zaterdag 21 mei 2022

Hoe was jouw week?

Zaterdag! Een rustige dag, die erg lang duurt. Ik heb zachte muziek opstaan: I need thee. Het lied is geschreven door Annie S. Hawks in april 1872.

Mijn collage (en mijn hoofd is een zeef)
Vanmiddag maakte ik een collage op mijn telefoon. Ik deel hem hieronder. Mijn hoofd is een zeef op het moment. Ik weet waar het door komt. En jij straks ook.

  1. Mijn penicillinekuur. De enige echte, waar ik tegen kan. Met deze kuur mag je niet in de zon. Dus zit ik in de schaduw, als ik buiten wil zitten.
  2. Shampoo of douchegel, de lekkerste! Ik kocht deze bij Yves Rocher Wat een fijne geur!
  3. Ik maakte een plaatje bij een tekst van de dag, deze week. De tekst is: Filippenzen 4:19. "Maar mijn God zal u, overeenkomstig Zijn rijkdom, voorzien van alles wat u nodig hebt, in heerlijkheid, door Christus Jezus."
  4. Ik ging naar de tandarts omdat ik last had mijn kaakgewrichtje. Even checken of er niet meer aan de hand was. De foto is een selfie in de spiegel bij de tandarts. Hij kon niets vinden maar stuurde mij door naar de huisarts voor en verwijsbrief naar de KNO arts.
  5. Mijn orchidee begint te groeien. Kijk nou, een knop. En je kunt het niet op deze foto zien. Maar er zitten nog veel meer bloemknoppen aan.
  6. Mijn schoenen, mijn voeten op het droge zandpad bij, de Elsterkop. Ik schreef bloeien in het zand 
  7. Twee nieuwe schrijfkindjes via Compassion. Ze zijn ongeveer even oud maar komen uit twee verschillende landen. Ik kreeg hen, omdat een ander schrijfkind verhuisde en daardoor weg ging uit het Compassionproject. 
Ben ik nog cystevrij?
Misschien weet je nog niet waarom mijn hoofd een zeef is. Dat komt echt door de kuur. Ik heb een ontsteking in mijn kaak. Veel pijn. Op mijn blog kostbaar schreef ik in 2011: Blij want ik ben nog steeds cystevrij.  Ik ben bang dat daar nu een eind aangekomen is. Mijn hoofd bonkt, mijn kaak bonkt, mijn gehemelte bonkt en ik ben erg moe. Hopelijk pakt de kuur! Ik heb een doorverwijzing naar kaakchirugie Rijnstate, in Arnhem. Over 3 werkdagen mag ik bellen voor een afspraak. De dagen duren lang.

Maar mijn God zal u, overeenkomstig Zijn rijkdom, voorzien van alles wat u nodig hebt, in heerlijkheid, door Christus Jezus. 

Paulus' God is mijn God
De God van Paulus is ook mijn God. Hij zal voorzien van alles wat ik nodig heb, in deze periode. Daaraan denken helpt me om niet helemaal in de angst te schieten.


Lege kruiken
Al onze behoeften zijn als de lege kruiken.
God is degene die de lege kruiken vult.
Volgens Zijn rijkdom beschrijft in heerlijkheid de stijl waarin God de lege kruiken vult – de olie blijft stromen totdat elk beschikbare kruik is gevuld.
Door Christus Jezus beschrijft hoe God in onze behoeften voorziet – onze lege kruiken worden gevuld door Jezus in al Zijn glorie.

Prairielelie
Trouwens, dat vergat ik bijna te vertellen: mijn prairielelie bloeit. Steeds meer bloemetjes openen zich. Wat een prachtplant!


💓 Hoe was jouw week?
☔  Hebben jullie ook zoveel regen gehad?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten