maandag 10 april 2023

Homemaker Maandag - 10-04-2023

Ik doe vandaag weer gezellig mee met Sandra's dagboek van een thuisblijfmoeder. Dat is een leuke manier om over mezelf en de week na te denken.

๐Ÿ‘‰ Translate my Dutch? Use the translation gadget in the sidebar


♥ Het weer ♥
Het ziet eruit dat de komende dagen wisselvallig zullen zijn met kans regen. Jammer genoeg zit er nog geen echt lenteweer in. Misschien de lente naar binnen brengen met bloemen uit de winkel ๐ŸŒบ๐ŸŒผ๐ŸŒธ๐ŸŒท

♥ Wat ik draag ♥
Een favoriete spijkerrokje met diepe steekzakken, blauwe coltrui, sterretjesoorbellen die ik ooit van J. kreeg en bloemenlegging in kleur van rok en trui. Ik houd echt van blauw. Ik kom er steeds bij terug. Wat is jouw lievelingskleur?

♥ Als ik naar buiten kijk ♥
Tussen de huizen door zie ik de molen. Zo leuk om dicht bij de molen te wonen. In mijn dorp staan twee molens. Ik kan de andere zien als ik op ons balkon ga staan.


♥ Op dit moment ♥
Zit ik onderuitgezakt in de fijnste oudste stoel van de hele wereld.

♥ Ik denk na over ♥
Dat ik in de 'zoek je balans fase' zit. Soms zwaait de weegschaal iets te veel uit naar de ene kant en dan weer te veel naar de andere ⚖️, LASTIG is dat. Maar ik blijf streven naar meer harmonie en balans in alles wat ik doe.

๐Ÿง˜‍♀️⚖️ Op zoek naar balans: de ene dag vind ik rust, de volgende dag kan ik niet meer stoppen met schrijven. Het leven is geven en nemen, toch? ๐Ÿ˜‚ #balans #humor

♥ Wat was het hoogtepunt van jouw vorige week ♥
Het allermooiste moment van de week was toch wel de huiskamersamenkomst op Goede Vrijdag. Samen met mijn kerkfamilie het lijdensevangelie gelezen: ieder nam een stukje voor z'n rekening. Tussendoor zongen we liederen en we hebben samen gebeden. Ik voel me zo dankbaar dat Jezus voor ons is gestorven en al mijn zonden heeft weggenomen. Iedere dag een schone lei .

♥ Ik luisterde naar deze podcast ♥
๐ŸŽงBlogparade

♥ Welke chillmethode ga ik gebruiken om goed voor mezelf te zorgen ♥
Ik ga lekker langzaam wandelen door het bos, breien, diamantpainting en foto's maken om mijn gedachten te verzetten. Het helpt me om te ontspannen en weer in balans te komen. 

Het vinden van balans gaat niet over beter tijdbeheer, maar over het maken van betere keuzes. -B. Johnson

 

๐Ÿ•๐Ÿ™…‍♀️๐Ÿ’ป๐Ÿ’ญ๐Ÿ’ค Balans vinden gaat niet om meer tijd toevoegen aan je dag, maar om het afzeggen van overweldigende dingen, zodat je eindelijk kunt ademhalen zonder de constante druk van wat dan ook. #balans #mindfulness #zelfzorg


♥ Op het menu ♥
Maandag: pizza
Dinsdag: boontjes, aardappels, vlees
Woensdag: wraps, sla, gehakt, etc
Donderdag: ---
Vrijdag: restjes?
Zaterdag: patat

♥ Welke nieuwe apps of sociale media-accounts heb ik ontdekt ♥
Ik heb een nieuwe app ontdekt: de "rock identifier". Op de Utrechtse Heuvelrug zijn er zoveel mooie steentjes te vinden en met de app check ik hoe ze heten! 

๐Ÿ’Ž๐Ÿ”ด Hieronder: een brok rode jaspis.


♥ Op mijn leesstapel ♥
Daisy-roms in mijn slaapkamer, heerlijk om bij in slaap te vallen. Nieuwe maand, nieuwe boek (kopen). Je hoort nog welke ik gekozen heb. Daarnaast lees ik hap-snap nog wat andere boeken.

Boeken zijn de perfecte manier om te ontsnappen aan de chaos van het dagelijks leven en tegelijkertijd balans te vinden door te leren van de ervaringen van anderen



♥ Op mijn takenlijst voor de week ♥
Ik heb een lijst van huishoudelijke klusjes die gedaan moeten worden,  schrijfwerk en blogwerk. Ook staat er een belangrijke vergadering gepland. De tuin wacht op me. Een paar vriendinnen wachten me. Eรฉn van mijn vriendinnen brak haar schouder en bovenarm. Die heeft wat extra liefde nodig deze week.

♥ In mijn knutselmand ♥
Ik ben bijna klaar met mijn sjaal. Blij toe, want eerlijk is eerlijk, dit was niet mijn allerleukste project.. In het begin ging het nog wel, maar daarna werd het een beetje saai. 

๐Ÿงถ⏳ Ben je aan het breien en vind je het saai? Geen paniek! Het is een geweldige kans om je geduld te oefenen. Haal diep adem en brei rustig door. Jouw geduld wordt beloond met een prachtig eindresultaat waar je trots op kunt zijn! #breien #geduld #handwerk


♥ Deze blog heb ik gelezen en is blijven hangen ♥
♥ Hoe voel ik me ♥
Suf en slapjes. Ik moest in het weekend histamineblokker slikken vanwege een histamine-aanval. 

♥ Mijn simpele genoegens ♥
๐ŸŒธ De foto's op Ruth's fotoblog bekijken. Zo blij dat ze er weer is. We volgden elkaar wel op Instagram maar zo in het groot zijn haar foto's veel mooier. Ik houd ook van haar tekst.
๐ŸŒฑ Genieten van de prachtige plantfoto's van andere plantliefhebbers. Het is mijn ultieme simpel genoegen. Ik heet plant-rieth op Instagram. 

♥ Vensterbankgeluk en plant-lessen ♥
Mijn geranium (zie je de molen in de achtergrond?)


Wist je dat... je een geranium nooit moet weggooien als hij eenmaal gebloeid heeft? Deze plant kan het hele jaar door blijven bloeien, zelfs in de winter! Het enige wat je hoeft te doen is hem op de juiste manier verzorgen en voeden, en voilร  - hij blijft maar bloeien. Dus, als je een geranium hebt die je wilt weggooien, niet doen ๐Ÿ˜

๐ŸŒฑ๐ŸŒฟ๐ŸŒธ๐Ÿ•ฐ️ Een geranium groeit niet in รฉรฉn dag, net zoals het vinden van balans niet in รฉรฉn keer gebeurt. Neem de tijd om te groeien en te bloeien, en vind je eigen tempo. #balans #zelfzorg

♥ Van welke muziek heb je genoten ♥
Onderstaand video.


 
♥ Rondkijken in huis ♥
Ik ben blij met sommige delen van mijn huis, maar die rommelige hoekjes blijven me achtervolgen. Ik wil zo graag opruimen, maar er zijn zoveel spullen. Kasten vol met oude zooi, en kleren die mijn dochter achterliet toen ze op zichzelf ging wonen. Hoe krijg ik dit allemaal voor elkaar? Gelukkig word ik wel rustig als ik bezig ben mijn plantjes, dus die geef ik maar extra liefde deze week.

♥ Van de camera ♥
  1. Zussenmoment
  2. Ik ruik de tulpen
๐Ÿ˜‚๐Ÿ‘ฏ‍♀️๐Ÿ’†‍♀️ Het vinden van een gezonde balans vraagt om een zussenmoment! Soms wil ik mezelf achter het gordijn verstoppen, maar zij is degene die me helpt om mezelf te vinden. #balansvinden #zussenliefde #samensterk



♥ Bijbelvers ♥
Ik ben de goede Herder. De goede Herder geeft Zijn leven voor de schapen. ๐Ÿ‘๐Ÿ™ Johannes10:11

♥ Citaat ♥
Een druk leven is als een snelstromende rivier, het kan ons meesleuren als we niet oppassen. Het is belangrijk om af en toe te vertragen en te zoeken naar balans, zodat we niet verdrinken in de stroom.
---
๐Ÿค—๐Ÿ’ป PS: Meedoen met Homemaker Monday? Klik op het rechtse kopje boven aan mijn blog. Kopieer en gebruik de vragen die je wilt. Welkom! En het kan ook op dinsdag.

Ik doe mee met de Huisvlijt Linkparty. Jij ook?

8 opmerkingen:

  1. Ik ga je uitnodiging/uitdaging aannemen, Aritha.
    Vind het altijd heel leuk om te lezen, maar het lijkt me ook een goede manier om om even de week te overzien.
    Vandaag krijg ik hem niet meer helemaal af, maar morgen moet het zeker lukken ๐Ÿฅฐ

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 'k Heb mijn Happy Homemaker Monday geplaatst, hoor ๐Ÿค—

      Verwijderen

  2. That sounds like such a pretty outfit you are wearing!

    And I think balance can sometimes be one of the most difficult things to find. So important, though!

    Thanks for visiting my blog!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mrs. T, Thanks. I wrote today a new comment on your last blogpost. It was so good.

      Verwijderen
  3. I enjoyed reading your post so much this morning. Loved all the gentle reminders about finding balance. That's something I struggle with as well. Kind of hanging my head in shame as I do let my geraniums go every year when it gets cold and then, start fresh each spring/summer. Of course, the family already gets a bit cranky with the number of plants I insist on bringing inside. Blue is a great color on you! Hope you have a wonderful week!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you again Jean, for taking the time to read my blog and leave such a kind comment. Have a wonderful week too!

      Verwijderen
  4. Wat leuk dat je molens kunt zien vanuit je huis. Dat heb ik hier niet. Maar ik kijk wel uit op een bos!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aaaah, en daar moet ik toch wel 10 minuten voor fietsen. Voor het bos. Bedankt voor je reactie Nicole.

      Verwijderen