zaterdag 30 januari 2021

Mijn week in woord en beeld (6)

Zaterdagavond. Er is al weer bijna een week voorbij. Hieronder Ik deel  opnieuw een collage en zal er wat bij vertellen. De plaatjes staan niet in de goede volgorde. Maar dat mag de pret niet drukken.

Avondklok
In heel Nederland geldt een avondklok. Van 21.00 uur ‘s avonds tot 04.30 uur ’s ochtends blijft u binnen. Het is verboden om zonder geldige reden op straat te zijn. Dochterlief moest voor papieren zorgen zodat ze toch over straat kon na haar werk. Natuurlijk werd ze aangehouden en zij mocht ook weer door. 

Rellen
Ik vond het heel naar dat er op verschillende plaatsen in Nederland tot rellen kwam. Ook hier in ons dorp.


9 willekeurige foto's
  1. Puzzelstukjes. Gisteren was niet zo'n leuke dag. Maar ik besloot even te gaan fietsen, naar mijn zus. Boekenruil. Ik vroeg of zijn wat boeken voor me had. En ik had wel wat voor haar. Zo leuk, ik kreeg ook een puzzel van 500  stukjes mee. Daar moet ik nog aan begonnen. Het was gezellig om even bij mijn zus te buurten. We dronken samen thee.
  2. Dit is de foto die ik naar mij zus stuurde, zodat ze wat boeken kon kiezen.
  3. Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg. Ik heb allergie voor het sap dat uit een aardappel komt tijdens het schillen. Symptomen: zwelling van neusslijmvlies, niezen, jeuk in mijn gezicht en zwelling van mijn oogleden. Ik heb ontdekt dat ik bijna geen last heb als ik aardappels schil met een mondkapje op. Jippie. Deze is van mijn zoon. Hij draagt hem niet meer dus is het mijn aardappelschilmondkapje.
  4.  Ik loop nog steeds ommetjes en kocht deze week wat bolplanten. Dit zijn roze hyacinten. Ik haalde ook blauwe druifjes en narcissen. Voor buiten (in potten) Ik heb ze op de tuintafel voor het achterraam gezet zodat ik ze gelijk zie als ik het gordijn 's-morgens opentrek.
  5. Roodborstje. Ik ben bezig geweest met foto-bewerken en vond deze oude foto. Leuk om het nog mooier te maken.
  6. Een mooi stukje van Spurgeon in het Engels
  7. Ik maakte een wandeling op maandag en genoot van mijn koffie op een bankje. Hoofd leegmaken,
  8. Nog een foto van mijn wandeling: sneeuw op mos en zonlicht. Ik schreef er een blog over.
  9. Kleine plaatjes van onze zondagse wandeling. We hadden zon, hagel en een regenboog.
---

🏠 Groetjes van huis tot huis.

1 opmerking:

  1. Mooie week zo en ja, mondkapjes hebben ècht ook voordelen: in de koude wind zet ik hem op, dan heb ik na de wandeling geen last van tandpijn (de kou slaat op mijn gebit).

    BeantwoordenVerwijderen