maandag 7 november 2022

Happy Homemaker Maandag - 6-11-2022

Ik doe mee met: Dagboek van een thuisblijfmoeder en dat is voor mij een goede manier om over mezelf en de komende week na te denken.


♥ Het weer ♥
Het is een stuk kouder dan vorige week. De vloer is koud, doordat wij de centrale verwarming lager ingsteld hebben, vanwege de hoge kosten. Maar weeronline zegt dat ondanks de herfstachtige condities van afgelopen zondag de herfst opnieuw op de zachte gaat worden. Morgen kan het in het zuiden zelfs 17 graden worden. De nachten gaan aan het eind van deze week kouder worden. daar houd ik van.

♥ Als ik uit mijn raam kijk ♥
Achter ons huis liggen heel veel eikenbladeren op de tegels. 

♥ Waar ik op dit moment ben ♥
Ik zit aan onze eettafel. Naast mijn laptop staat een pak melk van de lunch. Ik moet hem nog wegzette. Aan de andere kant van de laptop ligt een kleine stapel boeken.

♥ Hoe ik me voel ♥
Ik voel me blij. Ik kom net binnen van een rondje lopen in de buurt en ik zag onderweg veel bloeiende planten. Een half uurtje buiten doet soms wonderen. Ik fleur erdoor op.


♥ Waar ik over nadenk ♥
Ik denk altijd na. Wanneer denk ik nou eens niet?

♥ Wat heb ik vandaag aan ♥
Spijkerrok, mijn lievelingstrui. Een leuke legging. Zo meteen ga ik een warm, gebreid vest aantrekken want ik heb het koud. 

♥ Op mijn leesstapel ♥
De brief van de koning, Tonke Dragt. Ik kwam vandaag langs een minibieb en zag hem staan. Het is een spannend verhaal van Tiuri die in de nacht voordat hij tot ridder werd geslagen een geheime opdracht kreeg: hij moet een brief brengen naar de koning van het naburige land. Een heel belangrijke brief, die beslist niet in handen mocht vallen van de Rode Ruiters!


♥ Favoriete blogpost van vorige week ♥
Ik deel de blog van Johanneke: Dankbaar zijn en je zorgen er laten zijn. Ik vind het een eerlijke blog. Je kunt bij Johanneke bij terecht voor coaching vanuit een christelijk perspectief. Ze helpt vrouwen om een liefdevolle houding naar zichzelf te ontwikkelen. en hun eigen verhaal te omarmen.

♥ Ik luister naar ♥
Ik heb vanmorgen geluisterd Finding Your Writing Voice. Een podcast van Pastor Writer. Ik luisterde terwijl ik mijn lijstje met huishoudelijke klusjes afwerkte en wat Mary zei bemoedigde me. Zo wordt het huishouden leuk.


♥ Ik kijk naar ♥
Ik heb To Safe a Life gekeken. Ik werd er triest van. Ik hou niet echt van dit soort films, waarin suicide voorkomt. Toch was het een goede film. Nu ik er over schrijf, bedenk ik me dat er hoopvolle elementen in zaten. 

♥ In mijn vensterbank ♥
Aaaah, drie vetplanten hebben knopjes gekregen in de week dat wij op vakantie waren. Het is goed voor vetplanten om een donkere nachten mee te maken. Dat bevordert bloei. Lees: goed zorgen voor een lidcactus. Hieronder een foto die ik vorig jaar maakte van mijn lidcactus


♥ Iets leuks om te delen ♥
Mijn zoon heeft zijn kamer opgeruimd en opnieuw ingericht. Yes!

♥ Bloghoppen (nieuw ontdekte blog) ♥
Heb jij een nieuwe blog gevonden?
Deel hem met mij.

♥ Op het menu voor deze week ♥
Maandag: wraps met kip, groente, cashewnoten, geraspte kaas en nog meer spul
Dinsdag: slavink* met sperzieboontjes, gekruide aardappelpartjes en extra mayonnaise
Woensdag: andijvie stamppot
Donderdag: burrito's met gehakt
Vrijdag: Kip Madras

*Slavink is a Dutch meat dish consisting usually of ground meat called "half and half" (half beef, half pork) wrapped in bacon (the Dutch equivalent of bacon is, however, not smoked), and cooked in butter or vegetable oil for about 15 minutes

Foto van Wikipedia, door Armin 👇

By Amin - Own work

♥ Ik hoop ♥
Ik hoop op een goede week. Wat is voor jou een goede week?

♥ Op mijn to do-lijstje ♥
Een scala aan dingen. Twee avonden weg: bijbelstudiegroep en nog iets anders. Extra: cappuccinootje drinken met jongste dochter. Videobellen met andere dochter, die in België woont. Huishoudelijke klussen. Twee schrijfmorgens (ga ik toch weer schrijven?).

♥ In de knutselmand ♥
De eekhoorn


♥ Waar ik naar uitzie ♥
Ik zie elke dag uit naar het samen koffiedrinken met mijn man. Hij werkt thuis ( in het kantoor). Half elf is onze koffietijd. Niet altijd. Wel heel vaak.

♥ Ik ben dankbaar voor ♥
Chips van Kettle met zeezout. De witte zak. Ik worstel met mijn gewicht en zou meer tussendoortjes moeten eten om wat "dikker" te worden. Deze chips smaakt echt lekker en is glutenvrij en is vrij van andere toegevoegde dingen zoals kleurstoffen, kruiden. Smaakt zoals het kraakt.

♥ Van de camera ♥
Een straat in mijn dorp.


♥ Bijbelvers, devotional, citaat ♥
Een vrolijk hart brengt een lach op het gezicht, een verdrietig hart pijnigt de geest. (Spreuken 15:13) Zelfde tekst in een andere Bijbelvertaling: "Een vrolijk hart maakt een gezicht blij, maar door hartenleed wordt een geest neerslachtig.

Scheurkalender: Lach altijd, als het maar even kan; het is een goedkoop medicijn. 

4 opmerkingen:

  1. Outside is a wonderful cure for lots of things I think. I always feel better after spending time outdoors as well. Your dinner looks delicious. Hope you have a wonderful week!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. The Slavink looks very good. I love reading your blog it is always so cozy and nice. I need to go drop off some books in our mini library. Have a good week

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk, zo'n thuisblijfmoederblog. Ik hou ook van vetplanten en cactussen. Vroeger had je in Brabant ergens een hele grote cactuswinkel. Volgens mij heette het Cactuswereld. Daar keek ik mijn ogen uit, zoveel keus en een stuk goedkoper dan bij een tuincentrum. Maar helaas is die winkel gesloten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hello Arieth ♥ Love reading your entries in our Happy Homemaker Monday, thank you for joining in.

    Yummy looking menu. And I agree with you, being outside is so wonderful for the soul.

    Oh, yes I am on Instagram. My account should be Diary of a SAHM, or it may be under my name sandrabourland. It's private so I can control who sees it, but send me a friend request and I'll accept.

    Have a wonderful week!

    BeantwoordenVerwijderen