zaterdag 1 oktober 2022

Favoriete vijf op vrijdag

Wat zijn mijn vijf favoriete genietmomentjes om te delen? Ik doe vandaag mee met Susanne's site om dingen te delen waar ik dankbaar voor ben.


Mijn favoriete vijf
  1. Het gordijn opentrekken in de vroege morgen en de zon zien, na de regen. Het raam was nog beslagen. Voila, een nieuwe dag! Zeg als je 's-morgens opstaat: wat heerlijk, weer een dag dat ik met God mag wandelen. Wat een voorrecht! Met Christus.*
  2. Bitterkoekjescake bakken. Dat vond ik leuk om te doen. Ik genoot van de geur, die zich door de keuken verspreide tijdens het bakken.
  3. Mijn wandelmoment met wandelcoach Henrike van Naast Jou. Ik kwam al pratend tot een paar mooie inzichten. De heuvel op de foto is de paasheuvel, een historisch herkenningspunt in Rhenen. 
  4. Ik ging naar de Eekhoeve voor een koffiemoment met mijn zus. Het was lang geleden dat ik haar zag (juli). Ik kijk terug op een liefdevolle en mooie ontmoeting. Ik voel me gezien en gehoord en ik geloof dat het wederzijds is 💕 Daarna de tuin in. Wat een reusachtige pompoen! Video: eekhoorntje.
  5. Ik schreef voor Kostbaar: Geef God de kans om je dag mooi te maken en zoals je ziet schreef ik het op pen en papier. Dat doe ik niet altijd maar donderdag besloot ik het op deze manier te doen. Ik vond dat fijn. Bloggen was op deze manier een genietmoment.
* Citaat Martyn Lloyd Jones


De mooiste dingen worden niet geassocieerd met geld; het zijn herinneringen en momenten. Als je die niet viert, kunnen ze aan je voorbij gaan.

6 opmerkingen:

  1. Hi Aritha, I don't know German (I think this is German; my grandparents spoke German), but I am glad you posted your FFF. And I can read enough to know that you are a Christ follower.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Willow, it is Dutch. Dutch is one of the closest relatives of both German and English and is colloquially said to be "roughly in between" them. There is a translate button in my sidebar.

      Verwijderen
  2. Ik heb genoten van het feit dat we onze dochter konden helpen klussen aan hun eerste huis en dat we daarbij gezellig kibbeling hebben zitten eten tijdens de lunch.
    Dat onze schoonzoon in ons dorp voor mocht gaan.
    En ik mijn kleindochter van ruim een jaar op schoot kon houden en knuffelen zonder eenkennig te zijn!
    Het heerlijke zonnetje op mijn huid en er in alle rust en stilte van genieten...
    En bovendien een fijn en waardevol digitaal gesprek met een vriendin en tevens waarderende en opbeurende woorden van een vriend betreffende een verhaal dat ik geschreven heb.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wel gelezen, nog niet gereageerd. Bedankt voor het delen van jou leuke momenten.

      Verwijderen
  3. Aritha what a great week. Macaroons cake sounds so yummy! So happy to hear you got to meet your sister for coffee. Have a great week.

    BeantwoordenVerwijderen