maandag 26 december 2022

Happy Homemaker Maandag - 26-12-2022

Ik doe vandaag weer mee met Sandra's dagboek van een thuisblijfmoeder. Dat is voor mij een leuke manier om over mezelf en de komende week na te denken.

👉 Translate my Dutch? Use the translation gadget in the sidebar


Het weer
De zon schijnt. Het was heerlijk weer vanmorgen. Toen ik de was buiten hing was de lucht prachtig blauw.

🌞 Kijk, de zon scheen op de bloem van mijn flamingoplant.


Nu, in de middag is het bewolkt. Vanavond neemt de wind boven land toe naar matig tot vrij krachtig en aan de kust en op het IJsselmeer naar hard tot stormachtig, windkracht 7 tot 8.

Vooruitzichten: Wisselvallig weertype met van tijd tot tijd regen en soms veel wind. Verder is het zacht tot zeer zacht met op Oudejaarsdag mogelijk 15°C. 

Huh? Zo warm 😦

Op dit moment zit ik
In de stoel met de laptop op schoot. Ik hoor de klok tikken en de koelkast zoemen. Boven klinkt gerommel. Maakt mijn zoon zijn kamer schoon? Ik hoop het.

Ik denk aan
Ik denk eraan hoe blij ik ben dat de kerst voorbij is. Yes! 🙌

Binnenkijken
(zondag of zaterdag)


Op mijn leesstapel
Mijn Bijbel. En nog genoeg andere dingen. Veel boeken, die ik nog niet uit heb en een paar magazines, waar ik een artikel uit wil lezen. 

Favoriete blogpost (de mijne of andere).
Albèrtjes post over dankbare dinsdag. Ze heeft een ijsvogel gezien, klik op de link om haar foto's te bekijken. 

Iets leuks om te delen
  1. Omdat R. zich niet lekker voelde keerden we om toen we bijna bij mijn kerk waren. We reden naar huis. Daar spuugde hij de boel onder. Wat ik leuk vond is dat er gisteren een tas werd gebracht, met allerlei lekkers erin en een mooi, groot boek. Dus ook degenen, die met kerst niet konden komen werden verrast. Ze waren me niet uit het oog verloren.
  2. Mijn man komt vandaag uit quarantaine. Hij is nog gauw moe maar fietste naar het dorp om havermout te halen en te testen of hij nog fietsen kon. Blij en dankbaar dat hij niet ernstig ziek is geworden.
  3. Mijn zoon maakte de allerfijnste crème voor mijn droge huid. Ik deel er een kleine collage van hieronder. Op de deksel van het doorzichtige doosje schreef hij de ingrediënten. 


Bloghoppen (nieuw ontdekte blog)
--- later

Op het menu voor deze week
We gaan gezond eten. Mijn man heeft alleen minder reuk en smaak. Dus smaakt het eten minder lekker voor hem. Ik heb nog heel veel kippeling over van de kerst. Kippeling is mals dijvlees dat is gepaneerd en gegrild. Heerlijk krokant en licht pikant van smaak. 

Er is weinig van gegeten.


Op mijn to do-lijstje
  • De kaarten schrijven die ik vorige week vergat 
  • Huishoudelijke klusjes
  • Schrijven aan mijn boek
  • Heel veel dingen weggooien (zonder dat iemand het merkt)
  • ...
  • ...
  • ...

In de knutselmand
Mijn schilderijtje met de ster is bijna af. 
Er waren veel stille uurtjes, omdat J. ziek was. 


Ik vind dit zo leuk om te doen. Al die kleurtjes! Ik begon met de witte steentjes. Hoe vinden jullie hem? Ik heb hierna nog twee kaarten om te maken. En drie armbanden. Fijn om van die relaxmomentjes te hebben. 

💜 Hoe zien jou relaxmomentjes eruit?

Ik zie uit naar
Naar de bloei van mijn amaryllissen (ik heb er twee).


Wat ik draag
Zwart stretchrokje maat 38. Veel te wijd ( maar hij zit verder zo fijn). Bloes met bloemetjesmotief, een bordeauxrode pulli eronder en een warme thermolegging. Ik ga zo sokken aan doen, want ik heb het koud.

Ik luister naar:


Hoe voel ik me
Hoewel ik geen fan ben van kerst en oud en nieuw, probeer ik wel positief te blijven en te genieten van de kleine dingen. Want ik merk dat het juist die dingen zijn die me helpen om door te gaan, zelfs als de dagen moeilijk zijn. 

10 goede dingen (om dankbaar voor te zijn)
Dus als je net als ik ook geen fan bent van kerst en oud en nieuw, wees dan niet te hard voor jezelf. Probeer de dingen te zien die wel goed zijn in je leven. Bijvoorbeeld:
  1. Een warme douche nemen op een koude ochtend.
  2. Een goed gesprek met een vriend of familielid.
  3. Een zonsopgang of zonsondergang zien.
  4. Een lekker kopje koffie of thee drinken.
  5. Een mooie bloem zien bloeien.
  6. Een goede nachtrust hebben.
  7. Een lekkere maaltijd eten.
  8. Een leuke film of boek lezen.
  9. Een leuke activiteit doen, zoals wandelen of fietsen.
  10. Een mooi lied/song luisteren
Dat is wat ik doe: bewust stil te staan bij de kleine dingen in het leven waar ik dankbaar voor bent, hoe klein ze ook lijken. Dat kan al helpen om een beetje positiever te zijn en meer te genieten van de dag, die me is gegeven.

Van de camera
Geen sneeuw. Maar wel sneeuwpoppen bij ons in de buurt.


Bijbelvers, devotional
Zomaar een stukje uit wat ik hoorde:
Denk aan Elizabeth en Maria: deze twee vrouwen hadden enorme moeilijkheden, zoals sommigen van jullie vandaag misschien het hoofd moeten bieden. Beiden zijn zwanger en arm. Een van hen is niet getrouwd. De ander heeft een man die niet kan praten. Maar deze vrouwen hebben vreugde! Hun vreugde ligt in de komst van Jezus. Hun vreugde ligt in de belofte van God. Hun vreugde is dat, hoe moeilijk mijn leven ook is of zal worden, God voor mij is en God met mij is, en dat al zijn doelen zullen worden vervuld.

Dit is de vreugde van degenen die tegen Jezus zeggen: "U bent mijn Heer." En deze vreugde kan van jou zijn! Bron: Elizabeth: He Is the Lord

Scheurkalender: Laat wat je niet kunt niet in de weg staan van wat je wel kunt

13 opmerkingen:

  1. Enjoyed reading your post, I'm so sorry COVID and sickness found your family, glad everyone seems to be doing better. That glimpse inside your home is beautiful! And those are the good snowmen, don't melt and make mud everywhere, ha! Glad you made it through Christmas, it really can be a tough time of year. Hope you have a wonderful week!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Jean, for taking the time to respond to this blog post. It's very nice of you. I also just commented on your blog (just with my other account by mistake). How are you doing? I wish you happy last days of 2022.

      Verwijderen
  2. The star is beautiful! Sorry you missed a church service, but glad he's getting better. I am Dutch but lived more than 3 decades in the USA. Now English goes faster, haha. Your blog is inspirational:) Have a happy 2023!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Iesh for your response to my blog post. I'm glad you like my star. I'm not sure if I should call it a star or a mandala. It's interesting to read that you are Dutch. Do you know many Dutch words? Can you still understand it?

      Verwijderen
  3. Prachtige foto’s en ster ⭐️! Ja ik ben ook blij dat deze dagen weer achter de rug zijn. We hebben het rustig gehouden. Het was gezellig. Vandaag ben ik voor het eerst weer een uur en een uur terug gaan rijden om onze dochter te brengen voor een logeerpartij bij mijn ouders. Dit was echt een overwinning. Verder tel ik inderdaad alle kleine zegeningen. Die zijn er volop! Het wordt teveel om het hier allemaal neer te zetten. Dankjewel voor je blog!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een mooie overwinning, Ilona! Is toch een eind rijden en haar achterlaten is ook heel wat. Vindt zij het leuk om te logeren?

      Verwijderen
  4. Maar goed dat je terug naar huis reed, omdat hij bij thuiskomst inderdaad moest braken. Wat akelig zeg. Je zal dan maar in de kerk zitten. Er schijnt ook echt van alles te heersen.

    Ik heb genoten van je post en foto's.

    P.S. Ik geniet ook elke keer van het uiterlijk van je blog. Ik vind het enorm leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou, jouw reactie vrolijkte me op. Over het uiterlijk van deze blog. Ik rommel hier een beetje en dat geeft juist ontspanning, Nicole. Gewoon leuk.

      Ja er heerst echt van alles. Heb jij nog hard gelopen deze week? Het regent zo!

      Verwijderen
  5. Fijn om te lezen! Écht kerst vieren tijdens kerst lukt me meestal niet... maar als ik in oktober al de mooiste kerstliederen luister, dan vier ik het gewoon stilletjes alleen. Ik hoorde een mooie zin in een podcast, die heb ik wel meegenomen deze dagen door: 'Hij is klein geworden, maar altijd groot gebleven!' Heb je vast op Strava gelezen:) Die amarylles is mooi, er zitten wel 4 knoppen in bij jou! Ik heb er ook twee. Één zelf gekocht en één in een lief kerstpakket van m'n oppaskindje(s).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. What a nice post. I too have to go back to basics and start my mornings with oatmeal. I love your ideas for little joys. Lovely gift from your son. Saw your picture of the flamingo plant and have one just in front of my eyes at the same time :) Happy New Year to you and yours.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. WHEW it's finally working. I've been trying to comment all week, but your side bar with the translator was down on my end. I'm so glad sickness is leaving and you are all starting to get better. Your flower is GORGEOUS and that Flamingo plant is STUNNING! Have a VERY happy New Year!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. So glad you linked up so I could come visit your beautiful blog site. Thanks for sharing. Glad the Covid quarantine is almost or is over. Beautiful painting. Thanks so much for sharing.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. So sorry your husband was ill. I do hope he is much better by now. Your star is absolutely beautiful! You have done a wonderful job on it! Hope you are enjoying this new year!

    BeantwoordenVerwijderen