zaterdag 25 juni 2022

Up, up, up en 30 dagen Insta pauze

Ik zei tegen mezelf op maandag: ik doe geen extra dingen deze week. Ik ga niet daarheen en ook niet daarheen. Alleen wandelen met mijn zus. Maar ik bleef last houden van draaiduizeligheid en hoofdpijn dus ging dat ook niet door op dinsdag.

👉 NIEUW.  Abonneer je op mijn blog (zie kolom hiernaast)

Up, up, up!
Daarna ging het up - up - up. Nu echt. Hierboven een foto die ik maakte tijdens mijn donderdagse wandeling. Ik wil echt weer drie keer in de week wandelen maar voor nu ben ik blij met dit mooie bosrondje. 

Ik hou van bosvarens
Ik zag een pracht van een varen! Ze groeien omhoog uit het "niets" Ieder jaar maak ik uitgebreid foto's van varens. Ze boeien mij. Zie: Varens op mijn fotoblog.

I fell in love with flora of all types, especially ferns. Loved the sparse structure and repetition of shape - almost fractal. Jack Dorsey



9 willekeurige foto's
  1. Een roze roos met een lieveheersbeestje erop. Dit plantje kreeg ik vorig jaar van mijn vriendin toen Jaap en ik 30 jaar getrouwd waren. Toen had het mini roosjes. Nu (best wel grote) bloemen.
  2. De regenboog! Na een warme dag kwam er op donderdag regen en onweer. En een regenboog. Voor mij als christen het symbool van Gods trouw.
  3. Ik ging naar de kringloop en kocht... in iedergeval een groen linnen jurkje. Ik had het niet gepast. Het is een beetje te kort maar met een broek of legging eronder kan het best. Dan lijkt het meer een tuniekje. Mooie selfie in het raam 🤳
  4. Een teek. En dan kleed ik me zo netjes aan voor het bos: lange mouwen, lange broek, sokken over de broekspijpen. Toch een teek. Niet één maar twee. Op mijn rug en in mijn hals. Waarschijnlijk in mijn lange haar terecht gekomen. Volgende keer een vlecht en een hoofdoekje. Ik gebruik de tekenbeet app van het RIVM op mijn telefoon. Ken je die?
  5. Onze dochter kwam met haar vriend afscheid nemen. Ze vertrekken naar Frankrijk voor een paar maanden om daar te werken. Ze zijn weer fulltime busbewoners; want hun werkproject in België kwam tot een einde gekomen (daar woonden ze in een bungalowtje). Tot gauw lieverds. Volg Ine-Maartje op Instagram.
  6. Een prachtig wolkenhemel op de eerste zomerdag.
  7. Op mijn wandeling door Prattenburg zag ik zoveel bosbessen. Ik maakte er een stelletje foto's van. Elke zomer verrast het me weer om ze te zien.
  8. Ik ruimde een plank op en kwam deze ringbanden tegen van dochter M. "Mogen ze weg?" appte ik. Het mocht. Dus ging de inhoud in de papiercontainer en deze bij het plastic. Volgende week een andere plank. 
  9. Scherven. Ik brak een dure bloempot. Toen zag ik pas hoe droog de aarde was. Ik pakte de tuinslag en stortte overvloedig water over mijn gatenplant uit. Een nieuwe pot komt later wel. Ik laat hem even een gebroken pot zijn. Zo kan ik hem beter verzorgen 
Orchidee met 7 bloemen
En mijn orchidee dan! Die heeft zeven mooie bloemen gekregen. Er komen er nog veel meer aan. Soms kan ik mijn ogen niet geloven. Zo ingenieus, zo veel fijne details. Hieronder twee foto's van de bloemenpracht. Verwondering!



30 dagen pauze 
Op mijn Instagram neem ik een pauze van 30 dagen. Misschien langer. Misschien de hele zomer. Ik heb de app van mijn telefoon verwijderd. Later meer hierover.

✍️  Hier blijf ik gezellig bloggen Ik vind het fijn om mijn gedachten al schrijvend onder woorden te brengen. Het is ook leuk voor later om het terug te lezen. Ik sluit af met mijn koffiekommetje op de picknicktafel.


🌲 Hou jij ook zo van het bos?
💬 Wat was het mooiste, leukste, naarste moment van jouw week?
🌞 Thuisvakantie of de hort op?
💗  Wat is jouw ervaring met pauzes op Social Media

3 opmerkingen:

  1. Mooi om weer te lezen. Altijd weer inspirerend jouw blogs. Fijn dat je doorgaat hier. Mijn mooiste moment van de week was een interview dat ik had voor m’n werk bij de krant over er. Expositie. Ik had echt een klik met die mevrouw en we spreken nog een keer privé af.. fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Af en toe is het goed om een pauze te nemen, ik geef je groot gelijk. Zeker als je merkt dat het je veel tijd gaat kosten of aan andere dingen niet toekomt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie week, weer, met de orchidee als topper!

    BeantwoordenVerwijderen