zaterdag 20 november 2021

9 momenten in één fotocollage

Niet te geloven, nu ik vertraag geniet ik zoveel meer van de mooie momenten die er zijn. Ik deel er een paar. Al schrijvend vind ik woorden bij de plaatjes. Negen momenten in één fotocollage.

Citaat Marieke Schatteleijn
Eerst een citaat. Het komt uit het boek Natuurzin, geschreven door boswachter Marieke Schatteleijn. Dit boek stond op mijn verlanglijstje. Ik kreeg van het van mijn zoon R. 

Hoe voeg je een vleugje wildernis toe aan je huis en tuin? Zorg goed voor de bodem van je tuin: afgevallen blad, mulch en compost voeden het bodemleven. Laat gevallen blad op de bodem liggen. Heerlijk, lui tuinieren en je wordt er nog voor beloond ook.
  

 9 willekeurige foto's

  1. Een simpel plaatgerecht van mijn favoriete site Lekker en Simpel. Nu dit wat vaker bak, voeg ik eigen ingrediënten en kruiden toe. Op de foto: aardappelschijfjes, bloemkool, baconreepjes, champignons en een paar overgebleven gehaktballetjes van de dag ervoor. Ik gebruik olijfolie, zout, gerookte paprikapoeder en een beetje zwarte peper.
  2. Ik kan onmogelijk bukken met mijn gekneusde ribben. Daarom bedacht ik wat foefjes. Een krat op de wasmand. Daardoor hoef ik niet diep in de wasmand te graaien. Mag jij ook niet te veel bukken? Of kan je het niet meer? Hier vond ik wat tips.
  3. Ik had veel pijn deze week. Daardoor deelde ik mijn tijd helemaal anders in. Extra leestijd. Ook maakte ik een doktersafspraak. Op donderdag kon ik erheen. Op de één of andere manier is het goed voor me om zo rustig te leven en alles stap voor stap te doen.
  4. Twee gele bloemen. Ik zag ze opeens in één van de bloempotten buiten. Kleine zonnetjes die de dooie boel opvrolijken. Want alle andere zonnehoedjes hebben het al opgegeven. Als je langzamer leeft, zie je zoveel meer. 
  5. Deze wortelcake bakte ik op woensdag. Zo gaaf. Het recept is hier te vinden. Balen dat ik zo'n pijn kreeg. Ik bukte om bakspullen te pakken uit de kastjes. Al de dingen die je normaal zomaar doet. Ik kon niet meer van de pijn in mijn maag en middenrif. Blij dat ik naar de dokter mocht te volgende dag.
  6. Jarig! Wat een geweldig dag. De pijn was gaan liggen en mijn zussen konden alle drie komen. Mijn vriendin ook. Ik werd verwend. En ik vond het niet erg dat ik de worteltaart niet perfect af had gemaakt (geen roomkaasglazuur). Hij smaakte zonder ook wel. J. haalde ook nog tompoezen. Hij had vrij genomen om te helpen. Dochter M. kwam lunchen. Verrassend. Prachtige cadeaus gekregen. 's-Middags moest ik naar de dokter. Inderdaad gekneusde ribben, gekneusd onderste deel van borstbeen en het puntje van borstbeen bleek naar binnen geduwd door de val op de fotocamera. Dat drukt in de maag. Voorlopig buk ik niet voorover. Ik ben goed in squatten. Zelfs om de was in de wasmachine te halen squat ik 😉
  7. Breien. Ik brei steeds een stukje verder aan mijn sjaal. Ik leerde van AnneCreatief dat breien  goed is voor je brein. Kom op mensen, koop een bolletje wol en brei een sjaal. Gewoon één recht, één averechts. Het is verlicht symptomen van angst en stress. Lees het zelf: 6 verrassende voordelen van breien.
  8. Ik heb minder pijn nu ik rustiger aan doe. Ik zie mijn plantjes weer. En deze had luis. Ik twijfelde. Weggooien of verzorgen. Zoveel kleine witte beestjes. Uit het potje gehaald, onder de kraan gehouden. Nu in quarantaine. Zou hij weer gezond worden? Hou je ook van plantjes? Je kunt me volgen op thuisplantje 🌼
  9. Mijn eerste fietstochtje. Wandelen lukt nog niet. Ik word misselijk van de pijn aan mijn borstbeen. Ik vroeg aan J. of hij een mooi fietspad wist zonder hobbels. Dat wist hij. Zie je die boom op de foto. Het lijkt net een bloesemboom? Wat kleurt de herfst kleurt alles mooi. 
Happy om daar te staan
Zaterdag. Weer gefietst. Niet ver, niet hard. Ik liep zelfs een piepklein eindje het bos in. Het maakte me zo happy om daar te staan. Ik had wel meer pijn na dit fietstochtje. Morgen rust. 


Wat waren de highlight van jouw week?

---

🏠 Groetjes van huis tot huis.

8 opmerkingen:

  1. Mooi hoe je er ondanks de pijn wat van weet te maken. En bedankt voor de tips. Ik zet mijn wasmand ook altijd hoger. Voor de komende week Wens ik je veel genietmonenten en minder pijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Och dat klinkt nog niet lekker. Wel een mooi blog. Dankjewel! Het gaat met mij op en af helaas.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om te lezen. Hopelijk knappen je ribben gauw weer op en kun je weer wandelen. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gezellig weer, Arieth, ik ga nu even de tijd nemen om al je linkjes te bekijken :) heb je interesse voor aloë vera te stekken?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Aritha happy belated birthday friend. You and I share the same birth month. Mine is actually today. I am gifting myself to visiting your blogs. Thank you for all your beautiful words and sharing your week in photos. Hugs!

    BeantwoordenVerwijderen