maandag 22 augustus 2022

Happy Homemaker maandag - 22-08-2022

Ik doe mee met Dagboek van een thuisblijfmoeder

♥ Het weer 
Het is volop zomer. Deze week wordt het landinwaarts tropisch warm met 30 tot 33 graden. Aan de kust misschien wat minder heet. Ik hoop dat het later in de week gaat regenen. We hebben  de regen hard nodig want alles is zo droog!

♥ Als ik uit mijn raam kijk 
… zie ik de was aan de lijn hangen. Ik word daar blij van. Ik gebruik een nieuw wasmiddel, Marcel's Green Soap Katoen & Vanille en iedereen vind het lekker ruiken. Het is een wasmiddel zonder palmolie.


♥ Waar ik op dit moment ben 
Ik zit nu achter mijn bureau. Ik luister naar zachte piano muziek en dwing me zelf af en toe een slok water de drinken. Ik hoor ook het tikken van de klok aan de muur. Ik voel me thuis in mijn huis. 

♥ Hoe ik me voel 
Blij, dankbaar. De mist in mijn denken is weg. Ik ben lichamelijk (nog) gauw moe maar dat geeft niet. Vanmorgen heb ik gewandeld in het Amerongse bos en over de hei. Dat ging goed en het was prachtig. De hei staat nog steeds in bloei.


♥ Op mijn ontbijtbord  
Een kommetje (echte) glutenvrije havermout met volle melk en lepeltje rietsuiker. Plus een mok koffie, zoals iedere andere dag.

♥ Wat heb ik vandaag aan 
Lange zwarte spijkerbroek (tegen de teken in het bos) en een roze shirt. Na de wandeling kleedde ik me om en deed iets anders aan: luchtig rokje en shirt.

♥ Waar ik aan denk 
Hoe kan ik mijn leven beter inplannen. Is het leven wel te plannen? Hoe verdeel ik mijn energie op de juiste manier.

♥ Op mijn leesstapel 
  • Leven zonder smartphone, Alexander Markowetz
  • Romeinen 1-7, Tim Keller
  • Garden of truth, Ruth Chou Simons (zie illustratie hieronder)
  • Op vleugels van de wind, Connilyn Cosette


♥ 
Favoriete blogpost van vorige week (de mijne of andere) 
Ik lees zo graag de blog van Lieneke: Heb je Hem nog gezien vandaag?

♥ Iets leuks om te delen 
Ik kijk uit naar de post deze week want ik verwacht 3 mooie boeken 😊

♥ Takenlijst ♥
  • de wc's en badkamer
  • stoffen en stofzuigen
  • de koelkast goede beurt
  • etc.
♥ Bloghoppen (nieuw ontdekte blog) 

♥ Op het menu voor deze week 
Ik probeer deze week gezond te eten. We eten een paar dingen, die ik niet eerder heb klaargemaakt.
♥ In de knutselmand ♥
Ik werk op dit moment aan een kaart met een prachtige haan erop. Vorige week is de andere kaart afgekomen. Die is echt zo mooi geworden: één en al glitter. Ik houd van diamond painting. Er wachten nog twee projecten om af gemaakt te worden. Dit is een zomers tussendoor werkje.


♥ Rondkijken in huis ♥
Het is niet echt netjes. Ik zag spinnenwebben in de gang. Ik laat het zo. Volgende week ben ik hopelijk sterk genoeg om weer flink aan de slag te gaan in het huishouden. Dan is ook onze drieweekse vakantie weer voorbij.

♥ Van mijn camera ♥
Prachtige bloem. Ik maakte er gisteren foto's van, buiten op de tuintafel. Het zijn bloemen uit het boeket dat mijn dochter en haar partner voor mijn man stuurden vanuit Spanje. Tegenwoordig kan dat via internet en plaatselijke bloemenwinkel. Mooi boeket!


♥ Bijbelvers, devotional 
Ik lees iedere morgen in Tim Kellers boek. Vorige week onder andere over onderstaande tekst en dat was zo verhelderend!
Romeinen 6:3-4 Of weet u niet dat wij allen die in Christus Jezus gedoopt zijn, in Zijn dood gedoopt zijn? Wij zijn dan met Hem begraven door de doop in de dood, opdat evenals Christus uit de doden is opgewekt tot de heerlijkheid van de Vader, zo ook wij in een nieuw leven zouden wandelen.

Joining Happy Homemaker Monday

6 opmerkingen:

  1. Leuke manier van dagboek "bijhouden" en je haan wordt mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoop het. Dit is een plaatje van de kaart maar niet die van mij.

      Verwijderen
  2. The card with the rooster looks beautiful. You are very creative.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you so much. Diamond art is a wonderful way to reduce stress and anxiety. It is an easy and relaxing hobby

      Verwijderen
  3. Dankje voor het delen van m'n blog<3
    En zijn je boeken gekomen? Welke zijn het??
    Hele leuke blog zo met die kopjes! Nu ga ik kijken wat 'happy homemaker monday' is!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien kan je maandag ook meedoen? Het is wel een leuke opdracht.

      Verwijderen