maandag 9 januari 2023

Happy Homemaker Maandag - 09-01-2023

Onze tweeweekse kerstvakantie is voorbij en ik doe vandaag weer mee met Sandra's dagboek van een thuisblijfmoeder. Dat is voor mij een leuke manier om over mezelf en de komende week na te denken.

👉 Translate my Dutch? Use the translation gadget in the sidebar


Het weer
Regen, zon, regenboog, hagel, klap onweer.

Op dit moment ben/zit ik
In de stoel met de laptop op schoot.

Ik denk aan
Dat is bijna eten ga koken en 2 dagen over dit blogbericht doe

Op mijn leesstapel
Ik ga "Hun Geheim" nog een keer lezen.

In de trein ontmoeten Jo ter Hegge en Frans van Eek elkaar. Het is liefde op het eerste gezicht. Frans is echter verschrikkelijk driftig, en heeft het huwelijk van zijn ouders zien mislukken doordat zijn vader ook zo driftig was. Hij durft eigenlijk niet aan een relatie te beginnen. Ze zoeken daarom naar een manier om zijn drift te beteugelen en kiezen voor proeftijd van twee maanden voordat ze bekend maken dat ze van elkaar houden. Tijdens de zomer, die ze samen met hun beide families in de bossen van Beekbergen doorbrengen, vecht Frans tegen zijn driftbuien. Enkele mislukkingen maken dat ze een poos hun geheim moeten bewaren. Dit is het eerste deel uit de zogenaamde serie van 13 boeken. Deze boeken vormen samen een geheel. Bron: boekenmuseum 



Favoriete blogpost van vorige week (de mijne of andere)
De vakantie is voorbij. Ik ben net weer begonnen met aandachtig lezen van blogs. Ilona heeft een blog gemaakt over burn-out. Die wil ik delen: Christen en Burn-out

😊👉 Ik wil leven met een lach (van mij, een beetje christelijk maar als je niet gelovig bent is hij ook wel te lezen, denk ik)

Iets leuks om te delen
Eh... vertel jij eens iets leuks.

O, mijn Amaryllis bloeit. Heel leuk maar ook jammer want dan moet hij naar buiten vanwege mijn allergie. Ik probeerde gisteren de stuifmeel-dingen eruit te knippen maar dat gaat moeilijk bij dit soort (zie video). 2 knoppen zijn opengegaan en er komen er nog 4 aan.




Bloghoppen (nieuw ontdekte blog)
Komt nog denk ik... Heb jij een nieuwe ontdekt?

Op het menu voor deze week
Vandaag: Ovenschotel met aardappels, kaas, gehakt en nog wat (o.a. oregano)
Dinsdag: Nasi goreng met satésaus
Woensdag: Slavink met sperziebonen en aardappelpartjes
Donderdag: Boerenkool met zoetaardappel en gehaktballetjes
Vrijdag: we zien nog wel


Op mijn to do-lijstje
Mijn to do-lijstje van vandaag is klaar, op 2 dingen na: mijn dochter bellen en de was opvouwen. Ik heb verschillende dingen op mijn lijstje staan voor deze week en ben benieuwd of het gaat lukken. 

In de knutselmand
Leuke vraag. Ik heb 3 Peter Rabbit kaarten gemaakt in de vakantie, plus een kaart met haasjes in het maanlicht. Vooral die Peter Rabbit en zijn mama vind ik leuk. Ik ben volwassen maar ik hou van Peter Rabbit 💙


Vanavond begin ik aan het schilderij met de pauw. Mijn zoon denkt dat ik hier lang over ga doen maar ik denk van niet. Wie zou er gelijk krijgen?
  • Hieronder de 3 Peter Rabbit kaarten (en haasjes in het maanlicht)
  • De pauw, waar ik nog aan moet beginnen



✔ klik op de plaatjes dan worden ze groter.

Ik zie uit naar
Weet ik nu even geen antwoord op. Waar zie jij naar uit?

Rondkijken in huis
Je zou mijn zolder moeten zien. Ik ben bezig met het opruimen van heel veel oude spullen. Het gaat niet hard maar er zit wel vooruitgang in.

Van de camera
Ik, wachtend op het moment dat de regen stopt 😂


Bijbelvers, Devotional
Gebed: "Ek erken vandag dat ek soms bang is: vir die toekoms, vir mense, vir U, Here. Hoe verkeerd kan ek wees! Want U ís dan my Genade-God, my Liefdes-maat, my Vergifnis-gewer, die Een wat my gered het, wat my altyd beskerm. Sê asseblief elke dag van die jaar vir my: “Moenie bang wees nie,” want soms, Here … ís ek. Ek weet u genade omsluit my van alle kante. Ek weet dit, Here, maar help my om dit te gló. Amen." Uit: Afrikaans Bijbelplan: begin nuut.

Scheurkalender: Op sommige dagen moet je gewoon je eigen zonneschijn creëren ðŸŒž

Linked to de Huisvlijt Linkparty 

14 opmerkingen:

  1. Beautiful Amaryllis ♥ I enjoyed reading your post Aritha :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. How I love visiting your post. Always gives me a good feeling. Beautiful Amarylis. I will go visit that blog you linked. The Peter rabbit and the peacock are beautiful. Have a great week

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, such a sweet comment. I'm glad you're reading my blog! Thank you so much. About flowers: at the moment my red Amaryllis is also blooming. That makes me happy.

      Verwijderen
  3. Het weer is heel eclectisch als ik dat zo lees. Echt van alles wat! Regen, zon, regenboog, hagel, klap onweer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nicole, ja. Maar ik hoop nu toch ook op een beetje sneeuw (geen gladheid alsjeblieft)

      Verwijderen
  4. Een gezellige post weer, Aritha. Ik heb de nieuwe blog van Ilona ook gezien en ga hem zeker volgen. Aardig dat je op deze manier ook haar blog wat bekendheid geeft!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Yvonne! Ja, ik vind het zelf ook heel leuk om iedere keer zo'n maandagse blog in elkaar te zetten. Is het ook niet iets voor jou?

      Verwijderen
  5. Enjoyed reading your post! Your book selection sounds so interesting. Going to have to see if it's available in English. Such a gorgeous amaryllis. MIne are late bloomers this time. Hope you have a great week!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Jean. I don't think the book has been translated into English. But who knows. Eight titles have been translated into German.

      What book did you read as a teenager?

      Verwijderen
  6. Leuk zo'n lijstje en leuke foto van jezelf!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! De foto was eigenlijk in kleur maar zwart-wit maakte het minder druk.

      Verwijderen
  7. Hi Arieth, Happy New Year! I am reading your post in English, and I love your description of the weather. So many extremes in just one day.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. That's Dutch weather :-) I appreciate that you read my blog. And that you took the time to respond. Which blog is most important to you? On which one will you continue to write?

      Verwijderen