woensdag 13 januari 2021

Mijn week in woord en beeld (5)

Wat een stralende dag vandaag. Ik was van plan om te wandelen maar koos ervoor om het niet te doen.  Omdat zoon R. naar school mocht en dochter M. ook weg moest. Wat een rust in huis nu.

Mijn collage
Ik deel vandaag opnieuw een collage en zal er wat bij vertellen. Zo houd ik voor mezelf een leuk overzicht van de dingen die ik wil onthouden. Gedeeltelijk zijn het plaatjes van vorige week.



9 willekeurige foto's

  1. Ik schreef een blogpost over ouder worden en hoe ik dat als christen ervaar. Ik koos ervoor om erboven te zetten: Belofte voor grauwe dagen 
  2. Ik verbrandde mijn gezicht met opspattend heet vet. Het leek veel erger dan het was. Ik denk dat maar één plekje tweedegraads verbrand is. Dat is de plek die je op de foto ziet, onder mijn kin in mijn hals. De andere plekken vervaagden binnen twee dagen. Als ik geen bril op had gehad, was het in mijn ogen terecht gekomen. Dankbaar voor mijn bril.
  3. Ik bestelde wat huidproducten bij Yves Roches van het geld dat ik kreeg voor het vertalen. Ik koop niet zo vaak speciale huidproducten. Altijd Nivea gezichtsverzorging. Maar dit keer heb ik reviews gelezen en mezelf echt verwend. Ik kocht deze dagcrème. Die gebruik ik nu een week.  Het ruikt heerlijk naar rozen en is goed smeerbaar. Ik heb een uiterst droge huid en ben vooral blij dat het hydrateert en mijn jeukerige huid kalmeert.
  4. Een foto van mezelf in het bos. Wat was het mooi. Ik zag opnieuw zonneharpen en genoot zo. Ik ben mijn blauwe muts kwijt en droeg daar deze muts van KIKA. De mensen die ik tegenkwam in het bos waren uiterst aardig en ik denk dat het door mijn muts kwam. Hij is van J. (mijn man) en hij heeft ooit (hard)gelopen voor Kika en kreeg toen deze muts.
  5. Dit is mijn nieuwe achtergrond van mijn iPhone. Er staat op: The God who made the world and everything in it, being Lord of heaven and earth, does not live in temples made by man. ACTS 17:24 (ESV). Ik heb hem gedownload via de Truth For Live app.
  6. OK, op dit plaatje zie je het tafereel waar ik altijd met zoveel plezier naar kijk. De zon die de heide verwarmt en de damp die daardoor opstijgt uit de struikjes. Ik heb er echt van zitten te genieten op het bankje onder de oude beuk.
  7. IJS! Ja het wintert!
  8. Ons zondagse rondje. Op Strava schreef ik erbij: Mooi middagwandeling voor twee. Ga je mee? Dan gaan we samen. 💓
  9. Maandag ben ik (zijn we) begonnen met het sponsoren van een nieuwe tiener. Ik had een "potje" waarin genoeg geld zat om iemand voor ongeveer twee of drie jaar te sponsoren. Dus heb ik geïnformeerd bij Compassion of er iemand was, die een sponsor nodig had voor een wat kortere tijd. Iemand die al aan het eind van het project zat. Dit meisje blijft nog een jaar onder de vleugels van Compassion. En wij mogen haar bemoedigen. Het voelt goed om het juist nu te doen. 
-----

💡 Sponsor een tiener

🏠 Groetjes van huis tot huis.

5 opmerkingen:

  1. Wow, wat mooi dat je een tiener bent gaan sponsoren!

    En wat je schrijft; dat je tóch thuis bleef ipv wandelen omdat je huis 'leeg' was ;-) zoo herkenbaar, had ik ook gedaan ;-)

    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor "liefs". S. is onze derde tiener. Ik vind het echt heel mooi om te doen. Ook nu het schrijven zo makkelijk wordt gemaakt (alles online).

      Verwijderen
    2. Ja he, het is makkelijker gemaakt door mycompassion, vind ik ook, erg leuk dat ze dat zo gedaan hebben.
      Ik vind tieners het allerleukste om mee te schrijven, ben er echt heel enthousiast over. Wat heerlijk dat jij nu ook 3 tieners hebt om mee te schrijven!

      Verwijderen
  2. Leuk zo'n samenvatting van een week, mooie foto met de KiKamuts!
    Groetjes van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi die foto collage en dan je beschrijving bij elke foto zodat de collage gaat 'leven'

    BeantwoordenVerwijderen