zaterdag 14 mei 2022

Alle mooie momenten herinneren

Het is zaterdag. Ik zit achter mijn bureautje om deze blogpost te maken. Vandaag is het een prachtige dag. De lucht is zo blauw, de zon schijnt zo mooi. Ik koesterde me in het zonlicht en at mijn lunch buiten op, in de tuinstoel. Het kon niet beter.

Collage van mijn week
Hieronder mijn collage. Hij mislukte een keer maar dit is hem geworden. Plaatjes van momenten die ik wil onthouden. Wil jij dat ook? Alle mooie momenten herinneren? Probeer het maar, net als ik.

wonder van het gewone

  1. Koffie bij zus. Heel gezellig en fijn gepraat. Jammer genoeg heeft ze erg veel pijn, nu haar pols uit haar gips is. 
  2. Een jonge merel in de handen van mijn vriendin. Hij viel ten prooi van aan het wild gedierte. Eerst een ekster, daarna een kraai. Zo zielig.
  3. Ik luister elke morgen naar David Guzik. Hij legt de Psalmen voor mij uit en zo ga ik al vanaf januari door de psalmen heen. Deze week Psalm 60 en 61. Voorbeeldje zien? Klik op Psalm 60
  4. Mijn glutenvrije havermout was op. Dus moest ik naar het dorp. Onderweg kwam ik langs een perkje met prachtige bloemen. Wat denk jij dat het voor een bloemetje is, de blauwe?
  5. Op donderdagochtend stuurde mijn man me naar het bos. Ik had een zetje nodig. Wat was het genieten. Vooral van de gele brem op de heide. Ik maakte een heleboel foto's om ze later op mijn fotoblog te deken.
  6. Prachtige stenen. Ze liggen voor het oprapen op de Utrechtse Heuvelrug. Gebruik de Rock Identifier App. Ook leuk voor kinderen.
  7. Koffie op vrijdag. Lekker in de zon.
  8. Ik las deze week het boek van Wendy Born. Een mooi kinderboek. Lees meer over Geheimen van Drie. 
  9. Ik hou van dit leuke vetplantjes. Ja, dat doe ik nou zo graag hè. Foto's van plantjes maken en hun groei bij houden. Als dit plantje genoeg licht heeft, krult hij omhoog e worden de blaadjes roodomrand. Ik heb een plantjesaccount op Instagram.
Het leren koesteren en waarderen van een gewoon leven behoort tot wijsheid en de kunst van het leven.

 ❉⊱•═•⊰❉⊱•═•⊰❉⊱•═•⊰❉

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat. Onderstaande vragen helpen je vast daarbij.

💭 Hoe was jouw week?
💗 Een mooi moment om te onthouden?
🐦 Heb jij ook al jonge vogels gespot?

2 opmerkingen:

  1. Dank voor je aandacht voor mijn boek. Leuke en fleurige blog (hoewel de eerste twee punten minder leuk zijn)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Zo leuk dat je reageerde. Je boek is ook erg goed.

      Verwijderen