maandag 17 april 2023

Homemaker Maandag - 17-04-2023

Hey hallo, en welkom πŸ™‹‍♀️ Ik doe vandaag weer gezellig mee met Sandra's dagboek van een thuisblijfmoeder. Dat is een leuke manier om over mezelf en de week na te denken.

πŸ‘‰ Translate my Dutch? Use the translation gadget in the sidebar


♥ Het weer ♥
Goed nieuws, het wordt warmer later deze week en misschien echt zonnig ☀️ Dat betekent dat ik mijn zonnebril πŸ•Ά️ op ga zoeken, die over mijn gewone bril heen past en van mij mogen de kussens van de tuinstoelen van de zolder afgehaald worden. door mij of één van de zoons (eng trapje op). 

♥ Wat ik draag ♥

πŸ‘‹ Ik draag mijn gewone kleren, maar daaroverheen heb ik mijn favoriete schort in het oudroze. Het is gemaakt van dunne spijkerstof en het beste van alles is dat het een handig zakje heeft om mijn iPhone in te stoppen. 


Vroeger droegen veel vrouwen een schort als ze kookten of huishoudelijke klusjes deden. Ik herinner mijn oma met een schort. Zelf vind ik het ook leuk om mijn schort te dragen als ik wat doe in huis - het beschermt mijn kleren. Heb jij ook een lievelingsschort? Laat het me weten in een reactie πŸ§‘πŸ‘©‍🍳


♥ Als ik naar buiten kijk ♥
Loop er een mevrouw langs met een hond 🐢 Er lopen vaak mensen met honden langs, op weg naar de hondenuitlaatplaats.


♥ Op dit moment ♥
Ik zit op dit moment aan mijn bureau in de woonkamer te typen. Achter me hoor ik mijn zoon. Hij draait net zijn waterfles open. Hij moet vandaag en morgen leren voor zijn examen.

♥ Ik denk na over ♥
Over wat ik wel en niet zal schrijven

♥ Wat was het hoogtepunt van vorige week ♥
Fietstochtje naar Belmonte Arboretum op de Wageningse berg. Ik heb zo genoten van alle bloeiende bomen. Ik dwaalde een paar uur door de botanische tuin en op instagram schreef ik:  

🌸☀️🐝 Het Belmonte Arboretum: tuin om te ontmoeten! Ik ben er stil van. Zoveel moois past bijna niet in mijn hoofd. Bloesem en blauwe lucht en zon en bijtjes.


♥ Ik luister naar ♥
Ik wil deze week regelmatig naar muziek luisteren.  Afgelopen week heb hiernaar geluisterd: Beautiful Relaxing Hymns, Peaceful Instrumental Music, "Golden Morning Sunrise" by Tim Janis. Dat zet ik als achtergrond muziek aan.

🎧 Ik vind de muziek Van Tim Janis fijn omdat er natuurgeluiden doorheen klinken. Soms doe ik mijn ogen dicht en beeld ik me in dat ik in het bos loop.

♥ Welke chillmethode ga ik gebruiken om goed voor mezelf te zorgen ♥
Ik ga experimenteren met wandelen, langs het water fietsen of buiten in het zonnetje zitten met een boek. Wanneer? Ik weet het niet. Dat valt moeilijk in te plannen. Afgelopen week verving het mijn schrijftijd. Maar deze week wil ik ook schrijven. Passen en meten.

♥ Op het menu ♥
Maandag: slavink met sperzieboontjes, gebakken aardappes
Dinsdag: wraps met allerlei spul er in en erop
Woensdag: kip tandoori
Donderdag: iets Italiaans
Vrijdag: restjes πŸ½️

♥ Welke nieuwe apps of sociale media-accounts heb ik ontdekt ♥
Niets nieuws. O ja: de vertaal app. Dat je met anderstalige kunt praten door middel van deze app op mijn iPhone. Handig.

♥ (Bijna) op mijn leesstapel ♥
Het hart van de chocolaterie, Laura Frantz.


♥ Op mijn takenlijst voor de week ♥
Mijn lijstje is gevuld met een verscheidenheid aan taken, van huishoudelijke klusjes tot bloggen en schrijven en het pakken van koffers, en alweer een avondvergadering.

♥ In mijn knutselmand ♥
Nog steeds mijn sjaal, ik heb hem echt bijna af. Nog 6 naalden denk ik. Jippie. En Bambi is helemaal af. Wat is hij leuk geworden. 


♥ Deze blog heb ik gelezen en is blijven hangen ♥
πŸ’— De eerste blog van Ine-Maartje: Zelfspot | Waarom het (mij) helpt

♥ Hoe voel ik me ♥
Iets minder moe, iets minder vergeetachtig, iets enthousiaster.

♥ Mijn simpele genoegens ♥
Echt de lekkerste aardappelchips: GoPure: classic potato chips

♥ Vensterbankgeluk en tuinlessen ♥
Vorige week zag ik zo'n mooie witter narcis. Ik heb er verschillende foto's van gemaakt en ik deel er twee. Als je goed kijkt zie je hoe mooi het wit glinstert in het zonlicht op foto 2. Ik hout de narciskop vast in mijn hand omdat het zo waaide en ik anders geen scherpe foto kon maken.

Ik weet de naam van deze narcis niet. Er zijn zoveel soorten narcissen. Kijk maar eens op deze site: assortiment narcissen.

 A daffodil is not a daffodil is not a daffodil. There are so many different species and varieties that it's almost impossible to describe them all. Each has its own unique characteristics and charm, and they're all equally beautiful." - Brent Heath, daffodil expert and co-owner of The Daffodil Mart.

 



πŸ’› De Bloemen Podcast | Het is geel en het ruikt soms

Rondkijken in huis 
πŸŒΏπŸ’¦πŸ› In de badkamer staan mijn monstera's, want het is Monstera Monday en zij kregen een warme douche vandaag! πŸ’¦πŸšΏπŸŒΏ

πŸ’š Ik heb 3 monstera's en ze zijn mijn perfecte luchtzuiveringsinstallatie. Zelfs als je geen groene vingers hebt, kan de Monstera je beste plantenvriendje worden! πŸŒ±πŸ€—πŸ’š


♥ Van de camera ♥
πŸ“·πŸ•―️🎁 Lief cadeautje wat ik kreeg van onze Duitse vrienden. Ze waren een paar dagen in Nederland met hun kids en brachten dit mee. Voor mijn Engelstalige lezers; de tekst op de kaarsen is het het Duits. Duits lijkt op het Nederlands maar is absoluut niet hetzelfde.

Vijf jaar geleden ontmoetten we deze bijzondere mensen tijdens een dienst in een kleine Mennonietenkerk. Ze nodigden ons toen uit om bij hen te eten πŸ‘‹πŸ΄ en sindsdien hebben we altijd contact gehouden. Het was fantastisch om hen weer te zien en samen te praten in een mix van Duits, Engels en Nederlands. En als we onze woorden even kwijtraakten, kwam onze vertaal-app goed van pas.

πŸ—£️ Oh, en wist je dat ze roots hebben in Rusland en vloeiend Russisch spreken? Dat is echt handig, omdat hun Mennonieten-gemeenschap 200 OekraΓ―ense vluchtelingen opnam die ook Russisch spreken. Het is geweldig om te zien hoe het geloof in Jezus mensen bij elkaar brengt! πŸŒπŸ’¬



♥ Bijbelvers ♥
Psalm 147:3 Hij geneest de gebrokenen van hart, Hij verbindt hen in hun leed. Hij telt het aantal sterren, Hij noemt ze alle bij hun naam. Onze Heere is groot en geweldig in kracht, Zijn inzicht is onmetelijk.

Mijn scheurkalender: Een compliment is gesproken zonneschijn!

Dat was het voor vandaag! Dankjewel voor het lezen en tot de volgende keer! πŸ€—

Linked to Nicole's Link Party van Huisvlijt (en doe mee)

5 opmerkingen:

  1. Enjoyed reading your post today! Laughed a bit at the part about the Monsteras. Actually bought a rather large one 2 years ago thinking I'd use the large pot for something else once I managed to kill it off. Nope, it keeps getting new leaves. Thankfully, it's about time to move it outdoors for the summer. The candles are beautiful. Hope you have a wonderful week!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahahah that dog gif made me laugh. I'm so glad you joined in Aritha, I love when you do.

    Your apron is gorgeous, one of my favorite colors. Beautiful candles, and even more special since they were a gift from your friends in Germany. ♥

    Hope you're having a blessed week!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Met veel plezier je blogje weer gelezen, Aritha πŸ€—
    Ook ik heb trouwens altijd een schort aan met eten koken en de afwas doen, en eentje voor speciale klusjes in huis; een zwart/wit gestreepte en een zwarte.
    Succes met de laatste naalden van je sjaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een gezellige blog weer Aritha! Met de gebruikelijke prachtige foto's. Maar het hondje sprong er voor mij deze keer wel echt uit hoor...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik dacht even dat Bambi de sjaal was, maar ik las te snel. Een schort draag ik nooit, ook niet als ik eten kook. Beetje dom wel, want soms heb ik dus een vetvlek op mijn kleding.

    BeantwoordenVerwijderen