maandag 15 mei 2023

Homemaker Maandag - 15-05-2023

Hoi, hoi en welkom hier 🙋‍♀️ Ik doe vandaag weer gezellig mee met Sandra's dagboek van een thuisblijfmoeder. Dat is een leuke manier om over mezelf en de week na te denken.

👉 Translate my Dutch? Use the translation gadget in the sidebar


♥ Het weer ♥
Op dit moment is het bewolkt. Maar later in de week gaat het mooier weer worden. Temperaturen variëren van 12°C in het noorden tot 15-16°C in het zuiden. Maar let op de zonkracht, want die is voor het eerst dit jaar op niveau 6! ☀️😎⚠️

♥ Wat ik draag ♥
Donkerblauwe spijkerbroek, blauwe trui

♥ Als ik naar buiten kijk ♥
Zie ik dat het nu toch bewolkt is. De was wappert aan de lijn. Er is meer wind gekomen. Zou het gaan regenen?

♥ Op dit moment ♥
Hier zit ik dan, in het "kantoor van de baas" 🕴️, aan een gigantische tafel 🪑. Mijn man is er niet, dus heb ik deze tafel geannexeerd en mijn eigen territorium gecreëerd! 💪😄

♥ Ik denk na over ♥
Over deze blog.

♥ Wat was het hoogtepunt van jouw vorige week ♥
Die voorgeschreven medicijnen van mijn allergoloog maken me moe. Maar zaterdag dacht ik bij mezelf: "Weet je wat? Ik ga toch het bos in en zie wel waar het schip strandt!" Alles was daar groener dan groen! Dat was het hoogtepunt van mijn week.

♥ Ik luister naar ♥
de wind. Ik heb de achterdeur op een kier gezet en ik hoor hoe de wind door de takken van de eikenboom waait.

♥ Van de camera ♥
Na mijn bezoekje aan de allergoloog liepen we even ene park in. Ik maakte een foto van een madeliefje. En mijn man maakte een foto van dat kleine moment



♥ Welke chillmethode ga ik gebruiken om goed voor mezelf te zorgen ♥
Ik chill al een paar weken en doe af en toe wat klusjes. Maar eerlijk gezegd is dit niet echt het soort chillen waar ik blij van word, man. Ik baal er gewoon van, snap je? Het voelt gewoon niet positief. Echt jammer! Ik ga breien.

♥ Op het menu ♥
Vandaag iets italiaans

♥ Welke nieuwe apps of sociale media-accounts heb ik ontdekt ♥
Geen nieuwe dit keer. 
Jij wel?

♥ Op mijn leesstapel ♥
Een boek dat ik voor 10 euro bij de boekwinkel kocht. Het heet: Het rode lint en is geschreven door Lucy Adlington. Lees HIER waar het over gaat en wat anderen over dit boek zeggen.


♥ Op mijn takenlijst voor de week ♥
Ik wil de douche schrobben, het gasfornuis schoonmaken, en de dagelijkse dingen bij houden.

Soms voelt het als een eindeloze strijd, mijn lijstje af te werken terwijl allergieën aan me trekken. Maar ik laat me niet ontmoedigen, ik blijf doorzetten en mijn doelen najagen. Want elke stap vooruit, hoe klein ook, is er één 💪🌼🎯 #allergie #medicijnen

♥ In mijn knutselmand ♥
Mijn trui. Een patroon. Ik kocht bolletjes wol en ben aan mijn trui begonnen. Zou hij in december klaar zijn?




♥ Deze blog heb ik gelezen en is blijven hangen ♥
Deel jouw blog. Dan lees ik hem

♥ Hoe voel ik me ♥
Moe

♥ Mijn simpele genoegens ♥
Koffie

♥ Vensterbankgeluk en tuinlessen ♥
Buiten op de tuintafel staat tuinanjer-plant. Ik hou ervan. De bloemetjes vind ik een mooie kleur hebben. Schattig is ie.


♥ Van welke muziek geniet je de laatste tijd ♥
Niets geluisterd.

♥ Rondkijken in huis ♥
Wat dan? Wat wil je zien? Mijn rozen? Die kreeg ik gisteren van mijn zoon voor moederdag. Ik mag nu weer chocolade eten (nu ik medicijnen slik). Dus een passend moederdag geschenk.


♥ Bijbelvers ♥

"Maar wie hoopt op de HEER krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput." - Jesaja 40:31 💪🙏✨ 

Scheurkalender: sommigen denken dat het gras groener is bij de buren. maar het gras wordt groener als je het water geeft. 

8 opmerkingen:

  1. I love the idea of adding a highlight from the previous week. I'm so glad to hear the allergy medicine is helping.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hope you feel better with the allergy meds. Great mother's day gift. Enjoy your week

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze blog kende ik niet, leuk zo'n inkijkje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Enjoyed reading your blog. Hope the allergy meds are helping and that the tiredness wears off soon. Always enjoy your flower pictures. My husband does that as well, takes pictures of me taking pictures, ha. Hope you are having a wonderful week so far!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik luister ook graag naar de wind. Een vriendin wees me er een keer op dat het energie is, en nu luister ik er anders naar.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Weer fijn om mee te lezen, Aritha.
    Beterschap en sterkte met je allergie.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke foto heb je gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen