dinsdag 27 september 2022

Happy Homemaker Maandag - 27-09-2022

Ik doe mee met: Dagboek van een thuisblijfmoeder en dat is voor mij een goede manier om over mezelf en de komende week na te denken. 


♥ Het weer ♥
O, wat een regen! Het regent en het regent en het regent. Ik las dat de temperatuur te koud is voor september. Voor mij is het prima

♥ Als ik uit mijn raam kijk ♥
Dan vallen vooral de regendruppels op het raam op. Deze week hoef ik de ramen niet te wassen. Misschien volgende week?

♥ Waar ik op dit moment ben ♥
In mijn schrijfkamer. Ik heb zonet de badkamervloer en de muren een goede beurt gegeven. Dat kostte mij een uur en ik luisterde fijn naar een podcast. Nu even rust.


♥ Hoe ik me voel ♥
Voldaan dat ik de badkamer het gedaan heb. Zo moe (erna) dat ik eigenlijk geen puf meer heb om nog wat anders te doen. Maar ik ga wel koken hoor.

♥ Waar ik over nadenk ♥
Over de explosies onder zee bij de gaspijpleidingen Nord Stream 1 en 2. Dat het een door Rusland geplande terroristische aanval schijnt te zijn en een daad van agressie jegens de EU. Bron: Mikhaylo Podolyak


De leidingen liggen diep op de zeebodem en zijn voorzien van een betonnen mantel. Dit maakt de leidingen echter niet onkwetsbaar en niet ongevoelig voor sabotage. Op maandagochtend 26 september 2022 werd het eerste sterke drukverlies vastgesteld in de Nordstream 2 pijpleiding. Binnen 24 uur ontstond ook drukverlies bij Nordstream 1. Ter hoogte van het Deense eiland Bornholm kwamen grote gasbellen aan de oppervlakte. Het Zweedse nationale seismologische instituut meldde dat door een dertigtal Zweedse meetstations krachtige onderzeese explosies zijn geregistreerd.  Bron Wikipedia

♥ Wat heb ik vandaag aan ♥
Zwart rokje, doorschijnende bloemetjesbloes met lange mouwen en een zwarte pulli eronder.

♥ Op mijn leesstapel ♥
  • Susie, Ray Rhodes JR
  • De Mitford serie
  • Nog veel meer (zie foto)


♥ Favoriete blogpost van vorige week ♥
Vorige week heb ik niet zoveel blogs gelezen. Mijn eigen blogpost werd leuk gevonden. Lees erover op Huisvlijt

♥ Ik luister naar ♥
♥ Ik kijk naar ♥
De reis van een agent (One Cop's Journey)

♥ In mijn vensterbank ♥
Beneden in mijn vensterbank staan allemaal planten in terracotta potjes. Pas zei iemand: "Doet mij denken aan de vensterbank vroeger bij mijn oma. Die zag er net zo uit met allerlei planten en stekjes in de "gewone" bloempotten".

♥ Iets leuks om te delen ♥
Iets leuks? Deze blogpost 😀

♥ Bloghoppen (nieuw ontdekte blog) ♥
Deze is erg leuk: Linda schrijft 't op

♥ Op het menu voor deze week ♥
  • Maandag: Risotto met kip, champignon en uitjes (zie foto)
  • Dinsdag: bloemkoolstampot met kaasschnitzel
  • Woensdag: sla, aardappeltjes, andere groente en gehaktbal
  • Donderdag: ...
  • Vrijdag: we eten restjes, hamburgerbroodjes en eventueel soep


♥ Ik hoop ♥
Ik hoop van harte dat het een fijne week wordt met weinig moeilijke dingen. 

♥ Op mijn to do-lijstje ♥
Iedere dag, behalve donderdag heb ik iets extra's. Vanavond huiskring, morgen wandel coaching, vrijdag ergens koffiedrinken (sterfdag van mijn moeder). Daaromheen plan ik het huishouden volgens het schema van slimhuishouden. Ook de schrijftijd staat nu op mijn to-dolijstje. 

En de tuin. De tuin wacht en wacht geduldig 🏡

♥ Rondkijken in mijn huis ♥

Wat zou je willen zien? De centrale verwarming is weer aan. Op dit moment hangen er een heleboel sokken op de verwarming. Ze liggen er niet zo netjes op. Ik had alles buiten hangen want het zou een klein uurtje droog blijven. Maar  tijdens mijn schrijftijd ging het toch regenen. Ik rende de trap af om de was binnen te halen en op de verwarming te leggen.


En toen kwam er ook nog iemand aan de deur. Ik moest dus nee zeggen (tegen een kopje koffie met haar) Thuiswerken is best moeilijk.

♥ In de knutselmand ♥
Nog steeds breiwerk. Ik breide 2 naalden om rustiger te worden en te kletsen met mijn zoon. Dat was een leuk moment. Hij zei trouwens dat mijn wol roze is. Ik zei: nee hoor: het is bruin. Nu twijfel ik. 

Wat denk jij?


♥ Waar ik naar uitzie ♥
Naar een geplande vakantieweek in oktober, op de Veluwe. 

♥ Van de camera ♥
Neem altijd je eigen zonneschijn mee 🌞


♥ Ik ben dankbaar voor ♥
Ik ben dankbaar voor mijn nieuwe winterkleren. Ik had ze nodig omdat ik zo afgevallen ben en de kilo's niet meer terugkomen.

♥ Bijbelvers, devotional, citaat ♥
Wat zullen we hieraan nog toevoegen? Wanneer God vóór ons is, wie zal tegen ons zijn? Romeinen 8
Scheurkalender: Vraag aan jezelf waardoor je hart gaat zingen 

Doe ook mee met de Linkparty van Huisvlijt

5 opmerkingen:

  1. Oh such a cozy post! I think the wool looks brown. Had not heard of the pipelines (news are not on), sooooo sad .. destruction, destruction. Congrats on the weight loss. Have a wonderful rest of the week

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gezellige blog, en ik vind de kleur van die wol "zalm"

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Enjoyed reading your post. I see brown in the wool but I can also see where it might have pink undertones but definitely brown is the first color I see. Hope you have a wonderful week!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Weer al een heel mooi blog en fijn dat je ook nieuwe blogs hebt mogen leren kennen die je aandacht trekt. En ik neem altijd mijn zonneschijn mee waar ik heen zal gaan of wat ik doet elke dag ondanks dat meneer herfst soms andere plannen hebt. En er hier soms ook wel enkele donkere dagen zijn zoals je wel weet wat de reden is. Wens je fijn weekend en neem ook de tijd echt eens voor jezelf inplaats maar om achter de schrijfmachine of computer te zitten. Die van mij gaat nu uit en duik met veel genoegen het weekend in. Groetjes Tine

    BeantwoordenVerwijderen