

Smal paadje de heuvel op
Toen ik bij de hei aankwam scheen de zon en dat vond ik adembenemend omdat de hei zo mooi roze oplichtte. Ik nam het smalle pad  dat door de heide liep. Het rook zo zoet en de bijen zoemde om me heen. Zie je het paadje op de foto's?




Slak op spijkerbed
Ik spotte een naaktslak die met een 'staartaccessoire'. En dat mos is duidelijk een soort van luxe spijkerbed voor hem.  Zou het zeer doen? Kijk hoe scherp het mos onder hem lijkt. De slak poseerde zeker tien minuten voordat hij verder kroop.

🐞🐛🐜 Ik hou van beestjes uit het bos 

Beestjes-leestip

De hele dag onder een wolk
Ik fietste naar huis en voor de rest van de dag leefde ik onder een wolk. Echt waar, in de verte was een blauwe hemel te zien (ik schat ergens boven de Veluwe) maar boven onze dorp hing een strook wolken die geen meter opschoof. 

Rustige dag
Nu is het avond. Ik ga afsluiten. Het werd een rustige tuinstoel-dag want koud was het niet en daardoor kon ik lekker buiten zitten.


Tot morgen!

5 opmerkingen:

  1. Beste Aritha,
    Mooie natuur opnames op je rustige dag!
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog gefeliciteerd met H!
    Zo mooi die hei!! En de vogels, dankjewel, het valt me wel op dat ze soms de hele dag aan het kwetteren zijn en dan hoor je ze ineens niet meer. Ook in de stad!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Ik wist het ook niet maar ik las het in een oud boe (Jac Thijsse).

      Verwijderen