maandag 20 februari 2023

Homemaker Maandag - 20-02-2023

Ik doe vandaag weer gezellig mee met Sandra's dagboek van een thuisblijfmoeder. Dat is een leuke manier om over mezelf en de week na te denken.

👉 Translate my Dutch? Use the translation gadget in the sidebar


Het weer:
KNMI zegt: "Licht wisselvallig, met vooral op woensdag en vrijdag kans op regen, bij een geleidelijk naar normaal dalende temperatuur. In het weekeinde vrij koud, met vooral op zaterdag nog een (winterse) bui maar ook meer zon."

Wat ik draag:
Bloemetjes tuniek met een donkerrode coltrui eronder en ook nog eens een vest erover want ik heb het koud.


Als ik naar buiten kijk:
Is het donker en verspreiden de straatlantaarns hun licht in onze straat.

Op dit moment:
Werk ik aan deze post en en is het heel stil in de woonkamer

Ik denk na over:
Heel veel dingen. Dat het nog maar 2 weken geleden is dat mijn schoonvader overleed en dat als iemand wegvalt de overgebleven verhoudingen gaan schuiven. Ik denk ook aan de nieuwe aardbevingen die zojuist Turkije en Syrië troffen 😪

Op mijn nachtkastje:
Nachtlampje, stapeltje boeken en "sleeptape". Resty Sleeptapes de beste mondpleisters gevonden voor een gezonde neusademhaling. Ik gebruik nu één week mondpleisters en het werkt super.


Ik luister naar:
Deze week wil ik weer wat podcast luisteren. 


👉Weet jij een interessante Nederlandstalige podcast? 
Engels en Duitse podcast zijn ook prima.

Mooie blogberichten die ik ergens vond

Op het menu
Maandag: Kip tandoori
Dinsdag: Pasta met spekjes en doperwten
Woensdag: Wraps met groente en ehakt
Donderdag: Nasi boemboe
Vrijdag: Macaroni ham kaas
Zaterdag Patat met mayo

Omdat ik histamine intolerantie heb en daarnaast glutenvrij eet, kook ik vaak voor mezelf een aparte maaltijd. Vandaag voor mij: zoete aardappel, kipfilet en witte kool.

Op mijn leesstapel:
No little woman, Aimee Byrd
It is not another how-to book that instructs Christian women what to do and what not to do, often limiting women to domestic roles as a wife and a mom, but it paints an overall picture of what value women have in the broader perspective of God’s kingdom. Aimee not only encourages women to take this calling seriously, but also urges church officers and elders to train women towards that goal. Eunjin Kim


Op mijn takenlijst voor de week
  • Huishouden: badkamer, trap, overloop, wc's, keuken en slaapkamer. Extra klus: de wasmachine schoonmaken (rubberen machet, zeepbakjes, erop, erachter). 
  • Schrijven aan boek, 3 dagdelen
  • Blogberichten schrijven
  • Wandelen
  • Koken
  • Tuinieren
  • Liefde & Aandacht 
  • Etc

In mijn knutselmand
Mijn man helpt mij de winter door en kocht een tas vol diamondpaintings bij de Aldi. Hij zei dat hij niet kiezen kon. Ik maakte zaterdag een sleutelhanger met een bijtje eraan. 

🐝 Kijk hoe leuk



Mijn simpele genoegens:
Diamondpainting dus. 
Koffie in de morgen.
Deze blog schrijven.
Krokussen fotograferen
Kletsen met mijn man
Stilte op zijn tijd
Plantjes verzorgen
Denken
...

Rondkijken in huis:
Je zou eens moeten komen kijken als de zon schijnt in de morgen. Hoe mooi dat is. De zon op de vensterbank. De zon op mijn planten. Ik noem dat: vensterbankgeluk (zie foto hieronder).

Van de camera:



Worship en gebed
Een avond met Syrische en Turkse christenen (met gebed voor Syrië en Turkije in de door aardbevingen getroffen gebieden)


Scheurkalender: Je bent nooit te belangrijk om aardig te zijn.

11 opmerkingen:

  1. I like your windowsill happiness. Your keychain is very pretty. Still need to start on the diamond painting I picked up a few weeks ago. Need to get on it as I wanted to display it in March (it's a rainbow). Hope you have a great week!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Aritha, Heel veel sterkte met het verlies van jullie vader, schoonvader en opa.
    Ik vind het leuk om te lezen hoe je je week invult. Wat Lief van je man dat hij Diamond painting voor je kocht.
    ik dat

    Ik zie dat je best veel op je lijstje hebt staan.. hou de rust erin.. mijn lijstjes zijn ook lang, maar meestal kom ik aan een paar dingen maar toe.. heb jij dat ook..?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij mij gaar dat precies zo. Lijstjes zijn een leidraad en haal ik het niet dan schuif ik het door.

      Verwijderen
  3. Such beautiful pictures! I’m so sorry to hear about your father-in-law. Praying for peace and comfort for you and your family. That looks like a really interesting book. I need to add this to my “want to read” list.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. I'm so sorry about your father-in-law - sending you hugs and prayers as your family grieves. You are so correct at how all the relationships will shift and change with his passing. I am going to go check out that book - sounds quite good. Hope your week is going well.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die verschuivende verhoudingen: zo waar! Daar stond ik vroeger niet zo bij stil, maar sinds mijn moeder is overleden voel ik het heel sterk. Sterkte met je verlies.
    Dat vlindertje is echt leuk! Ik zou er bijna een hobby bijnemen... (maar gelukkig kun je dit soort dingen bij ons niet zomaar kopen).
    En bedankt voor de link naar mijn blog!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Graag gedaan. En als iemand komt "buurten" vraag je toch of ze het meenemen vanuit Nederland ;-)

      Verwijderen
  6. Ik vind het echt leuk om zo even mee te lezen hoe jij jouw week invult.

    BeantwoordenVerwijderen