zaterdag 18 december 2021

Lockdown en mijn collage

De week is voorbij. Tijd voor mijn collage

Lockdown
Vanaf morgen gaat Nederland weer in lockdown vanwege de omikronvariant van het coronavirus. Geen school meer voor zoon R. Geen sport meer voor zoon H. En heel veel andere dingen niet. Ik voel me moe. Het is tijd om te slapen. 

Zuchten (en loslaten)
Demissionair premier Mark Rutte zei: Ik hoor heel Nederland zuchten. Ik zucht ook een beetje. Jij?
Je zult merken dat het nodig is om dingen los te laten, gewoon omdat ze te zwaar zijn. Corrie ten Boom

9 willekeurige foto's

  1. Nadat ik een tas met boeken neergezet had, bij de voordeur van een gezin dat in quarantaine zat, wandelde ik een rondje bij de Groene Grens. Het was regenachtig. Grauw. Toen ik bijna terug was bij mijn fiets begon ik te genieten van kleine details. Ik zag drie soorten plantjes die ik niet kende. Daar maakte ik een foto van.
  2. Vroeg donker. Ik brandde veel kaarsjes deze week.
  3. Ik kreeg een mooi plant in een kerst-sok van zoon H. Als bedankje voor alle goede zorgen toen hij covid-19 had.  Wat een leuk gebaar.
  4. Mijn favoriete plek in herfst en winter; bij de haard. Ik vind het heerlijk om me even op te warmen als ik van buiten binnen kom.
  5. Een heleboel soorten kruidenthee. Ik kocht een proeverijtje bij homemadewithgreen. Het kwam over de post en alleen het uitpakken was al een feestje
  6. Ik ging naar het bos omdat het mistig was. En weet je hoe mooi! Ik genoot van iedere stap, Kijk HIER naar wat foto's van druppels en draden.
  7. Bolletjes poten. Dat had in november al moeten gebeuren. Maar door het gedoe met mijn ribben lukte het niet. Nu zitten ze lekker in de grond. Al die sombere berichten! Ik dacht: ik plant gauw wat bollen. Het kan nog wel een weekje. En samen met die bolletje plant ik hoop. Iets om naar uit te zien. 
  8. Lichtsnoer. J. hing het  voor me op. De oude lampjes waren kapot. Deze geeft heel zacht geel licht. Het vrolijkt de boel wat op.
  9. Er zijn nog paddenstoelen hoor. Kijk goed, dan zie je ze.

Het bankje
Hieronder het bankje, waar ik zo graag even zit in he bos. O en ik schreef  deze week ook nog een blog. Die staat op Kostbaar


Wat waren de highlight van jouw week?
---

🏠 Groetjes van huis tot huis.

2 opmerkingen:

  1. Ja hier ook zo.. twee kids thuis.. zucht ik verlang naar rust. Manlief moet ook steeds thuis zijn administratie bijwerken en alles afronden dit jaar. Waar blijf ik? Laten we maar blijven wandelen.. sterkte en een fijn weekend..!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hopelijk gaan de scholen na de kerstvakantie weer open he! Onze jongste zit in het examenjaar en mocht voor de vakantie wel gewoon naar school gelukkig. Is echt niet goed voor kinderen en tieners dit.

    BeantwoordenVerwijderen