maandag 31 juli 2023

Homemaker Maandag! - 31-07-2023

Ik moest het een heleboel keer proberen om op mijn blog te komen. Mijn laptop kende mij niet meer, omdat ik vandaag een ander netwerk gebruik. Al mijn inlogpogingen werden geblokkeerd. Google blokkeerde me zelfs. Rare gast... hij zag toch wel dat ik het zelf was 😀

👉 Translate my Dutch? Use the translation gadget in the sidebar


☔ Vandaag doe ik gezellig mee met het dagboek van Sandra. Het is een leuk en zorgt voor een mooi moment van reflectie.

♥ Als ik naar buiten kijk ♥
Als ik door het keukenraam naar buitenkijk, die ik de bladeren van de kastanje en de Japanse esdoorn druppen in de regen. Het waait behoorlijk. Ik vind druppende blaadjes fotogeniek. En het kleurverschil tussen kastanje - en esdoornblad ook.

♥ Het weer ♥
Klaar voor nog meer (stevige) buien? Mijn voornemen: deze dagen met een grote glimlach trotseren! 😄🚣‍♀️ #RainGoAway


♥ Wat ik draag ♥
Ik heb het een beetje koud. Ik draag een zachte, warme broek en een donkerrode trui met lange mouwen. Van merinowol. O en ook nog een grijs vest met een capuchon.

♥ Op dit moment ♥
Zit ik aan de keukentafel.

♥ Ik denk na over ♥
Over deze blog. Dat ik het nu leuk vind om hier te schrijven omdat het inloggen zonet niet lukte. Nu voelt het als een cadeautje om hier te bloggen. 

Toch nog!


♥ Wat is een recent nieuwsbericht dat wat met je doet 
🌩️⚠️ Het KNMI heeft voor dinsdag 1 augustus code geel afgekondigd vanwege zware onweersbuien. De waarschuwing geldt voor acht provincies in het noorden, midden en oosten van het land. 🌧️💨

♥ Wat was het hoogtepunt van vorige week ♥
Met vriendin koffie drinken in de achtertuin. het was niet helemaal droog maar we zaten toch in de tuin en het was GOED. Ik koester de gedachten eraan. Er waren veel hoogtepunten: kletsen met mijn man. Mijn eerste rode (!!!) zonnebloem.


Hoe heb je jezelf beloond voor je prestaties (kleine stapjes of wat dan ook voor prestaties)
Ik ben er blij mee geweest. Blij zijn is iets heel moois. Te voelen dat ik blij kan zijn is op zich al een beloning.

♥ Ik luister naar ♥
Piano. Erg kalme achtergrondmuziek. Dat vind ik fijn.

♥ Welke chillmethode ga ik gebruiken om goed voor mezelf te zorgen ♥
Heb jij dat ook? Dat je brein overuren maakt?  Ik schrijf mijn gedachten in mijn dagboek. Is dat een chillmethode? 
  • Dagboekschrijven is als een warme omhelzing voor je diepste ik: je kunt je gedachten en gevoelens veilig omarmen en leren begrijpen.
  • Met elke zin die je neerpent, geef je jezelf een beetje meer aandacht. Het is een mooie manier om voor jezelf te zorgen.

Daarnaast  lees ik. 
En maakte ik een kaart af. 
Ze staan allebei op de foto hieronder: kaart en boek.


♥ Op het menu ♥
Vandaag kipfiletjes, zoete aardappel en spitskool

♥ Welke nieuwe apps of sociale media-accounts heb ik ontdekt ♥
Ik geloof niet dat ik nieuwe heb ontdekt. Jij?

♥ Op mijn leesstapel ♥
Echt waar: een heleboel. Zelfs 2 boeken uit mijn jeugd!


♥ Op mijn takenlijst voor de week ♥
Goed voor mezelf zorgen

♥ In mijn knutselmand ♥
Niks eigenlijk. Vandaag ga ik op pad om te kijken of ik iets leuks zie in het dorp waar ik een weekje ben. Een klein iets om te knutselen.

🌟 Update: ik vond iets leuks bij de Action!


♥ Deze blog heb ik gelezen en is blijven hangen ♥
Er is vorige week maar weinig blijven hangen. Behalve de blogberichten van Lieneke. Elke avond las ik wat ze nu weer meegemaakt had. Het hielp het me om wat blijer te zijn.

♥ Hoe voel ik me ♥
🙏 Ik voel me gezegend, maar zit op dit moment in een wat lastigere periode. Ik ben bezig om de "kluwen" in mijn hoofd te ontwarren en ik sta mezelf toe om emoties te voelen en zo dingen een plekje te geven. 💭💔

♥ Heeft iets kleins of alledaags je dag opgefleurd? 
Een beetje gek doen met iemand. Lachen is fijn.


♥ Mijn simpele genoegens ♥
Ik ben dol op kleuren. Ik bedoel niet kleuren met een kleurpotloden maar kijken naar alles wat leeft, de lichtval, de kleurschakeringen in de natuur. Bijvoorbeeld hoe de zon alles nog even in een gouden gloed zet, voordat ze ondergaat. 

Wat is jouw simpele genoegen?


♥ Heb je tijd doorgebracht in de natuur? Hoe heeft dit je humeur beïnvloed? 
Mijn laatste wandeling was zaterdagavond. Zie foto hierboven. Ik was moe en wat gespannen. Ik knapte er niet zo van op maar ik weet dat het goed was. Maar wandelen in de avond vind ik gewoon niet zo leuk.

♥ Vensterbankgeluk en tuinlessen ♥
Vlambloem of floks. Ik noem het snoepjesbloemen omdat ze me doen denken aan bepaalde snoepjes. Ik genoot ervan om foto's te maken van deze bloem. Vind je hem ook zo mooi?


♥ Van welke muziek geniet je de laatste tijd ♥
Focus muziek (zachte piano)

♥ Van de camera ♥
De Japanse eh... wat was het ook al weer?


♥ Welke Bijbelverzen of passages hebben je deze week geïnspireerd of bemoedigd? 
Psalm 4:9 In vrede zal ik gaan liggen en weldra slapen, want U alleen, HEERE, doet mij veilig wonen.

Dit vers zegt het eigenlijk dat de psalmist zich veilig en rustig voelt, zelfs als er moeilijke dingen gebeuren. Hij vertrouwt op God als zijn beschermer en bron van vrede. Eerder in de psalm (vers 6-8) vraagt hij om Gods gunst en erkent hij dat Gods vreugde veel waardevoller is dan rijkdom. Uiteindelijk vertrouwt hij erop dat hij in vrede kan slapen omdat God hem beveiligen zal. 

♥ Als ik terugkijk op de afgelopen week, zou ik mezelf dit advies geven 
Verspil niet te veel tijd aan twijfels en eindeloze overwegingen. Soms is het nodig om gewoon die eerste kleine stap te zetten. 

♥ Citaat ♥
"Vandaag was een lastige dag," zei Pooh.
Er viel even een stilte.
"Wil je erover praten?" vroeg Piglet.
"Nee," zei Pooh na een tijdje. "Nee, dat denk ik niet."
"Maakt niet uit," zei Piglet, en hij kwam naast zijn vriend zitten.
"Wat ben je aan het doen?" vroeg Pooh.
"Niet veel, eigenlijk," zei Piglet. "Maar ik weet hoe lastige dagen voelen. Ik heb vaak ook geen zin om erover te praten op mijn lastige dagen.
"Maar weet je," ging Piglet verder, "lastige dagen zijn zoveel makkelijker als je weet dat er iemand voor je is. En ik zal er altijd voor je zijn, Pooh."
En terwijl Pooh daar zat en in zijn hoofd zijn lastige dag doornam, zat de betrouwbare Piglet naast hem, rustig heen en weer zwaaiend met zijn kleine benen... hij dacht dat zijn beste vriend nog nooit zoveel gelijk had gehad als nu.


Kom op, doe mee met de Linkparty van Nicole 

16 opmerkingen:

  1. I see the book Humble Roots sticking out in your book pile. I read it a couple years ago and loved the gardening tie-ins to Scriptural Truths. Enjoy!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gezellig weer, en goed geslaagd bij de action!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, Aritha, I did not know you had this blog. I guess I just read the other one where you walk in the woods! Thank you for sharing this one with me too. You came over to my blog today from here, and that helped me find you! This was lovely. I am not sure if you are away from home in a different village, or exactly what, but I hope you have a blessed week. I will have to follow this blog as well if you are going to be using it more often. I guess I never saw it before.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Maple leaves are some of my favorites, and I also love looking at colors outside. Have a beautiful week!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Joanna. Mapple leaves, I love them too but above all I love the red beech.

      Verwijderen
  5. Echt leuk om je dagboek te lezen ☻
    Het plaatje van Winnie the Pooh, vind ik echt geweldig met de stromende regen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja leuk hè. Ik ga steeds meer van Winny the Pooh houden. Bedankt Elsa.

      Verwijderen
  6. Glad you were able to log into your blog as I really enjoyed reading your post. A red sunflower? I need to know more about that! Pretty little pink and white flowers as well and that maple leaf photo is so soothing. It's great spending time outside every day. Hope you have a wonderful week!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. I love that card you finished! That's beautiful! And your red sunflower! Gorgeous! Thinking of you as you try to untangle the tangle. Sometimes it's hard when we get inside our minds very deeply. I'm thinking of you and praying for better days.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mandy, I love you was here to read my Dutch blog. Better days are coming, I know it.

      Verwijderen
  8. Hier in de Achterhoek schijnt de zon. Code geel lijkt ver weg ; )

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Beautiful card. I just love rainy days. Days to refill. Have a great week

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh I love that picture of you up top, Aritha ... so lovely and welcoming!

    BeantwoordenVerwijderen