zaterdag 13 november 2021

Soms gaat het anders

Ik verzamelde negen plaatjes voor mijn collage deze week. Wat gaan de dagen vaak anders dan we denken. Dat zal ik je vertellen aan de hand van mijn plaatjes.

Citaat Lynn Austin
Ik lees Bevrijdend licht van Lynn Austin opnieuw. Het is een meeslepende historische roman over een jonge vrouw die zich tijdens de Amerikaanse Burgeroorlog inzet voor de afschaffing van de slavernij. Ik deel het citaat in de taal, waarin het boek oorspronkelijk geschreven is.

Faith don't come in a bushel basket, Missy. It come one step at a time. Decide to trust Him for one little thing today, and before you know it, you find out He's so trustworthy you be putting your whole life in His hands. ― Lynn Austin, Bevrijdend Licht



9 willekeurige foto's

  1. Op maandag begon de zesweekse Advent studie. Ik leid een kleine besloten groep via Facebook en vind dat erg leuk. Mijn persoonlijk doel is simpelweg dat ik hoop dat deze studie een lichtpuntje is voor mezelf, in deze onrustige maanden. Terug naar de Bijbel, lezen en iets opschrijven. Soms alleen een Bijbeltekst. En lezen wat de anderen erover te vertellen hebben. De studie is ook te volgen via YouVersion 
  2. Ik ging dinsdag naar het bos en zag kleine paddenstoeltjes en ander moois. Helaas gleed ik uit en maakte een val van anderhalve meter omlaag. Ik kneusde mijn ribben. Op adrenaline maakte ik de wandeling af maar thuis begon ik te voelen dat het niet goed was met mijn ribben en schouder. Pech. 
  3. Dit is de manier waarop ik dingen van de grond opraap.
  4. Galaten, geschreven door Tim Keller. Wat een fijn boek. Ik geniet ervan om iedere morgen een stukje verder te lezen. En dingen te onderstrepen met de klein markeerstiften. Inspirerend en praktisch toepasbaar.
  5. Eindelijk begin ik te wennen aan mijn nieuwe bril. Veel last gehad van traanogen en moeheid. Vooral aan het eind van de dag. Ik zag alles zo scherp. Ik zag zoveel. Nu kan ik weer lekker lezen zonder mijn bril af te doen. Hij is niet zo zwaar als mijn vorige bril. Ik ben er blij mee. deze week moest ik hem recht laten zetten omdat ik tijdens mijn val ook mijn bril geraakt had.
  6. Eindelijk mijn vriendin opgezocht. Ze woont een paar huizen verder. Waarom doe ik dat niet vaker? We gaan het vaker doen. Ik heb meer tijd nu ik wat werkdingen afgezegd heb.
  7. Breien. Ik kocht twee nieuwe bollen wol. Met een glitterdraadje erdoor. Zo fijn om tussendoor even te zitten. 
  8. Mijn boeken waren te zwaar voor mij om naar de bieb te brengen. J. deed het en nam de drie geserveerde boeken mee terug. Happy!
  9. Deze kaars kreeg ik van dochter M. die met haar vriend om het hoekje kwam kijken vandaag. Zo lief. Ben er blij mee.
Wat waren de highlight van jouw week?
---

🏠 Groetjes van huis tot huis.

2 opmerkingen:

  1. Auwch, hoop en bid voor je, Aritha, dat voorspoedig genezen mag.
    Sterkte en beterschap!
    Fijn dat je in ieder geval aan je bril gewend bent.

    Mijn highlight was een bezoekje aan mijn chiropractor; heb behoorlijk last van mijn rug en een middagje kleindochter over de vloer met heel veel knuffels en kusjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Auw niet fijn dat je gevallen bent en die gekneusde ribben, sterkte en hopelijk herstel je snel. Ik bid voor jou! Mooi hoe je dit trouwens doet met foto's jouw verhaal delen.

    BeantwoordenVerwijderen