zaterdag 5 augustus 2023

Het allerleukste van dit weekje weg was...

Ah, zo jammer... Lienekes avontuurlijke vakantieperiode is voorbij. Er kwam iedere dag, van 6 juli tot 6 augustus, een blogje online: HIER en dat vond ik fijn, leuk, herkenbaar en inspirerend.

Lieneke: "Het is een heerlijke manier van ontspanning, om mijn gedachten te ordenen en tegelijk een mooi meegenomen rustmomentje."

Het stokje overnemen
Ik besluit om het stokje over te nemen. Ik heb nog 2 weken vakantie en over een week doet J ook mee. Wat een zegen om tijd te krijgen om te onthaasten in onze drukke maatschappij 🌿💼

Collage van afgelopen week
Vandaag deel ik mijn collage met 12 willekeurige foto's van afgelopen week:

  1. Ik in de regen. Zie je mij zitten op de tuinbank? Ik stak mijn hand uit om te voelen of het al droog werd. Nep natuurlijk, ik deed het voor de foto. Die dag regende het erg en ik besloot er wat leuks van de te maken door plaatjes te fotograferen die laten zien hoe een regendag ook leuke momenten op kan leveren. Dit was één foto uit een serie.
  2. De cactus van mijn zus (ik was een weekje in haar huis) bloeide. Ik was er weg van. Ik heb hem niet helemaal open gezien maar wel een heel eind.
  3. Daaronder: de blaadjes van de Japanse esdoorn. Verliefd op de boom. Wij hebben een zieke prunus in de tun, die eruit moet en ik ga kijken of het mogelijk is om er een japanse esdoorn voor in de plaats te zetten.
  4. Mijn Bijbel. Ik las Psalm 130 en zag een oude krabbel in de kantlij: "dit geldt voor alle tijden". Ik weet nog dat ik ik dit erin schreef, met potlood, toen ik pas tot geloof gekomen was. Ht sloeg op dit vers: "...bij den HEERE is goedertierenheid, en bij Hem is veel verlossing." Nou en of: dat heb ik echt ervaren in de 37 jaar dat ik bij God hoor.
  5. Ah... die planten. Ik zag ze in een boekhandel. Iedere dag oest ik er eventjes uit van mezelf. Boeken en planten zijn een geweldige combinatie.
  6. Fuchsia in de regen met de belvormige bloemen. Ik kende de plant niet en ik wilde dat ie bleef leven, zolang ik in het huis van mijn zus was dus zocht ik wat ik met de dode bloemtjes moest doen. Dit dus: "Verwijder de uitgebloeide bloemen. De bolletjes die achterblijven als de bloem is afgevallen is geen nieuwe knop, maar een zaaddoosje. Als je regelmatig de zaaddoosjes verwijdert gaat de plant steeds nieuwe bloemknoppen aanleggen! Dus deed ik dat.
  7. De Zwitserse brug bij Driebergen. Ik maakte een geweldige wandeling en bedwong deze brug. Ik hou niet van hoogtes maar dacht: dit moet ik kunnen. Daar ga ik vast nog over bloggen op Kostbaar. 
  8. Ik ging naar de kringloop in Driebergen en kocht dit stukje glaskunst met duif en olijftak. het staat symbool voor mijn rustige week (met God).
  9. Een koffietjes bij de "Huiskamer in Driebergen" op regendag. Zo gezellig.
  10. Ik ben weer thuis en brand een kaars.
  11. M stuurde een foto dat ze de hoogste berg van Spanje beklom met I. Als ik het goed heb was het de Pico del Teide, 3718 meter
  12. En dit is mijn diamondpainting waar ik nu mee bezig ben. Ik koos ervoor om eerste zwart te doen. En terwijl ik bezig was dacht ik... nou ja, dat komt wel een keer in een andere blog.

Goede week (met af en toe zon)
Het was een goede, regenachtige week met zo en nu en dan zon. De gieter hieronder komt uit mijn vrolijke regenfoto-serie. En daaronder zie je de tekst in een lijstje bij de kringloop: "Hé leukerd, ga je mee lachen." 

🏡😊🌈 Het allerleukste van dit weekje-weg-in-mijn eentje was het thuiskomen! Want na een reis van "duizend mijl" is er geen plek zoals thuis.



📝💻🤩 Dus:

Elke doordeweekse dag
📅 7 augustus - 18 augustus 📆 Elke doordeweekse dag een nieuw blogje: geen toeters en bellen, gewoon een eerlijke kijk op mijn dagelijkse leven. 🌿🏠 Ik hoop dat je er blij van wordt!

2 opmerkingen: