dinsdag 25 juli 2023

Homemaker Dinsdag! - 25-07-2023

Is het al dinsdag? Ja dus. Vanmorgen werd ik wakker en dacht ik dat het woensdag was. In de vakantie lijkt alles anders. De dagen ook. Hieronder een foto van mij bij een fontein in een Nederlandse stad. Rara welke.

👉 Translate my Dutch? Use the translation gadget in the sidebar


🌞 Vandaag doe ik gezellig mee met het dagboek van Sandra. Het is een leuk en daarom kies ik daarvoor.

♥ Het weer ♥
🌧️ Woensdag kunnen vooral landinwaarts in de ochtend enkele stevige buien ontstaan, maar de meeste regen wordt donderdag verwacht. Vrijdag wordt het een paar graden warmer, maar ook dan is de paraplu nodig als er buien over het land trekken. ☔

♥ Wat ik draag ♥
Een korte mouwen shirt met glittertjes en verschillende kleuren. Een een spijkerrok. Plus Spaanse pantoffels want ik had koude voeten.

♥ Als ik naar buiten kijk ♥
Het al donker en zie ik dat de overburen de lampen aan hebben. Dat staat zo vriendelijk. Ik vind het fijn dat ze weer terug zijn van hun vakantie.


♥ Op dit moment ♥
Is het tijd om naar bed te gaan

♥ Ik denk na over ♥
Veel dingen.

♥ Wat zijn enkele recente nieuwsgebeurtenissen die je hebben geraakt 
De video van Nederlandse vakantiegangers: zware hagelbui op tent bij Gardameer. er zijn ergere dingen maar achter dit filmpje zitten dingen als klimaatverandering en hoe we daarmee omgaan.

♥ Heb je deze week iets gedaan waar je trots op bent? Wat was het? 
Ik ben vorige week meer open geweest over hoe ik me voelde


♥ Heb je jezelf uitgedaagd om iets nieuws te leren? 
Vroeger maakt ik collages met plaatjes uit tijdschriften. Dat zou ik opnieuw willen doen. En dan bepaalde thematiek laten zien. Gewoon met papier en lijm. Vandaag beginnen? Of volgende week? Eerst langs de kringloop voor een paar leuke tijdschriften. Welke lijm?

♥ Wat was het hoogtepunt van vorige week ♥
Ik ging naar ziekenhuis voor het plekje op mijn neus. En het was geen kanker. Ik ben zo blij en dankbaar. Dat was een hoogtepunt.


♥ Ik luister naar ♥
Gezoem in mijn oren. Lastig is dat. Dan denk ik dat de ventilator aanstaat in de badkamer maar dan komt ik tot de ontdekking dat het mijn oren zijn.

 ♥ Welk advies zou je jezelf geven als je terugkijkt op de afgelopen week? 
Je bent niet (alleen) je brein. Luister ook eens wat je lijf zegt.

♥ Welke chillmethode ga ik gebruiken om goed voor mezelf te zorgen ♥
Tuinieren.  Dat werkt therapeutisch.


♥ Op het menu ♥
Van alles wat: Italiaans, Indonesisch en ook nog een Hollandse maaltijd.

♥ Welke nieuwe apps of sociale media-accounts heb ik ontdekt ♥
Niets nieuws eigenlijk.

♥ Op mijn leesstapel ♥

Humble Roots is part theology of incarnation and part stroll through the fields and forest. Anchored in the teaching of Jesus, Anderson explores how cultivating humility—not scheduling, strict boundaries, or increased productivity—leads to peace. “Come unto me, all who labor and are heavy laden,” Jesus invites us, “and you will find rest for your souls.”

So come. Learn humility from the lilies of the field and from the One who is humility Himself. Remember who you are and Who you are not, and rediscover the rest that comes from belonging to Him. Bron: Humble Roots


♥ Op mijn takenlijst voor de week ♥
Wandelen, huishoudelijke klusjes, genoeg pauzes, over vakantie dingen bloggen op mijn fotoblog, zodat ik de mooie dingen nog lang kan koesteren.

♥ In mijn knutselmand ♥
Zelfde. Mijn diamondpainting is nog lang niet klaar. O wacht, ik heb  tussendoor een kaart gemaakt. Zie foto van glittervlinder hieronder.

Hoe heb je jezelf beloond voor je prestaties (kleine stapjes of wat dan ook voor prestaties)
Ik heb ergens koffie gedronken en mensen geobserveerd. Dat had ik met mezelf afgesproken: als je dee stap afgerond heb, ga je koffie drinken. Een echte latte!


♥ Deze blog heb ik gelezen en is blijven hangen ♥
Naomi's blog is mooi

♥ Hoe voel ik me ♥
Ik zit in een dalletje, mentaal. Slaap slecht, pieker veel.

♥ Heb je tijd doorgebracht in de natuur? Hoe heeft dit je humeur beïnvloed? 
Ik hebt het gevoel dat de bomen me begrijpen. Ik fluisterde mijn diepste geheimen naar een oude eik, en ik  kreeg het gevoel dat hij knikte alsof hij zei: "Maak je geen zorgen, het komt wel goed!" Ik begin echt te denken dat de bomen mijn persoonlijke therapeuten zijn!

GRAPJE 😂

Maar het helpt wel: het wandelen in de natuur. Ik probeer 2 boswandelingen per week te maken en ik deel foto's daarvan op mijn Instagram.

♥ Van de camera ♥
Grasklokje in het bos


♥ Mijn simpele genoegens ♥
Koffie.

♥ Vensterbankgeluk en tuinlessen ♥
Zoveel onkruid in mijn tuin. Ik dacht: zo ziet mijn leven er ook uit. Aan de andere kant: onkruid is soms helemaal niet slecht toch? Goed voor de bijen en de biodiversiteit.

♥ Welke Bijbelverzen of passages hebben je deze week geïnspireerd of bemoedigd? 
Exodus 14:13 Maar Mozes zei tegen het volk: Wees niet bevreesd, houd stand, zie het heil van de HEERE dat Hij vandaag nog voor u zal bewerken! Ik combineer met  2 Korintiërs 12:9: Mijn genade is u genoeg, want mijn kracht wordt in zwakheid volbracht.

💞 Dit geeft me de moed om te blijven vertrouwen op God, ongeacht de omstandigheden.

♥ Rondkijken in huis ♥
De kaart op mijn bureau glimt zo mooi. Ik nam er een paar dagen terug een foto van. Deze was zo klaar. Ik maakte hem in twee dagen.


♥ Van welke muziek geniet je de laatste tijd ♥
Ja, dat is een goed idee. Muziek. Ik hou van klassiek gitaar

♥ Heeft iets kleins of alledaags je dag opgefleurd deze week? 
Ja, de zon scheen afgelopen zaterdag door het keukenraam naar binnen. Mijn nieuwe suncatcher ving het licht en toverde allemaal schitteringen op de muur en op de vriezer. Ik maakte er een kort filmpje van.

Schoonheid zit vaak verborgen in het alledaagse; het is aan ons om de kunst van het observeren te omarmen en de eenvoudige dingen te waarderen die ons omringen.



♥ Citaat ♥
Sta stil en neem de tijd om al de prachtige dingen te bekijken die je gewoonlijk voor lief neemt.


Gelinkt aan Nicoles Linkparty van Huisvlijt 

4 opmerkingen:

  1. Fijn hè, die uitslag.
    Gezellig stukje weer.
    En die fontein, is die in Deventer?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. So glad the spot wasn't cancer! Hooray! That fountain is beautiful, no idea where it might be...not great at your geography. Though fun random fact for you, Kansas City here in the middle of the country is actually nicknamed "the city of fountains" with 200 fountains. Enjoyed reading your post and seeing all the wonderful photos. Gardening is very good for the soul. Hope you've been having a great week so far!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het weer deze week bevalt mij eigenlijk goed. Ik ben opgelucht dat het niet meer tropisch warm is, en vind de regen best gezellig : )

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schoonheid zit vaak verborgen...enz. Dat is een hele mooie zin! Die schrijf ik over in mijn schrift! En een collage maken is zéker een leuk idee, misschien doe ik met je mee...
    Vervelend dat je in een dip zit! Ik bid voor je!

    BeantwoordenVerwijderen