donderdag 17 augustus 2023

Blij met gewone dagen

Simpelweg aandacht geven aan het alledaagse. Weet je hoe blij dit me dat maakt. Het zijn die simpele momenten die me echt laten zien hoe waardevol het leven is. Ik hoef niet per se ver weg te gaan of allerlei avonturen te beleven om geluk en betekenis te vinden. 

En als je denkt dat het bloemenbeker van mij is, dan heb je het mis. Ik dronk uit de koffiebeker met de M 



Een wereld vol kleine schatten
Ieder dag een geheime wereld binnenstappen, vol kleine schatten die wachten om ontdekt te worden. Zo voelt het soms. Vandaag was een dag dat we niets deden. Geen uitje (eigenlijk wel eentje gepland maar niet gedaan). We bleven thuis en dronken samen koffie. 

💝 Dat was een fijn moment. Omdat we J en ik alleen thuis konden we ongestoord praten over alles wat ons bezighoud (zie de koffiebekers op eerste foto)


Scheurkalender
Ik houd van scheurkalenders en citaten. Deze hierboven is van de kalender van J die hij ooit van zijn werk kreeg. Voor de Engelstaligen, er staat op: "Mensen vrezen zichzelf te zien zoals ze zijn, omdat ze niet zijn zoals ze denken te moeten zijn." 

😀 Wat denk jij daarvan? 

Het zorgt voor heldere momentjes
Hieronder zie je mijn grote diamondpainting. Ik heb de aquablauwe steentje bijna allemaal opgeplak en ben daar bezig waar je mijn hand ziet. Hier word ik niet alleen rustig van maar het zorgt ook voor creatieve gedachten want na tien minuutjes diamondpainten krijg ik vanzelf leuke ideeen om over te bloggen, te schrijven. Het zorgt ook voor heldere momentjes, dat ik opeens snap hoe dingen zitten.

I love ronde steentjes!
Ik houd overigens het meest van ronde steentjes.

Ronde diamond steentjes geven een extra schittering. Deze steentjes hebben 21 vlakken die het licht vangen, waardoor ze echt sprankelen. Dat is een stuk meer dan de 13 vlakken bij de vierkante steentjes. En weet je wat het leuke is? Diamond Paintings met ronde steentjes zijn ook nog eens veel makkelijker om te maken! Bron: Wat is het verschil?



Kom maar op met die was
Vandaag heb eindelijk de was weggewerkt. Zelfs een paar overhemden gestreken. Ik houd van was de opvouwen en het strijken van kleren. Dan denk ik: zo wil ik ook wel de kreukels uit mijn leven strijken. Alles helemaal glad maken. Ik maak dit klusje leuk door het luisteren van een podcast. 

Podcast luisteren
Vandaag luisterde ik naar de Schrijfvispodcast en dat gaf me energie. Het was een interview met Mireille Geus. Ooit, toen ik nog actief schreef, ging ik naar schrijversdagen en heb ik haar dingen horen uitleggen die me altijd zijn bijgebleven en die ik kon toepassen. De tijd vloog. Opeens waren allebei mijn manden leeg en hing er niks meer aan het kleine witte wasrek. 


Dat was mijn dag
Nou, dat was mijn dag. Ik heb van de rust genoten. Wraps gemaakt, wat gelezen, een zielig plantje water gegeven. Een fotootje geplakt op mijn Instagram en wat mensen aandacht gegeven. Het is goed zo. Ik ben zo blij dat er ook gewone dagen bestaan, zonder al te veel moeilijke dingen.

Laat mijn zonnebloem met rust, slak!
Terwijl ik dit typ, is het buiten al helemaal donker. Ik kan nog net mijn zonnebloem zien bij het licht van de straatlantaarn: onbeweeglijk. Ik hoop dat de slakken hem vannacht met rust laten. 

Radio Kootwijk
Ik sluit af met een foto die J maakte, tijdens zijn fietstocht over de Veluwe. Kennen jullie dit gebouw?  Als je Nederlander bent vast wel: het voormalige zendstation Radio Kootwijk


Ik wens jullie een goede nacht. 
Tot morgen!

4 opmerkingen:

  1. Beste Aritha,
    Hopelijk luistert die slak ook naar je! 🌻
    Gezellig samen thuis koffie drinken.
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben ook zo dol op Gewoon en kan soms ook niet begrijpen waarom daar soms zo laatdunkend over wordt gedaan. Juist in het gewone vind ik de ruimte en de rust en de stilte.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, heerlijk gewond dagen, maar ja ik bèn ook het liefste gewoon thuis.

    BeantwoordenVerwijderen