zaterdag 11 december 2021

Thuisblijfweek

Bedankt voor de leuke reacties op mijn collage van vorige week. Vandaag een nieuwe. Onze quarantaine week is ten einde.

Jouw week?
Hoe ging jouw week? 


9 willekeurige foto's
  1. Een tas vol vieze vaat. Zo deden we het: onze zieke zoon bleef in zijn kamer deze week. Hij kreeg daar zijn eten. Hij verzamelde de vaat in een tas. Ik zette de vieze borden, glazen en het bestek in de vaatwasser. Op advies van GGD draaide we zijn vaat apart. Zie je mijn handschoentje 😉
  2. De Picnic. Blij met de online supermarkt. Ze brachten onze boodschappen. Op deze manier hadden we in onze quarantaine week geen andere mensen nodig om boodschappen voor ons te doen.
  3. Sneeuw. Ik weet niet meer op welke dag. Maar in de morgen lag er wat sneeuw op de stoep. Daar moest ik toch even in gaan staan.
  4. Ik kookt ouderwetse kippensoep van de site Eef kookt zo. Voor het eerst met een kippenbout. Het leuke is dat ik mijn dochter aanstak. Zij kookte, in hun eigen huisje in Zaandam, dezelfde kippensoep. 
  5. Aaltjes. Ik kocht aaltjes bij BiobestrijdingAaltjes zijn van nature in de bodem voorkomende rondwormen (Nematoden).  Ze zijn onschadelijk voor mens, dier en plant. Ze leven in de bodem en gaan daar op zoek naar larven en poppen van plaaginsecten. Dat is waar ik ze voor kocht want ik vliegjes in de potgrond. Wens me succes. Ik hoop dat het werkt
  6. Wat een verrassing zeg. Ik wilde een bloempot schoonmaken, die onder mijn tuintafel stond (en gelijk even wat frisse lucht snuiven). Blijkt er oxalis in te staan. Wat dapper om de kou te weerstaan. Ik dacht dat er beschimmelde knolletjes met wat zand in zat, van de oude plant die dood ging. Nu staan ze binnen. Ik heb de pot alleen aan de binnenkant schoongemaakt. J. zei: schrijf daar maar een blogje over.
  7. We gingen testen. En we kregen 20 uur laten alle drie een negatieve test binnen. Goddank. Beide zonen hebben het zo goed gedaan. En mijn man ook.  H. echter is nog steeds ziek. Vandaag heeft hij zelfs weer hoofdpijn (dag 8-10).
  8. J. weet wat ik lekker vindt. Mjammie. Hij gaat kijken hoe gauw ik het op hem. Ik zei dat ik er een week over zou doen maar hij gelooft me niet.
  9. Vanmiddag wandelde ik in het bos. Het gaat beter met mijn ribben en schouder. Al drie dagen heb ik bijna geen pijn. Toen ik naar huis fietste ben ik even afgestapt om mijn favoriete fietspad op de foto te zetten. De mist kwam opzetten. Geweldig. Want boven de mistbank scheen de maan (zie foto hieronder)

Wat waren de highlight van jouw week?
---

🏠 Groetjes van huis tot huis.

2 opmerkingen:

  1. Leuk dat je bij mij langskwam, zodat ik ook jouw blog gevonden heb! Mooie collages zie ik. Ik las met interesse over de aaltjes die je kocht. Ik heb ook een strijd met die vreselijke potgrondvliegjes, heb er laatst nog over geblogd. Ik ben heel benieuwd of de aaltjes werken, laat je dat weten op je blog?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat zal ik doen Judy. Ik hoop echt dat ze helpen. Ze zitten vooral bij de siernetels.

      Verwijderen